Wachten helemaal zat.

Hallo iedereen.

Ik ben vandaag 39+2 dagen en ik ben het wachten helemaal zat nu?. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen ook omdat ik eigenlijk weinig meer kan. Ik word ook verschrikkelijk onzeker over van alles nu. Voel het kindje sinds 2 dagen ook minder bewegen maar kan ook komen door dat me buik vaak hard is de laatste tijd. Ook is mijn vriend veel aan het werk zodat hij straks wat meer dagen kan opnemen dus ik ben veel alleen, word er soms een beetje soort van depri van. ?

Zijn er meer van jullie bijna uitgerekend en herkennen jullie dit?
Heb even behoefte aan lotgenoten?

Herkenbaar! Ik ben dit weekend 37 weken, dus iets korter dan jij. Maar het niets meer kunnen doen herken ik zeker. Ik heb sinds vorige week regelmatig oefenweeën, harde buiken en de baby die enorm aan het duwen is. Wel voel ik die nog regelmatig, maar dan dus niet op een prettige manier. Ook veel last van rugpijn, dus het huishouden doen zit er niet meer in.
Ik vermaak me nu met boeken lezen, tv serie kijken (DVD), regelmatig in bad gaan om de pijn te verlichten en haken. Af en toe nog iets met vriendinnen, maar daar ben ik wel voorzichtiger mee. Wat als ik plots echte weeën krijg... Gisteren in het ziekenhuis geweest wegens verhoogde bloeddruk, daar bevestigden ze na een CTG ook dat mijn baarmoeder al heel actief is, dus dat het hen niet verbaast als de baby "eerder" komt. Van mij mag het ondertussen wel eigenlijk! 

Ik herken dit ook! Ben momenteel 38wk + 5 dagen. Maandagavond bij de gynaecoloog geweest en kreeg te horen na het inwendig onderzoek dat ik waarsschijnlijk over tijd zal zijn? Hoe kunnen ze dit nu al weten? Vanaf dat moment ben ik het ook zat Haha! Mijn humeur is er ook niet beter op geworden. Mijn vriend is ook veel aan het werk waardoor ik ook veel alleen ben. Heb het gevoel dat ik vast aan huis zit. Hopelijk dat onze kleintjes snel zullen komen ? En inderdaad mijn baby bewoog eerst heel veel en sinds deze week ook minder, maar de uitslag van aan de monitor liet zien dat er niks aan de hand was. Ik moet rustiger aandoen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan met de nesteldrang. 

Dat duwen had ik rond die periode ook nog heel erg, voor al lekker tegen me ribben aan enzo.
Op een of andere manier heb ik voor lezen film kijken enz. Allemaal geen geduld meer ofzo.?
Ik hoop voor je dat het snel op gang zal komen. Zou ook kunnen dat dat helemaal niet het geval zal zijn, ik ben namelijk zelf ook de avond dat ik net mijn laatste werkdag had gehad in het ziekenhuis beland en had ik heel regelmatig last van harde buiken. Daar is mij toen ook gezegd dat het zomaar is het begin van de bevalling kon zijn maar vervolgens zit ik hier met 39+2 nog steeds zonder baby in mijn armen?

Ben toch een soort van gerust gesteld dat ik niet de enige ben die hier mee rond loopt? soms een beetje menstruatie achtige krampen onder in mijn buik maar verder gebeurd er helemaal niks?

Dat had ik met mijn oudste ook.
Dat je de baby wat minder voelt kon er mee te maken hebben' omdat die wat minder beweegruimte heeft.
Het kan ook zijn dat de baby zijn klaar voor de start houding al heeft aangenomen.
Ik had destijds met 41+3 dagen een afspraak' voor een inleiding met 42 weken (mits het vanzelf kwam)
Zoveel tips gekregen' hart van een ananas eten' veel granaatappels' fietsen en tig andere dingen maar ben bang dat je er niet veel aan kan doen.
Alleen afwachten en zoveel mogelijk rust pakken.
Maar ja dat is niet makkelijk' dat weet ik nog wel van mijzelf.

Dat kunnen ze berekenen door middel van je baarmoedermond! Waarschijnlijk is die nog niet korter geworden. Daarom kijken ze inwendig. Als hij minder dan 14mm is beval je meestal binnen 1 week.

Zo bekijken ze ook de kans op vroeggeboorte als iemand vroeg weeen heeft etc.

Maar meiden buiten dat om, wat begrijp ik jullie goed! Had het ook, er is ook echt niks anders dan het uitzitten..... heel veel succes met de laatste loodjes! Probeer wat leuke series op te zetten, maar dat zijn jullie vast ook zat! 

Oh ja ik ken dat gevoel maar al te goed!
bij mijn eerste 42+2 dagen
tweede 41+3 dagen.
wat was ik ongeduldig zeg!!
nu zwanger van de derde bijna 34 weken zwanger alleen heb ik al 4 weken rust voorgeschreven gekregen van de gyn en al 2 opnames in het ziekenhuis.
bij mij een dubbel gevoel! Aan de ene kant wil ik natuurlijk dat de kleine nog even blijft zitten zodat ze nog goed kan groeien.
aan de andere kant is het niks doen en afhankelijk zijn van je omgeving ook echt niet fijn.  Ik hoop dat ze nog minimaal 1 week blijft zitten!

Terug
Bovenaan