wachten en maar wachten op uitslag

Hoi meiden,

Zit nu nog steeds te wachten op de uitslag van een vruchtwaterpunctie a.s. dinsdag is dit dus precies 3 weken ze vertelden ons dat dit echt de tijd nodig heeft om op kweek te zetten. Ben nu echt helemaal op van de zenuwen en kan eigenlijk niet meer wachten, maar het zal toch moeten. Als we goed bericht krijgen komt dit via de post, maar is het negatief dan belt de verloskundige ons. Heeft iemand hier ervaring mee en wanneer kregen jullie de uitslag precies. Ben zo bang op slecht nieuws.

Gr. Marjolein wk 18

Dag lieve meid,

Ik ken je gevoel maar al te goed. We hebben een punctie gehad in januari toen bleek na een echo dat er iets niet klopte, er werd daarna een vruchtwaterpunctie gedaan.   een week later wisten we of er iets met chromosoom 13 18 of 21 aan de hand zou zijn.

Echter die chromosomen bleken na een week goed maar toen konden ze me al vertellen dat chromosoom 9 een afwijking liet zien. We hebben de zwangerschap moeten beëindigen, we moest wel nog een week wachten om te weten of de uitslag definitief was.

Nu dus weer zwanger. Morgen 12 weken. Echter ik kan het niet aan om 40 weken in onrust te zitten. Een vlokkentest vonden we riskant. Om alleen een nekplooimeting te laten doen,stelde ons niet gerust immers de vorige keer was ook alles goed.

25 juli laten wij de vruchtwaterpunctie doen. Omdat ik niet in de risicogroep val (ik ben 34) en omdat trisomie 9 niet erfelijk is, krijgen we niet eerder de uitslag en moeten we ook 3 volle weken wachten.

Ik heb vorige week zaterdag bevestiging gehad dat 25 juli de punctie is en dat we 15 augustus de uitslag krijgen. We kunnen dan tussen 14.00uur en 15.00uur bellen

De uitslag ontvangen we daarna nog per post. Ik wens je nog even sterkte met wachten, het duurt niet lang meer. (ik weet voor jou te lang) Nu worden de dagen spannend en zul je er niet meer helder over na kunnen denken en  ga je steeds meer van het slechte  uit! Denk  1 ding en houdt daar aan vast. Het gaat vaker goed dan fout.

Ik hoop snel dat het dinsdag is en hoop dat je je goede bericht ook dinsdag hier neerzet.

liefs
talke  

Vervelend, he, dat wachten.
Ik zit dan niet te wachtenop de uitslag van de vruchtwaterpunctie, maar op die van de combitest. Hiervan hangt voor ons af of we wel of niet ook voor de vruchtwaterpunctie gaan.
Dinsdag of uiterlijk woensdag zou de uitslag binnen zijn, helaas, ik heb gister dan maar zelf gebeld, die was nog niet binnen. Ze hopen op uiterlijk morgen..... Ik ook!!!

Sterkte met wachten!!

Liefs Noelie

Hoi Talke,

Het is echt een zware periode en eigenlijk als het positief is heb ik me dus 6 weken voor niks ongerust gemaakt. Ja en ze zeggen inderdaad je hebt meer kans op een gezonde baby, maar sinds ik het bericht kreeg u heeft een verhoogd risico op het syndroom van down klonk dat gewoon heel eng. Het lijkt me voor jullie ook weer spannend opnieuw te beginnen en dan maar weer afwachten tot de 20 weken. Ben vandaag eerder naar huis gegaan van het werk kon me draai niet vinden en een collega zat nog te zeuren ook mensen hebben dan ook niet altijd begrip voor zón situatie. Wens jouw ook veel goeds met je zwangerschap en bedankt voor je reactie. hou je op de hoogte

gr. Marjolein

Hee Marjolein,

Deze dag is ook bijna om als je dit leest. Kan me voorstellen als je goed nieuws krijgt dat je denkt dat je je 6 weken zorgen hebt gemaakt. Maar bedenk dat je daarna ook echt kunt gaan genieten. Dan weet je dat je kindje gezond is. Dat zal je waarschijnlijk zoveel waard zijn, dat die 6 weken verbleken.

Al voelt dat nu nog niet zo. Laten we hopen dat dit een van de snelste weekends zal zijn. In een vloek en en zucht alles om!

Noelie, ik hoop dat jij ook een positieve uitslag krijgt. Wachten is niets. Hoeveel tijd in ons leven zouden we splenderen met wachten. Laat maar ik wil het eigenlijk ook niet weten, veel te lang!

liefs
talke

Ik weet precies hoe jullie je voelen. Vorig jaar kregen wij met de 20-weken echo te horen dat er 2 kleine afwijkingen gevonden waren. Wij hebben nog met 21 weken een vruchtwaterpunctie laten doen, omdat ze dachten aan een chromosomenafwijking. Omdat de tijd bij ons wel begon te dringen (ivm evt. afbreken van de zwangerschap), kregen wij na 1 week te horen dat het geen trisomie 13,18 of 21 was. Daarna moesten we nog 2 weken wachten op de volledige uitslag van de punctie. De dag van de uitslag zouden we gebeld kunnen worden door de klinisch geneticus van het ziekenhuis als het niet goed zou zijn. Gelukkig werden we niet gebeld en kregen we de dag erna via de post de uitslag dat alle chromosomen goed waren. Inmiddels is ons zoontje alweer 5 maanden oud en kerngezond!

Heel veel sterkte met het wachten en de uitslag!

Terug
Bovenaan