Wachten op doktersuitslag

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ben net bij de ha geweest. Ik ben al 5 maanden lang maar 2 dagen ongi. Ik begon toch te twijfelen of dat wel goed was omdat ik ook niet zwanger ben. Ik ging daar elke keer weer aan twijfelen omdat mensen om mij heen zeiden dat het kan. Nu toch maar gegaan.
Nou voelde de ha mijn linker eierstok. Volgens hem hoeft dat niks te betekenen maar het kan zijn dat ik een cyste heb. Dus net bloed laten prikken en nu moet ik nog 2 weken wachten op de uitslag! Dat gaat zooooooo lang duren! Weet er hier iemand iets meer over cyste's in de eierstok en wat dat inhoud voor het zwanger worden?
Ik hoor graag iets van jullie
Liefs Joanna

Hoi Joanna
Ik kan helaas niet helemaal op je vraag antwoorden.
Ik heb wel al cyste gehad maar dat was niet terwijl ik zwanger probeerde te geraken dus het effect ervan op dat gebied ken ik niet.
In ieder geval kan je daar zeer vlug weer vanaf zijn en gaat alles weer gewoon voort.
Wat ik wel bizar vind is dat het twee weken duurt voor je die bloeduitslag hebt, ik had dat gelijk de volgende dag al, vooral ook omdat je niet zeker weet of er n een cyste zit of niet.
Heeft je ha je intussen afgeraden om voor een kindje te gaan intussentijd of mogen jullie er gewoon veredr voor gaan?

Groeten,
Lea

hoi Joanna,
Bedoel je dat je elke maand maar 2 dagen ongi bent. Ik heb dat namelijk ook en toen ik nog de pil pakte, en ook daarvor, was ik zeker 5 dagen ongi en ook meer bloedverlies dan nu. Nu is het echt maar heel weinig... Mijn manneke en ik zijn "al" 9 maanden aan 't proberen en ondanks toch vaak op de juiste momenten "geklust" te hebben, nog steeds niks. Soms denk ik ook "zou ik toch niet eens een afspraak maken bij de dokter..."
Heb jij buikpijn? En tijdens je ongi?

Heeeeel veel succes gewenst!!
liefs,
Kaat

Haalo

Ik had ook een cyste in me eierstok en zo kwam ik erachter dat ik zwanger was... Maar de cyste is operatief verwijderd en ben inmidels bevallen van een gezonde zoon!! Het risico met een cyste is dat je je eierstok kunt kwijtraken, maar dat hoeft niet, wat in mijn geval zo was. en met 1 eierstok heb je evenveel kans op zwanger worden als met 2, de andere neemt zijn taak gewoon over..
Het nadeel is ook dat je nou iets meer kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, Omdat als de cyste verwijderd is, dan blijft er een lit teken laagje achter.. en daar kan een vruchtje zich in gaan nestelen. Maar dat is maar een kans van 13 % dus eigenlijk heel klein.
Maar succes met zwanger worden en als je nogvragen dan hoor k dat graag!!
Ik kwam daar trouwens achter, omdat ik elke nacht verging van de pijn in me buik...en ben vrijdags voor het eerst naar het ziekenhis geweeest en maandag al geopereerd, ze hebben nm met een inwendige echo gekeken en daar zagen ze de cyste al zitten... Ze zagen trouwens eerst ook geen vruchtje of vruchtzakje zitten.... dus ze dachten dat ik al een buitenbaarmoedelijke zwangherschap had, omdat ik dus wel zwangerschapshormonen in me bloed had...EN na de operatie bleek ik dus ineens alsnog zwanger te zijn, omdat er nu well opeens een vruchtzakje met een vruchtje zat en we zagen het hartje ook al!! en was ineens weeer 6 weken zwanger!!!

Gr. jessika

Bedankt voor jullie antwoorden.
De uitslag schijnt zo lang op zich te moeten laten wachten omdat mijn bloed naar antwerpen verstuurd moet worden. Tja weet ook niet waarom ze dat hier niet kunnen testen.
De ha heeft verder niks gezegd over wel of niet mogen klussen dus we gaan gewoon vrolijk door...
Ik heb verder nergens last van dus het zal wel. Ik voelde me een beetje ongerust omdat het al 5 maanden zo is. Nu is de ha tenminste op de hoogte en ik heb m al gezegd dat mocht ik in april nog niet zwanger zijn dan kom ik terug!

Nogmaals bedankt en nu maar nagels bijten tot de uitslag ;o)

Liefs Joanna

Hoi hoi.Wat vervelend dat wachten op de uitslag zeg!!!hoop dat alles goed is.

gr manuela

Terug
Bovenaan