WAARSCHUWING VOOR ONRUSTIGE SLAPERTJES!!!

Beste allemaal, ik lees meer mee dan ik prik, maar nu moet ik even een waarschuwing geven. Ik heb de discussie over het lakentjesprobleem met grote interesse gevolgd: onze Lydia van 4 maanden deed dat dus ook sinds  ruim een week! Ze ligt ook wel eens aan het hoofdeinde van het bed, zo ook gistermorgen. Ik dacht toen bij mezelf: wat als ze zich nu omdraait en weer naar beneden schuift, met haar hoofdje onder de deken... Dat kan ze: Lydia is erg sterk in haar benen (rolt ook al ruim een maand van rug naar buik en andersom: zowel het CB als de kinderfysiotherapeut vinden dat ze zich wel erg snel ontwikkelt, ze mag zelfs al in een kinderstoel (tripp trapp), gisteren direct gekocht en ze zit er dus perfect in en at direct flink door uit haar potjes groente en fruit, op schoot zit ze ook al wel eens los...). Maar goed, ik heb dus geen actie ondernomen verder, tot vanochtend: mijn man haalde haar op voor de eerste voeding om half tien (ja ik weet het, we zijn erg verwend met haar!) en trof haar dus aan met haar hoofd onder deken en lakentje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het trilt van binnen nog bij mij!!!!!!!! Gelukkig lag ze te kletsen toen hij aan kwam lopen, anders had hij echt een hartverzakking gehad. Lydia had  haar fles nog maar net leeg toen ik al weer thuis kwam met een combisleeper. Een hoop geld maar na de Tripp Trapp met accessoires en een nieuwe maxicosi kon die 80 euro er ook nog wel bij (tip: nieuwe collectie autostoeltjes  staat in de winkel, oude moeten ze vanaf: bij Babymax in Veenendaal staan nu grijze en donkerblauwe stoeltjes van 99 euro, diegene die na de kleinste Maxicosi komt, met 3 ligstanden), maar het is het wel waard! Als je je kindje niet vertrouwt: onderneem dan bijtijds actie!!!!!!!!!!!!!!! Ik had het echt niet overleefd als het mis was gegaan! Direct al het beddengoed afgehaald en de deken en lakentjes verdwijnen onderin haar kast. Heb ook de luier die er lag tegen kwijlen en spugen weg gehaald, en vervangen door een molton onder het hoeslaken ter bescherming vd matras. Dan de boel maar wat vaker wassen...
Heb de rest van de dag denk ik nodig om bij te komen... Gelukkig gaan we zo naar de V&D om foto's te kijken (en te kopen ben ik bang: ze poseerde erg enthousiast...), dat leidt wat af!

Groetjes, Rianne

jeetje wat een eng verhaal...en wat een geluk dat ze lekker lag te vertellen.....ik heb ook net de combi sleeper gekocht zoals je leest.Ga maar snel wat leuks doen ja ...voor afleiding.
Groetjes Gaby

nou het was vast schrikken. MAAR daarom moeten kleintjes tot 2 jaar onder een dekentje omdat ze daar doorheen kunnen ademen en een dekbedje daar stikken ze in. Dus in principe moet het geen kwaad kunnen. Vandaar die leeftijdgrens vraag het maar eens na bij de babywinkel.

succes

groetjes Wendy

hoi.
GAtver wat eng, daarom heb ik Tycho al heeel snel in een slaapzakje te slapen gelegd. Hij was al heel snel en erge draaitol (heeft ie van zijn moeder...) dit gaat erg goed, hij ligt nu onderste boven achterste voren in zijn bedje zonder gevaar!!
xx wen

Hoi,
Mijn dochter ligt ook in een slaapzak maar wel onder een dekentje en lakentje.
Wat ze deed was omhoog kruipen  onder de dekentjes vandaan en nu in die slaapzak gaat het goed omdat we de onderkant ook iets onder het matras doen en nu kan ze niet meer omhoog kruipen.
Groetjes Kim.

Hoi Kim,
Lydia deed dit dus met slaapzak en al aan, met 3 weken al ... hoe strak ik haar ook instopte, ze wurmde zich altijd weer  los. Ze is nu 2x gaan slapen in alleen een slaapzak, nog niet de combisleeper, die hangt nog aan de lijn te drogen en is zometeen hopelijk droog voor de nacht, en moest wel even wennen aan de vrijheid: hoorde de rits regelmatig tegen de spijltjes van het bed tikken, maar ging toch snel slapen: kan ze nu ook eerder doen: ze hoeft zich nu niet eerst los te wurmen, scheelt een hoop tijd en werk voor haar...

Hoi Gaby,
ze heeft vannacht nog ine en dikke bambinoslaapzak geslapen: de combisleeper was nog niet helemaal droog (later op de dag pas gewassen...) Maar in alleen die slaapzak heeft ze goed geslapen: zag er wel wat kaaltjes uit in bed, en ze was iets beweeglijker: zat er in het donker ff bij te observeren en hoorde regelmatig de rits tegen de spijltjes van het bed...Wil haar overdag in de gewone slaapzakken leggen (slijten die tenminste ook) en snachts in de combi ivm lagere temperatuur. NU was het vannacht nog niet zo koud dus dat kwam mooi uit. Vannacht gaat ze er voor het eerst in, ben beniuewd.

Terug
Bovenaan