Wachten na miskraam

<p>Hallo allemaal, helaas hier een tweede miskraam (eerste was een windei mk met 6 weken en meteen daarna weer zwanger) helaas weer een mk na 13 weken (vruchtje was al gestopt met groeien op 6 weken) na lang wachten (liefst natuurlijke weg) toch met medicatie opgewekt. De miskraam was heftig maar goed verlopen. Bij de controle vandaag was er nog een klein beetje stolsel zichtbaar. Dit zou met de menstruatie wel meekomen. Later toen ik vroeg of we meteen weer konden proberen zei de gyn dat dit geen enkel probleem is. Nu twijfel ik is het beter om toch te wachten ook gezien het stolseltje? Ik ben al op leeftijd (40) en wil het liefst geen tijd verspillen.. wie kan ervaring delen of raad geven? <3</p>

Oh....wat gek om te lezen. Ik ben zelf 38. Ik heb in juli een windei gehad, kwamen we met 7,5 week achter. En in november een miskraam, de echo met 7 weken was al niet 100% en de miskraam kwam snel daarna. In mijn geval kwam na 5 dagen het vruchtje mee en zag de verloskundige op de controle dat alles schoon was en we ervoor mochten gaan.
Dat wilde ik ook...net als jij zegt...leeftijd speelt dan mee en ik wilde ook geen kans laten lopen. Uiteindelijk was ik gewoon erg van slag, heb ik echt even geworsteld en werd het die eerste maand daarna niks....m'n hoofd stond ook niet genoeg naar seks... En nu...had ik gisteren een positieve test in handen!
Weet je...ik kan je geen advies geven....geen idee... Ik zou er niet vol, gepland, voor gaan geloof ik...maar het een maand op z'n beloop laten....en komt het toch, dan is dat prima.
Maar misschien kan m'n reactie je wel vertrouwen en hoop geven.
Veel sterkte de komende tijd....en ik hoop dat je gauw gezond zwanger mag zijn.

Heel erg bedankt voor je reactie! Van harte gefeliciteerd. Wat fijn dat het nu weer zover is. Ik zal duimen voor je. Ik weet dat het heel persoonlijk is en bij iedereen anders gaat. Toch is het heel fijn om ervaringen te lezen en te delen. Nogmaals dank geeft zeker vertrouwen! Had jij überhaupt twijfels na je miskramen? Hier al 3 gezonde kinderen en dat is allemaal heel fijn verlopen, de vierde zwangerschap kwam ongepland dat sluit je in je hart en dan blijkt het niet goed te gaan tot 2x toe..nu dus ook wel weer twijfels doen we hier goed aan ook gezien mijn leeftijd.. veel gevoelens door elkaar. Hoofd zegt soms nee niet handig hart schreeuwt ja manlief twijfelt ook weleens heeft dan weer geen hormonen etc pffft. Soms denk ik was het maar nooit gebeurd maar dat is niet teug te draaien.. Nou wat jij schrijft is misschien wel fijn om te doen en geeft wat tijd en lucht. Dank je wel! En ik wens je alle goeds

Ah, fijn om te horen dat je er toch iets aan hebt.
Na de eerste miskraam, dus dat windei, had ik vrij snel weer vertrouwen in m'n lijf. Dat voelde als een stom missertje...en was lichamelijk niet zo heftig.
De miskraam die ik in november had, was lichamelijk gewoon heftiger. En ik denk hormonaal ook heftiger. Ik heb echt een paar wegen last gehad van wisselingen: onzekerheid....momenten van verdriet....terwijl ik daarna ook weer vertrouwen had... Qua leeftijd heb ik aan de ene kant altijd twijfels gehad...maar omdat m'n cyclus heel regelmatig is, voelt dat alsof ik gewoon een gezonde, vruchtbare vrouw ben...en heb ik daardoor wel vertrouwen.
Dat ging eigenlijk elke dag en week beter....ik werd er weer kalm onder....en dus eigenlijk de derde ronde na de miskraam alweer raak.
Ik denk dat je er voor jezelf wel achter komt wat voor jou werkt. Je hebt al 3 lieverd rondlopen, lees ik. En als die vierde komt, maken jullie er vast wat moois van.
Wij hebben nu 1 dochter...en een broertje of zusje is wel echt een grote wens. Mocht het uiteindelijk niet zo zijn....dan zullen we ons daar ook bij neerleggen....ik ga echt geen medisch traject meer in. Dan geniet ik lekker verder van al het moois dat ik al heb.

Terug
Bovenaan