wachten, rekenen, wachten

A

Anoniem

Guest
Dames,

Wij hebben een kindje van 14 maanden en met 9 maanden besloten we het te proberen voor nummer twee. Het was meteen raak (bij nummer 1 was het óók meteen raak). Helaas heb ik na 8 weken een miskraam gehad.  Hoewel ik mij steeds voorneem om niet te veel bezig te zijn met het 'zwanger worden', doe ik het -tegen beter weten in- toch. Sinds de miskraam (en drie menstruaties verder) ben ik constant aan het rekenen (vruchtbare dagn, innesteldag, NOD-dag, uitgerekende datum...). Eigenlijk wordt ik helemaal gek van mijzelf. Ik weet bijvoorbeeld dat ik volgende week vrijdag ongesteld moet worden en heb nu  steeds de onweerstaanbare behoefte om de tijd vooruit te draaien en alvast te testen (ik weet dat het geen zin heeft, maar toch). Ik denk bij ieder pijntje in mijn borst dat het weleens met zwanger-zijn te maken kan hebben en als ik heel moe ben idem.

Vraag: wie heeft er nog meer last van? Ik word er namelijk helemaal gek van. Tips om de tijd door te komen of om er vroeg achter te komen?

Dank!!!
Merl

Hoi Merl,

Ik herken het wel. Wij zijn nog maar in de tweede ronde voor ons tweede kindje, maar ben er ook erg mee bezig. En het helpt ook niet dat mijn man het ook zooo graag wil! Dat is wel leuk hoor, maar we maken elkaar helemaal gek af en toe. De eerste ronde heb ik zelfs getest op de dag dat ik ook ongi werd, zonde van de test!

Ik heb geen oplossing voor je, behalve dan dat ik er maar gewoon aan toegeef en het van me af schrijf hier op het forum. En er eerder achter komen? Mijn lijf houdt me voor de gek, dus ik moet het echt van de test hebben. Heb me nu wel voorgenomen om echt pas 3 dagen na mijn NOD te testen.

Enne, mijn eerste zwangerschap is ook geeindigd in een MK, daarna kwam Lars (23-9-2006) dus ik kan me ook inleven hoe het is om na een MK weer zwanger te willen worden en zwanger te zijn.

Ik zou zeggen, schrijf het van je af!

Groetjes van Saskia

Hoi Saskia,
Dank voor je reactie. Wat fijn te horen dat jij je in mijn verhaal herkent. Wat grappig ook dat ook jij een man hebt die zo graag wil. Die van mij is er ook zo mee bezig! Voor we aan nr. 1 begonnen wilde hij eerlijk gezegd liever dan ik kinderen. Ik vond het wel leuk, maar hij wilde ze liever gisteren dan vandaag. Nu willen we het allebei heel graag, maar dat maakt het dus wel lastig.

Herkenbaar ook dat je lichaam je voor de gek houdt. Ik denk dat ik jouw strategie maar ga volgen en echt pas enkele dagen na mijn verwachte menstruatiedag ga testen (als het dan nog nodig is, natuurlijk). Ik heb inmiddels al zoveel geld uit gegeven aan testen...

Ik kende het forum nog niet, maar het is wel heel fijn om zo veel verhalen over onderwerpen die bij mij leven te lezen. Heerlijk! Heb ik eindelijk het gevoel dat ik niet raar ben, of de enige ben.
Groetje van Merel

Hallo meiden,  

Ik heb precies het zelfde ben ook veel aan het rekenen en wachten en dan weer rekenen.  We zijn  nu ruim  9 maanden (voor het eggie) bezig en helaas nog niet zwanger. Ook mijn man wil heel graag kinderen maar relativeerd alles wat beter dan ik. Wel heb ik besloten deze maand niet te tempraturen of een ovulatietest te gebruiken. Ik hoop dat ik er dan niet al te veel mee bezig ben misschien helpt dat.  Mijn vriendinnetje is vorige week bevallen en ik ben echt ontzettend blij voor haar maar kreeg wel een knoop in mijn maag toen ik het gezonde ventje vast had. Ook mijn collega waar ik mee op de kamer zit is zwanger en gaat volgende week met verlof. Dus al zou ik er niet te veel mee bezig willen zijn het is wel confronterend om full time te werken met een collega met een schitterende dikke buik. Als ik van andere hoor dat ze ook bezig zijn zeg ik vaak ook joh je moet er niet te veel mee bezig zijn, ze zeggen immers dat dat remmend kan werken. Nou ze moesten is weten ik ben er zelf ook veel mee bezig maar niemand op mijn vriendinnetje na weet dat we "bezig"zijn. Ik wil jullie dan ook echt hartstikke veel succes wensen en ik geloof echt dat het beter is om er niet al te veel mee bezig te zijn. Als jullie weten hoe ik dat kan doen hoor ik dat graag van jullie.

HIHIHI.

Groetjes en liefs Bizu

Hoi meiden,

Tsja, ik heb al een kleine hummel rondkruipen hier, dat helpt wel om er minder mee bezig te zijn. Maar deze week is het toch wel weer lang wachten hoor! 3 aug zou ik ongi moeten worden. De vijfde wil ik gaan testen, als dat dan nog nodig is. Zou leuk zijn want dat is onze trouwdag!! Wanneer wordt het voor jullie weer spannend?

Groetjes van Saskia

Terug
Bovenaan