Wachten op menstruatie na missed abortion:nog niet schoon

<p>Hallo allemaal, </p><p>Bij de eerste echo (7+4 wkn) klopte het hartje niet en bleek het vruchtje gestopt met groeien bij 6+1 week. Met cytotec is de miskraam op gang gekomen. Helaas met complicaties  (hevig bloedverlies, ziekenhuisopname, bloedtransfusie). Het vruchtje is er nu wel uit. Heel heftig allemaal. Afgelopen dinsdag bleek bij de gynaecoloog tijdens een inwendige echo dat ik 2 wkn na dit alles nog steeds niet helemaal schoon ben. Het advies is om mijn menstruatie af te wachten in de hoop dat het weefsel dan alsnog meekomt. Alleen is het onzeker wanneer ik weer ongesteld word. Na de bevalling van mijn dochter duurde het een half jaar. Zo lang wil ik niet wachten, ik wil gewoon een punt kunnen zetten achter deze hele nasleep van de miskraam, zodat ik weer vooruit kan kijken. Daarom mijn vraag: wie heeft iets soortgelijks meegemaakt? Hoe lang duurde het voor jullie ongesteld werden? Waren jullie daarna wel schoon? Alvast bedankt voor jullie reacties :)</p>

En o ja: momenteel verlies ik dagelijks nog wel iets van een stolseltje/bruin slijm  (sorry voor de details). Dat maakt het nog moeilijker om erop te vertrouwen dat ik 'gewoon' ongesteld ga worden.

Ik heb een ma afgelopen mei gehad.
Ook cytotec gehad maar haalde niets uit. Ja het vruchtje was weg maar weefsel bleef zitten.  Kreeg daarna pillen ( primolut) vreselijk spul... hormonen deden gekke dingen met mijn koppie...om de menstruatie op gang te brengen. Dus dat is evt een tip.

Haalde ook niets uit behalve dat ik ongesteld werd. Er bleef weefsel zitten.
Uiteindelijk een miosure gehad in het ziekenhuis. 
Daar bleek dat het weefsel soort van vergroeid was in mijn baarmoeder/vlies. Het had dus nooit vanzelf losgelaten.

Heb het als zeer heftig en vooral onnodig ervaren. Het had veel eerder verholpen kunnen zijn.
Goede nieuws... ik ben nu bijna 6 weken zwanger. 

Succes en sterkte!

Ik heb in augustus dit jaar een miskraam gehad. Eerst voor cytotec gekozen. Kwam een lichte bloeding op gang maar verder niets. Week na de cytotec ben ik het vruchtje verloren en toen nog 4 weken nagebloed. Na die 4 weken had ik een afspraak met de gynaecoloog en die heeft toen 2 dagen later een curretage uitgevoerd. Haar advies was om niet te wachten op een menstruatie omdat mijn lichaam al 4 weken bezig was om de restant weefseltjes te verwijderen en het kennelijk niet lukte, het middels de curretage op te lossen. Ik baalde dat het moest maar na de curretage was het bloeden na 2 dagen voorbij en was ik 5 weken later weer ongesteld. Misschien is dit nog een optie voor jou om te bespreken. Sterkte in elk geval! 

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik denk dat ik de 4 weken afwacht en dan vraag om curettage als het nog niet weg is/ik nog niet ongesteld ben.

Ik heb ook gekozen voor cytotec na een ma met 8 weken. Vruchtje liet vrij snel los maar heb nog ruim 4 weken rondgelopen met bloedingen en weefsel wat niet losliet. Nu sinds 3 weken geen last meer van de bloedingen en waarschijnlijk is al het overgebleven weefsel weg maar nog geen tekenen van een menstruatie.

Terug
Bovenaan