Wachten op een vaste baan of niet?

Hallo,
Wij zijn in oktober 2006 getrouwd en willen heel graag kinderen. Ik werk in het onderwijs. Ik heb nog geen vaste benoeming. Dit hoor ik in maart 2006. Zou het zwanger zijn je kans op een vaste baan beinvloeden?En moet je in je gesprekken naar de aanstelling toe aangeven dat je met kinderen krijgen bezig bent?  En moeten wij hier ons wat van aan trekken? Ik heb advies nodig. Misschien mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Bedankt.
Ps Als ik het zo zie duurt het ook wel even voor je zwanger bent. Ik ben nog aan de pil. Zou dan in januari beginnen. Dan gaat het wel over maart heen denk ik?

Juridisch gezien ben je absoluut niet verplicht te melden dat je met kindjes bezig bent.  Het is zelfs verboden voor werkgevers om hiernaar te informeren. Negeer dus gerust vragen hierover. al zit je midden in de persweeën(hihi). Het kan inderdaad lang duren voordat je zwanger bent. Ga uit van een jaar. Je lijf moet nog ontpillen en dan blijft het een wonder als het lukt. Al doe je alles volgens de "regels", kan het nog heel lang duren.
Ik zelf vind het niet zo belangrijk dat ik vaste aanstelling heb(nu tijdelijk contract van 28 uur). We redden het ook als ik niet of minder uren werk, maar dat hangt natuurlijk van je situatie af.
In ieder geval: doe dat waar jullie je prettig bij voelen. Naar je werkgever toe ben je echt niets verplicht. Een kinderwens is totaal privé en dat is maar goed ook!

dikke kus
Annette

En wat ik begrpeen heb is het juist in het onderwijs not done om iemand geen vaste aanstelling te geven vanwege een eventuele zwnagerschap. Meestal vangen ze dat allemaal juist heel goed op en hebben ze er vaste invalkrachetn voor.

miep

hoi anne

ik herken veel van jou verhaal in mijn eigen situatie.
ook ik ben juf, maar heb geen vaste aanstelling. dat zit er bij mij ook nog niet echt in.

ik ben ook met mijn laatste strip bezig. ik moet nog 2 weken slikken. Daarna gaan we toch stoppen.
We vinden het extra spannend omdat ik geen zekerheid qua ban heb, maar de wens is zo groot geworden....

misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden?!
groetjes Carina

wat leuk dat je reageerde. Ik moet nog eenbeetje weg wijs worden op dit forum. Ik ben zo halverwege de strip gesropt dus weet niet precies wanneer mijn NOD is. Maar ik verwacht sowieso de eerste keer niet raak. Zal welleuk zijn. Qua baan zien we het wel. De wens is zo sterk en mijn man heeft een hele goede baan dus als ik niet meer werkis het ook geen probleem. Maar zullen we elkaar id op de hoogte houden. Msnen misschien. Ik heb een msn adres wat geen mail adres is dus ik kan hem wel geven pabootje@12move.nl
Misschien zie ik je daar groetjes

Hoi juf,
Ik werk in de zorg, dat is dan wel iets anders, maar een collega is toch aangenomen ondanks dat ze zwanger was. Het gaat om wie je bent, maar inderdaad je bent niets verplicht. Het is iets anders wanneer je al een tijdje zwanger zou zijn, lijkt me. Succes! Liefs Lientje

Hallo Juffies!
Hier ook een juf! Zit eigenlijk wat in het zelfde schuitje als jullie!
Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Ben 23!
Ben ook in 2006 getrouwd en wij hebben ook een kinderwens, maar ik zit ook met het probleem dat er bij mij in het onderwijs ook nog geen vaste baan in zit.
En aangezien we misschien ook een huis kunnen bouwen etc. etc. hebben we zoiets  we wachten nog wel even..  ben ook nog jong. Maar ik heb vanaf dat ik jong was al een vurige kinderwens!! Maar dan ook weer aan de andere kant de twijfels.. ben nog zo jong blabla, het leven wordt wel helemaal anders etc..
Al zit ik hier al bijna een half jaar op het forum mee te lezen hahaha
Ben wel erg voorbarig hé!

hallo juffen!!

Ik ben 25 jaar en ook juf!
Toen ik vier jaar geleden solliciteerde op een school in Putten vroegen ze mij of ik een kinderwens had...ik wist toen echt even niet wat ik moest antwoorden!! dit mogen ze helemaal niet vragen. Anne..je hoeft dit niet naar het schoolbestuur te melden hoor!
Inmiddels werk ik niet meer in Putten en heb deze vraag ook nooit meer gehoord tijdens een sollicitatiegesprek.
Lastig dat je nog geen vast contract hebt. Toen ik begon met werken had ik ook geen vast contract. Wij waren toen net bezig met het kopen van een huis en dat was wel heel spannend...gelukkig is het allemaal goed gekomen.
Inmiddels heb ik een vaste baan...nu alleen nog een baby

groetjes...

Terug
Bovenaan