wachten jullie op een eerste menstruatie?

Hallo meiden,

Ik sluit me helaas bij jullie weer aan. Ik heb voor de 3e keer een miskraam gehad. Gelukkig heb ik na de 1e 2 een gezonde zoon mogen krijgen. Nu wilde we graag weer een tweede kindje, maar helaas het was ons weer niet direct gegund.
Ik kan daar zo gigantisch van balen, waarom moeten we dit toch doorstaan, en waarom soms wel meerdere keren. Ik had deze keer echt nog verschijnselen en al een opgezette buik. We hebben 2x getest en direct positief, nou daar vertrouw ik nu absoluut nooit meer op en dat is wel erg vervelend. Ik ben afhankelijk van hormonen, dus dan ben je er des te meer mee bezig. Ik vroeg me af of jullie er direct weer voor gaan, of dat jullie wachten op je eerste menstruatie. Is de kans dat je weer een miskraam krijgt als je niet wacht op je ongi groter?

Gr.

hoi hoi

ik heb zelf 14 januari een mk gehad
het was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ik was 8 weken heen
en heb voor 2 weken terug het laatste stolsol verloren en in al die tijd   in totaal heb ik 10 weken gevloeid en 4 weken toen ik wist dat ik zwanger was vloeide ik al  
ik ben nu 2 weken vloei vrij laat ik het maar zo zeggen
ik ben er nu op dit moment er niet mee bezig het is allemaal zo vers maar ik heb een klein vermoeden dat ik nu weer zwanger bent maar ik heb me voor genomen om niet te gaan testen omdat ik ook weer bang ben voor een mk
ik heb al gelukkig 3 kinderen en ze zijn gezond maar ik wil er zo graag er nog 1 bij

maar ik wacht mijn menstruatie wel af maar ik weet bij god niet wanner die zal komen omdat ik al zoveel gevloeid heb
ik hou gewoon de dag aan  toen ik het  stolsol uit plaste
maar ik ben gelukkig druk aan het werk en heb een druk huishouden dus ik heb niet vaak mijn gedachten erbij om nu weer   met zwanger bezig te  zijn
 maar het is natuurlijk wel van harte

het is niet echt antwoord op jou vraag maar ik wou het ff aan jou kwijt

groetjes  

Hoi Mayke,

De enige reden waarom sommige artsen zeggen dat je een menstruatie af moet wachten is om beter te je uitgerekende datum te kunnen berekenen.
Het is dus niet een  medische reden.

Dus als je er zelf aan toe bent, kun je het gewoon weer opnieuw gaan proberen.
Ik heb in oktober een miskraam gehad en ben daarna meteen weer zwanger geworden. Ons hummeltje doet het nog steeds goed daarbinnen dus je hebt echt geen grotere kans op nog een miskraam als je meteen weer in verwachting raakt.

Heel veel succes.

Groetjes,
Maike
18 weken zwanger

hoi

Ik ben 29 december gecurreteerd en wij hebben wel de eerste menstruatie afgewacht. Ik vond het wel een prettig idee om te weten dat alles gewoon weer functioneerde, maar dat is persoonlijk.
De 2e ronde hebben we ook overgeslagen. Dit omdat carnaval voor de deur stond en het me niet verstandig leek om te drinken terwijl ik misschien zwanger kon zijn, maar het nog niet wist.
Nu gaan we er weer helemaal voor. Ik hoop dat ik snel weer zwanger ben, maar ja... je hebt het niet voor het kiezen. Maak me wel soms zorgen of ik wel weer zwanger kan raken en of het dan wel goed zal gaan. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft die een mk heeft gehad.

Veel succes en sterkte.

Zevra

Terug
Bovenaan