Dag lieve meid,
Ik ken je gevoel maar al te goed. We hebben een punctie gehad in januari toen bleek na een echo dat er iets niet klopte, er werd daarna een vruchtwaterpunctie gedaan. een week later wisten we of er iets met chromosoom 13 18 of 21 aan de hand zou zijn.
Echter die chromosomen bleken na een week goed maar toen konden ze me al vertellen dat chromosoom 9 een afwijking liet zien. We hebben de zwangerschap moeten beëindigen, we moest wel nog een week wachten om te weten of de uitslag definitief was.
Nu dus weer zwanger. Morgen 12 weken. Echter ik kan het niet aan om 40 weken in onrust te zitten. Een vlokkentest vonden we riskant. Om alleen een nekplooimeting te laten doen,stelde ons niet gerust immers de vorige keer was ook alles goed.
25 juli laten wij de vruchtwaterpunctie doen. Omdat ik niet in de risicogroep val (ik ben 34) en omdat trisomie 9 niet erfelijk is, krijgen we niet eerder de uitslag en moeten we ook 3 volle weken wachten.
Ik heb vorige week zaterdag bevestiging gehad dat 25 juli de punctie is en dat we 15 augustus de uitslag krijgen. We kunnen dan tussen 14.00uur en 15.00uur bellen
De uitslag ontvangen we daarna nog per post. Ik wens je nog even sterkte met wachten, het duurt niet lang meer. (ik weet voor jou te lang) Nu worden de dagen spannend en zul je er niet meer helder over na kunnen denken en ga je steeds meer van het slechte uit! Denk 1 ding en houdt daar aan vast. Het gaat vaker goed dan fout.
Ik hoop snel dat het dinsdag is en hoop dat je je goede bericht ook dinsdag hier neerzet.
liefs
talke