wacht op mijn ongi na bbz, wie weet meer?!

Hoi meiden,

Wacht momenteel dus op mijn ongi.

Vier weken geleden geopereerd aan een bbz en de dag erna was het vloeien gestopt. Vanaf die dag ben ik dus ook gaan tellen. Nu zitten er precies 28 dagen tussen ( ik heb altijd een heel regelmatige cyclus) en wacht ik met ongeduld op mijn ongi.

Na deze ongi willen wij er weer voor gaan en om zeker te weten dat alles goed is, willen we deze voor de zekerheid even afwachten.

Komt dit vaker voor na een bbz dat je ongi uitblijft of is dit pure stress waar ik nu doorheen ga?

Help, ben erg ongerust.

Groetjes mamabinck.

Hallo Mamwbinck, ook ik heb zelfs twee keer een bbz gehad en ook bij mij duurde het iets langer voor dat ik weer ongi werd. Je hoort ook wel eens dat je het de eerste keer veel heftiger kan worden maar dat was bij mij gelukkig niet zo. Daarna werd ik het gelukkig wel weer regelmatig.
Sterkte.       Groetjes Naatje 74

Hoi Naatje74,

bedankt voor je berichtje. Heel fijn dat je hebt gereageerd.

Ik hoop dat het bij mij ook een deze dagen doorbreekt, dan weet ik tenminste dat het goed zit, toch?!

Hoe lang duurde het bij jouw precies voordat je weer ongi werd en ben je daarna alweer zwanger geworden?
Wij willen zelf namelijk na de ongi er weer voor gaan, vandaar.

Groetjes mamabinck.

Hoi Mamabinck, Het heeft bij de eerste keer wel zes weken geduurd voordat ik weer ongi werd. De tweede keer iets sneller. Maar doordat ik twee bbz heb gehad kan ik niet meer op de normale manier zwanger worden alleen nog met ivf.
Het liefst wilde ik er zo snel mogelijk mee beginnen maar ik moet nog even wachten.
Ik ben waarschijnlijk begin feb. aan de beurt. Vind het wel spannend allemaal.
Maar met een eileider kan je dus nog heel goed zwanger worden.

Groetjes Naatje

Hoi Naatje74,

Ben nu eindelijk ongi geworden. Pffff, wat een opluchting. Vrij heftig allemaal, maar ben erg blij en opgelucht dat het nu eindelijk gekomen is!!! We wachten nu onze afspraak bij de gyn af, deze is op 9 januari en dan kijken we wel verder. Ik merk toch wel dat ik me nog erg slap voel en dat ik nog steeds bezig ben om het te verwerken.

Ik vind jouw verhaal erg heftig. Hoe heb je dit in vredesnaam een plekje gegeven! 1 bbz is al moeilijk om mee om te gaan, maar 2 is toch niet te overzien?!
Hoe is bij jou het verloop verder gegaan na deze 2 bbz?

Groetjes mamabinck.

Hallo Mamabinck,

Wat fijn dat je nu toch ongi ben geworden. Ja zo'n bbz is niet niks mijn gyn. vertelde dat het zelf ook heel gevaarlijk is. Bij mijn tweede schrokken ze in het ziekenhuis omdat er bloed in de buikholte zat hij was dus al kapot ze vertelde later dat daar in onderontwikkelde landen mensen gewoon dood aan gaan door het bloed verlies. Nou dan schrik je wel en ben je blij dat we het hier toch goed hebben.
Ik heb gelukkig wel wat mensen om me heen waar ik goed mee kan praten en ik ben ook denk ik wel wat nuchter kan me wel steeds af vragen waarom nou wij maar daar krijg je toch geen antwoord op.
Ik had het liefst wat sneller met ivf begonnen maar begrijp dat daar gewoon een wachtlijst voor is.
Gelukkig heb ik al een schat van een dochter van 7 jaar. Dat scheelt toch wel. Maar mijn wens voor een tweede blijft even groot. Ik hoop dat 2007 voor jou ook een heel mooi jaar word. En hopenlijk hoor ik van je dat je   inverwachting ben. Maar probeer eerst dit verdriet een plekje te geven.
Veel sterkte

Groetjes   Naatje

Hoi,
Ik heb ook 2x een BBZ gehad. de 1ste keer was in juli 2001, deze was ook erg heftig omdat mijn eileider geknapt was, ik had ruim 3 liter bloed in mijn buik zitten en moest met spoed geopereerd worden. Als ik 5 minuten later was geopereerd dan was ik er nu niet meer geweest. Het ging zeer slecht met mij, mijn bloeddruk daalde razendsnel naar 35 over 40, ik was in een shock voelde al het leven uit mij wegglijden. ze hebben mijn eileider moeten verwijderen. 6 weken na de BBZ werd ik weer voor het 1st ongi en mochten we weer proberen om zwanger te raken, dit lukte echter niet en in nov 2002 heb ik een HSG foto gehad het bleek dat mijn linkereileider iets verstopt zat maar door de vloeistof is die opengegaan en was de kans dat ik nu binnen een half jaar wel zwanger kon raken. In maart 2003 bleek ik weer zwanger maar wederom ws het een BBZ, omdat het de 1ste keer zo heftig was ben ik direct opgenomen in het ziekenhuis waar ik goed in de gaten werd gehouden(er was hoop dat mijn lichaam deze BBZ zelf zou oplossen), 5 dagen na mijn opname ben ik toch geopereerd omdat het vruchtje nog steeds aan het groeien was, helaas hebben ze het deze keer niet dmv een kijkoperatie kunnen verwijderen maar moest ik een grote buikoperatie ondergaan, ook mijn linkereileider ben ik kwijtgeraakt. Ik heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en weer 6 weken na de BBZ werd ik weer voor het 1st ongi. Helaas kon zwanger worden niet meer op natuurlijke manier.
Inmiddels ben ik 14 weken & 4 dagen zwanger na een 1ste IVF behandeling

Groetjes Mariëtte

hoi naatje en mariette,

Wat heftig mariette wat jij hebt meegemaakt... en wat fantastisch om dan te lezen dat je nu in verwachting bent!!! Hoe gaat het met je? Gaat alles voorspoedig en heb je al een beetje een buikje?

Hoi naatje,

Nog een maand wachten meid en dan IVF, toch?! Ik duim voor je en hoop dat ook bij jouw alles heel voorspoedig zal verlopen. Hou je mij een beetje op de hoogte?

Aanstaande dinsdag heb ik een controleafspraak bij de gyn en heb echt vragen genoeg! Daarna gaan we het zeker weer proberen en hopelijk gaat het nu wel goed. Ik hou jullie op de hoogte en als ik nieuws heb dan laat ik het jullie zeker weten.

Heel erg bedankt voor jullie berichten en dus ook voor jullie steun.

Groetjes van Mamabinck.

Terug
Bovenaan