wachten op de echo

Hallo dames, gefeliciteerd allemaal!
Heb me net aangemeld en leuk (fijn) om te lezen wat er zo allemaal bij iedereen speelt. Ben vandaag 7 weken zwanger (voor de eerste keer), dus alles is nieuw en heel spannend. Ben gisteren ook precies 6 weken geleden getrouwd en het was dus meteen raak op onze huwelijksreis! We schrokken er zelf ook enorm van, maar heel erg blij. Ik dacht altijd dat het heel lang zou gaan duren, gemiddeld een jaar ging ik vanuit. Dus in de wittebroodsweken al met m'n zwangerschap bezig. Super leuk, maar ineens ben ik zo onzeker. Ik ben ergens zo bang dat het mis gaat. Ik durf niet te blij te zijn. Het voelt verder allemaal goed, heb alleen pijnlijke borsten (erg lastig met sporten) en wel wat moe. 13 nov. gaan we voor het eerst naar de vk. Maar dan wordt er nog geen echo gedaan. Hoe komt het dat sommige van jullie al veel eerder een echo krijgen? Ik lees bij sommige al bij een week of 6, 7 of 8.
Kan niet wachten op onze eerste echo, neemt tenminste ook m'n onzekerheid weg en kunnen we het iedereen vertellen. Groetjes en allemaal veel plezier met jullie zwangerschap

Hey Chrissy,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en wat leuk dat t al zo snel raak was. En wat betreft die onzekerheid, dat kennen we allemaal denk ik wel en dat maakt niet uit of t nou de eerst, tweede of derde enz is. Maar probeer vooral te genieten, hoe moeilijk t soms ook is.

En wat betreft de echo, ja ik had m bij de eerste ook pas met 11 weken maar dat was bij de vk. Nu loop ik bij de gyn en miss dat ze in t ziekenhuis een ander beleid hebben wat dat betreft. Ik stond er zelf ook van te kijken hoor had t niet verwacht nog. Maar miss is t ook wel per regio anders.

Een fijne zwangerschap.

Kus

Hoi Crissy,

Gefeliciteerd! Ik krijg de eerste echo ook pas bij tien weken.
Ik begrijp inmiddels dat het per regio enorm kan verschillen.
Misschien kun je nog eens terug bellen om te kijken of het eerder kan...........

groetjes Sas

Hoi chrissy,

Ik denk dat de meesten die zo'n vroege echo krijgen, dat toch door medische redenen krijgen. Ik heb al 2 miskramen gehad, en daarom word ik nu extra in de gaten gehouden!

Liefs

Hoi Chrissy, Gefeliciteerd! Ik was er zelf ook vanuit gegaan dat het weleens een jaar kon duren maar was ook de tweede maand al zwanger. En ook voor het eerst dus alles is voor mij ook nieuw. Ben vandaag 8 weken. Ik had met 6,5 week de eerste echo om inderdaad medische redenen omdat ik iets erfelijks heb. Maar is verder niet zo spannend, het bijkomende is dat je dan inderdaad een echo krijg. Woensdag mag ik zelfs al terug voor de tweede echo.

Hoi Chrissy,
Gefeliciteerd! M'n dochter is ook tijdens onze huwelijksreis al gemaakt. Ook wij hadden gedacht dat het wel langer zou duren. Dus toen ik aan het einde van onze huwelijksreis, mn man wakker maakte zei: volgens mij ben ik zwanger....Antwoordde hij: je hebt gewoon een nachtmerrie, ga maar lekker slapen. De volgende dag een vroege test gekocht (in de V.S.) en ja, hoor!
Ik heb een prachtige dochter gekregen en maak je niet teveel zorgen. Ga er maar lekker van genieten. Als alles goed gaat (en dat gaat het natuurlijk!), dan heb je gewoon heerlijk van je zwangerschap genoten. En als het niet goed gaat, dan kan je dan altijd nog verdrietig zijn. Je hebt het nu toch niet in de hand.
W.b.t de echo, als het wat later is zoie je meer, en stel dat je het nu al in de 6de week krijgt en er is nog geen kloppend hartje, dan ben je nog steeds niet gerustgesteld. Eventjes geduld en dan lekker genieten van de echo!

Hoi Chrissy,

Gefeliciteerd met dit prachtige nieuws natuurlijk. Ik ben inmiddels ruim 8 weken zwanger van de tweede. Ik heb mijn eerste echo bij 9 weken, de vorige keer bij 8 weken, maar ook vanwege een medische reden (hoge bloeddruk). Dus ik denk dat dat het verschil maakt. Maar je ziet inderdaad nog niet veel, alleen weet je zeker dat het hartje klopt... Nog even volhouden dus enneh die onzekerheid is volkomen normaal. Ik heb het nu ook weer.

Groetjes
Yvonne

Hey Chrissy,

Ik hoor eigenlijk bij de juli club, Maarja uitgerekend op 1 juli dus je weet maar nooit.
Ik heb nu 5 weken en 4 dagen en ik ga over ong. 2 weken voor een echo. Dit is bij mij zo omdat ik afgelopen week (voor ik wist dat ik zwager was) onder narcose ben geweest. Nooit gedacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Dus nu even extra spannend.
Ook nog gefeliciteerd met je huwelijk natuurlijk. Super dat je het op deze manier mag bekronen. Geniet er maar van, en maak je maar niet druk over de echo. als je het idee heb dat die eerder moet, dan gewoon even bellen.

Liefs Noor

Terug
Bovenaan