wachten op uitslag vruchtwaterpunctie

A

Anoniem

Guest

Hallo,

Kom weer even lekker klagen zit vandaag weer eens in een zware dip. Heb vorige wk een vruchtwaterpunctie laten doen ivm verhoogd risico syndroom van down en moet nu nog 2 weken wachten op de uitslag. Bleh wil het onderhand nu wel weten waar ik aan toe ben het ene moment ben ik positief en het andere moment denk ik stel dat het zo is wat dan ???? Willen jullie voor ons duimen hou jullie op de hoogte....

Gr. Marjolein

Veel sterkte met het wachten...
en... ik heeeeel hard voor je!!!!!!!!!!!!!!!
Liefs Nika

He hoi

Ja dat wachten is zenuwslopend.Eigelijk is een dag nog te lang.Ik heb 2 jaar geleden een vpunctie gehad en moest 3 week wachten.echt een ramp.Gelukkig bleek alles goed.Afgelopen februari heb ik een vlokkentest gehad en nu moest ik 8 dagen wachten maar ook dat is te lang.

Succes met de uitslag en laat je wat horen?
Ik  in ieder geval hard mee voor je

Hoi,

Ja, het lijkt een eeuwigheid te duren, dat wachten! Ik had in januari een vwpunctie en er leek maar geen eind te komen aan die 3 weken. En ik vond het ook erg irritant dat ze je bellen als er iets fout is, en je  een briefje sturen als alles Ok is...kreeg bijna een hartverzakking telkens als de telefoon ging!

Wij hadden zowel verhoogd risico op Down als op spina bifida (open ruggetje), maar gelukkig bleek alles in orde te zijn en we weten nu ook met zekerheid dat we een meisje krijgen.

Ik duim heel erg voor je, en je moet maar denken: als je deze uitslag binnen hebt, is de 20-wkn echo ineens veel minder eng!!

Groetjes,
Saskia
38 wkn + 3

ja ik vond dat wachten ook zenuwslopend. Vooral omdat ik in het ziekenhuis werk waar de punctie was gedaan, waardoor ik uiteindelijk dacht de brief met de uitslag in handen te hebben, maar het was mijn loonstrookje

Sterkte met het wachten.

Ik kan me HEEL goed voorstellen dat je gek wordt van het wachten! Wij hebben 3 dagen moeten wachten op de uitslag van de vlokkentest en dat vond ik al een hel laat staan die lange weken waar jij nu doorheen moet.
Wat is precies de reden dat de een vermoeden van down hebben? Bij ons was er namelijk een erg dikke nekplooi maar het was geen down.

gr.Ing

hallo,

Als ik dat zo lees denk ik gelukkig je hebt er al een week op zitten. Maar die 2 weken zijn ook nog lang. Maar al een week is om. Ik ga 25 juli voor een vruchwaterpunctie.

Ik heb gevraagd of ik eerder de uitslag kon hebben maar daar kom ik niet voor in aanmerking. We hebben onze vorige zw. moeten beëindigen bij 22,6 wkn wegens trisomie 9, mijn kindje kon niet buiten mijn baarmoeder leven.   Het was niet erfelijk dat hebben we laten onderzoeken, maar ook omdat ik 34 ben val ik niet in de   risicogroep.

Dus wij moeten er straks ook aangeloven en 3 weken wachten. Ik duim voor je dat de aankomende weken snel om zijn en dat je goed nieuws mag ontvangen

liefs
talke

Terug
Bovenaan