wachtbankje

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Sinds ruim 1,5 jaar proberen mijn man en ik zwanger te raken. Vanaf oktober 2007 lopen we hiervoor bij de gyn. en fertiliteitsmedewerkers. Vanaf eind december heb ik clomid gekregen om de groei van eiblaasjes te stimuleren en deze cyclus is de tweede dat ik hierbij ook pregnil spuit om de eisprong ook daadwerkelijk te laten plaatsvinden.
Dit laatste, de eisprong dus, is bij mij afgelopen donderdag gebeurt. ongeveer sinds twee dagen daarna heb ik last van m 'n buik. Vaak kramperig gevoel over m 'n hele onderbuik, en ook geregeld steken links onderin. Ook heb ik na mijn idee behoorlijk veel afscheiding. Herkent iemand dit?
't is gewoon weer zo spannend om op het wachtbankje te zitten!!! Dit is dit jaar voor ons eigenlijk de eerste goede kans, de vorige cyclussen zijn niet geheel volgens plan verlopen, dus is het nu extra spannend.   Dan ga je natuurlijk bij ieder krampje dat je voelt denken dat dat een teken is dat het is gelukt, maar ik probeer ook nuchter te blijven. Na 1,5 jaar zou je toch denken dat het eindelijk een keer moet lukken, niet dan??
Tja, er zit niets anders op dan  te wachten tot 8 mei, want dan is m  ''n nod.
Ik hou jullie op de hoogte
Groet, MOON

Hoi.

Het wachtbankje ja das een hele mooi naam.
Maar niet leuk om erop te zitten.

Ik kan je niet echt verder helpen.
Maar wij hopen zelf ook meer te weten 7 mei moeten we naar de gynocoloog.
zelf 6 mei met ik nod worden je liever niet.

Nou ik zal het forum in de gaten houden om even te kijken of u als wat geschreven hebt.

En hopen dat we allebei snel zwanger zijn.
Tot horens

Hoi Moon,

Kun je mij vertellen hoe alles in zxijn werk gaat bij de gynocoloog?
onderzoeken, tips, weetjes, enz
Spannend allemaal jullie zijn dan al wel een stuk verder dan mij maar oke.
Zag info van jou op het forum je woon ook in gelderland 29 jaar.

Ik woon ook in gelderland en 26 jaar.
O nog een vraagje wat is: fertiliteitsmedewerkers???
Hoor het graag.

Succes

Hallo Moon,

Wat ontzettend spannend voor je, helemaal na 1,5 jaar. Ik word nu al gek en wij zijn nog maar sinds afgelopen januarie bezig.
Ik moet (denk ik) woensdag ongesteld worden en ik heb ook sinds vorige week aanhoudende krampen in mijn buik en steken links :S , ik heb geen idee of dit symptomen zijn, ik zou het heel graag willen dat wel!! maar ik weet niet wat ik ervan moet denken aangezien  ik altijd veel problemen met mijn darmen heb dus gooi ik het daar maar op.
Ik wens je nog veel sterkte, je moet nog even volhouden.

succes, ik hoop voor jullie dat het zover is.........

groetjes bellybutton

Hoi
@ Judith     Voordat wij (na een jaar proberen) bij de gyn. terecht zijn gekomen heb ik eerst (op aanraden van huisarts) een paar maanden getempt. Hier ontdekte ik zelf al dat ik niet iedere maand temp-verhoging, en dus geen eisprong, had. Vorig jaar oktober zijn we toen bij de gyn geweest. Daar eerst een intake-gesprek met allerlei vragen, zoals of het in de familie zit dat zwanger worden moeilijk is, of je rookt of drinkt, en nog meer vragen, maar daar kom ik nu even niet op.
Daarna een inwendig onderzoek (niet echt prettig) om het van binnen te controleren (meer een algemeen onderzoek waarin ze kijken of de 'basisdingen" normaal zijn)
Om dat daar eigenlijk verder niets bijzonders uit kwam, en mijn temperatuurgegevens al aangaven dat het waarschijnlijk aan m 'n eisprong ligt, werd er voor mij een afspraak gemaakt bij de fertiliteitsmedewerkers. Dit zijn medewerkers die in opdracht en ook onder supervisie van de gyn. gingen bekijken hoe mijn cyclus verloopt.
Dit hielt in dat ik de volgende cyclus vanaf dag  9 na de eerste menstruatiedag zo ongeveer om de dag naar hen toe moest komen voor een inwendige echo. Ze bekijken dan de activiteit die er al dan niet plaatsvindt in je baarmoeder en je  eierstokken. Vanaf ong. dag 10 zou er dan in een eierstok de groei van een eiblaasje te zien moeten zijn.
Na een cyclus zagen ze al dat er geen eiblaasje groeide, dus daarvoor kreeg ik de volgende cyclus Clomid voorgeschreven; een  middeltje  dat de hersenen aanspoort om meer hormonen aan te maken voor de groei van eiblaasjes. Vervolgens had ik wel eiblaasjes, maar op het moment dat ze moesten springen deden ze dit niet (erg frustrerend) dus de volgende cyclus kreeg ik weer Clomid, maar ook moest ik met pregnil gaan spuiten op ong. dag 14, zodat het eiblaasje ook echt zou gaan springen.
Nou, zover ben ik nu dus.
Wat er ook nog na die eerste afspraak bij de gyn. moest gebeuren is zaadonderzoek; we moesten op een bepaalde dag een potje zaad aanleveren (heel apart) zodat ze dit konden onderzoeken en een telling konden doen. Dit was bij ons gelukkig allemaal goed.
Waarom ben jij doorverwezen naar de gyn.? Hoelang zijn jullie al bezig dan?
En trouwens...ik ben geen U hoor, ik ben net pas 30 geworden, hihi

@ bellybutton; tja, ook ik probeer die krampen enzo te verklaren, denk ook wel dat het misschien m 'n darmen zijn. Vanmorgen gaat het er trouwens al wat rustiger aantoe daaronder, maar links onderin blijft een beetje zo 'n vervelend gevoel.
we wachten af...
Groet, MOON

hallo meiden,

wij moeten 13 mei  naar de gynaecoloog.
mijn vriend heeft niet genoeg zaadcellen (1 miljoen) ipv minimaal 20 miljoen
bij me vriend zijn er een aantal testen gedaan maar het blijft t zelfde aantal, jammer genoeg.  
wij waren bij de uroloog geweest maar die verwees ons naar de gynaecoloog.
en dan kijken we wat voor ons de mogelijkheden zijn in vorm van IVF.
het zal voor ons ook lang wachten zijn op het wachtbankje.
je geduld word dan erg op de proef gesteld in ieder geval.
ik heb het er allemaal voor over.
zelf heb ik al een zoontje van 5 (van een andere vader)
en me vriend heeft geen kids maar wil dolgraag een kindje (en ik trouwens ook)
ik ben gestopt met de pil en 14 april me laatste ongesteldheid gehad.
ik voel nu van alles maar weet gewoon dat een natuurlijke zwangerschap er niet in zit voor ons.
al bewegen ze goed, het zijn er gewoonweg niet genoeg.
heb ontzettende pijn in me onderbuik en krijg me broeken haast niet dicht.
heb al een topic hier gezet over t ontpillen.
en ik denk gewoon dat t van t ontpillen kom.

hoop dat jullie, ook met veel wachten en geduld, snel zwanger worden en een gezonde baby op de wereld zetten.

groetjesssssssssss

Terug
Bovenaan