wacht nog even met ivf nummer 3

Hallo allemaal,

Gisteren in het ziekenhuis geweest om ivf nummer 2 door te praten. Ik gaf aan dat ik het deze tweede keer veel zwaarder vond dan de eerste en ook heel erg tegen die laatste poging opzag.
Ik wil het zeker nog een keer proberen maar heb er nu even geen kracht meer voor.
Het lijkt me zo vreselijk om weer iedere keer teleurgesteld uit het ziekenhuis te komen. ( eerst groeide de eitjes niet goed genoeg, het werden er zelfs met 300 eh puregon niet meer dan 4 en zo was er steeds wel iets wat niet goed ging )
Ik wil nog steeds dol graag moeder worden maar wil ook realistisch blijven, ook om m'n zelf te beschermen. Even PROBEREN met   andere dingen bezig zijn. Al is dat wel heel moeilijk ons leven bestaat al 3 jaar uit zwanger worden, babies en ziekenhuizen.

Ik wil iedereen veel succes wensen.

Groetjes Denise

hallo Denise,

Wat herken ik (helaas) maar al te goed wat je schrijft.....Het wordt ook steeds zwaarder allemaal en de klap om er iedere keer weer mee om te gaan wordt ook steeds groter. Hele goede keuze dus om even te proberen om met andere dingen bezig te zijn. Maar wel moeilijk hoor.

Ik weet niet of je me (nog) kent, aangezien ik niet meer actief ben op dit forum , lees wel nog heel af en toe mee (heb er gewoon niet meer zo heeel veel puf voor, maar ik wilde toch even reageren op je berichtje) Zelf zijn we ook al meer dan 3,5 jaar bezig met zwanger worden en nu 7 mislukte iui's en 2 mislukte ivf pogingen (afgelopen mei hebben we poging 2ivf gehad) gaan we in oktober weer verder met poging 3 Poeh...echt nooit gedacht dat het allemaal zo heftig zou zijn.   We hebben er echt alles voor over en toch....waarom lukt het nou gewoon niet? Ik merk zelf ook dat ik t steeds moeilijker vind als er meiden uit mijn omgeving zwanger worden. Hier had ik voorheen niet zo heel veel moeite mee, ondanks dat ik ook al zolang bezig ben. Ik kon mij daar heel goed overheen zetten en ging ook altijd braaf alle kraamvisites langs. Nu kan ik dit niet meer altijd opbrengen. En jij?Hoe ga   jij hier mee om?

Lieve Denise, ik hoop dat het je lukt om het een beetje van je af te zetten en te genieten van o.a. je mannetje. Heel veel sterkte en als je wilt "kletsen" dan lees ik het wel.

Liefs Indy

Lieve meiden,

Wil jullie even een hart onder de riem steken....
Ook wij hebben 6 mislukte iui pogingen achter de rug, 2 jaar lang ziekenhuis in ziekenhuis uit....2 mislukte ivf pogingen en de derde....was het raak! Totaal onverwachts, ook wij hadden de moed opgegeven.

Het kan dus echt nog, weet hoe zwaar dit alles is....houd vol! Hoop dat jullie er weer tegen aan kunnen dit najaar!

Zet 'm op!

Liefs Anne

hallo lieve Anne,

Wat lief dat je ons dit berichtje stuurt. Dat zijn even de woorden die we zo héél af en toe nodig hebben.
Ik kan me voorstellen dat je het dan juist helemaal niet meer verwacht. Echt super! Natuurlijk hoop ik dat onze 3-de poging ook hartstikke raak is. Maar eerst even nog lekker op vakantie over een dikke week.En dan kunnen we er weer helemaal tegenaan.

Ik kan alleen niet uit je verhaal halen of je nog zwanger bent óf inmiddels al bevallen bent. Hoe dan ook....geniet maar van dit kleine wondertje en nog gefeliciteerd.

Liefs indy

Hoi moppie en Indy,

Ik kan het niet nalaten om even op jullie onderwerp te reageren. Ik herken zoveel in jullie verhalen. Ook wij hebben 2 mislukte ICSI pogingen achter de rug (jan en apr), we zitten nu ook in een rustpauze. Na onze vakantie in september willen we voor poging 3 gaan, als we er geestelijk dan aan toe zijn. Ik ben ook erg blij met het verhaal van Anne, toevallig heb ik afgelopen week een soortgelijk verhaal gehoord. Bij diegene was ook poging 3 raak! Dus meiden, we geven de moed nog niet op. Wij gaan ook gewoon voor poging 3. Ik denk alleen zelf dat het goed is om even rust te nemen, het bevalt ons erg goed!
En de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!!

Liefs, Ibbeltje

hoi denise & indy,

ik kan me goed voorstellen dan je opziet tegen poging 3 van de IVF.
het is tenslotte je officiele laatste pogingskans....
elke behandeling is zwaar,
ook  IUI vergt veel van je.
maar IVF is door de  hogere dosis medicatie een grote aanslag op je lijf.
en geestelijk een zo'n zware belasting, niet voor te stellen.....
je krijgt 3 pogingen die de verzekering vergoed.
dus na poging 1 en daarna poging 2 wordt de druk groter.
en de belasting zwaarder.

bij ons is, helaas, poging 1 van IVF, niet geslaagd.
(na ook meerdere IUI te hebben gehad)
en mijn man geeft nu ook aan dat hij tegen poging 2 opziet.
de spanning weer, de stress, de druk die vergroot is..
ik laat het maar over mij heen komen, helaas heb je er zelf geen invloed meer op.
meiden, ik wens jullie veel suxes,
en ik leef met jullie mee!!

warme groetjes, jana.

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Het is fijn te horen dat je er niet alleen voor staat. In mijn omgeving is het bij iedereen eigenlijk van zelf gegaan. Natuurlijk leven fam. en vrienden mee maar dat is toch anders ze begrijpen vaak niet wat het allemaal met ons doet.Of ze denken dat het te pijnlijk is om er over te praten en houden dan hun mond. Dat vind ik nog veel erger alsof het genegeerd word.

Indy, jij begint als ik het goed begrijpt in okt. met jullie derde poging. Wij w.s in nov.
Hebben jullie ook besproken wat daarna!
Mijn vriend vind dit echt het laatste, hij is bezorgt dat ik het niet redt en vind adoptie of een draagmoeder te ver gaan. Hij wil een kindje van ons samen en anders niet. Ik vind dat zelf erg moeilijk want ik zou alles willen doen als ik er een kindje voor zou krijgen.
Daarom is deze laatste poging zo definitief en ik weet niet of ik dat nu wel aan zou kunnen.

Ik heb 2x een bbz gehad. De eerste keer was ik samen met een collega zwanger. Zij kreeg een prachtige tweede zoon maar had toch eigenlijk een dochter gewild. Dat heeft mijn toen zo'n verdriet gedaan dat ik het nog altij moeilijk vind als ik dat kereltje ziet.
Om mijn heen zegt iedereen altijd dat ze mijn zo knap vinden en sterk maar thuis leverd dat wel eens een huilbui op al die babies.

Wij gaan volgende week lekker een midweekje samen weg daar verheug ik me nu al op .Even niks doen en van elkaar genieten want ik weet dat ik de laatste tijd niet echt gezellig ben geweest.

Groetjes Denise

Hoi moppie, indy, ibbeltje, jana

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat jullie over een tijdje weer met goede moed verder gaan met de volgende poging. Ik schrijf ook niet al te veel meer. Zoveel nieuwe mensen.
Ik zal hard voor jullie duimen dat de volgende keer de hoofdprijs is.
Bij ons gaat ook niet alles volgens verwachting,  2 afgeblazen cryo pogingen, gyn's die me niet geloven enz.
Meiden het gaat ooit goed komen

Liefs

Lydia

Terug
Bovenaan