<p>Hi allemaal!</p><p>Enkele tijd geleden heb ik hier al een berichtje geplaatst over mijn kinderwens en het feit dat vriend nog even wil wachten.</p><p>Gisteren hebben we hier weer een goed gesprek over gehad. Enerzijds positief, anderzijds toch ook een kleine teleurstelling.</p><p>Het gesprek kwam eigenlijk tot stond door onze geplande vakantie in oktober. Ons idee was Ecuador. Ik vond echter op de website van de WHO dat het Zika virus nog steeds actief is in ecuador (categorie2) en het RIVM raadt reizen naar categorie 1/2 landen af wanneer je zwanger bent of van plan bent zwanger te worden (tot 6 maanden daarna) Ik legde dat voor aan mijn vriend en vroeg hem wat hij daarvan vond. Gelukkig (Goede nieuws!) vond hij dat ook wel lang en hebben we onze plannen nu gewijzigd naar een land zonder Zika. (best moeilijk nog, een actief land met lekker weer, zonder Zika, maar we hebben iets tofs gevonden)<br /><br /></p><p>Toen ging het gesprek over wanneer. Vriend geeft aan nu nog niet klaar te zijn voor kinderen, maar er wel steeds vaker over na te denken en zichzelf binnen nu en twee jaar wel met kind ziet. Dus maximaal over een jaartje beginnen. Hij denkt echter dat hij dat niet maanden van te voren kan plannen en het gewoon voelt. Dan gaat hij het aangeven. <br />Ik heb aangegeven dat het voor mij het perfecte plaatje zou zijn als we in ieder geval zonder anticonceptie op vakantie gaan. Uiteraard wel weer meegegeven dat ik geen druk wil opleggen en dat wanneer het voor hem op enig moment niet goed voelt, we het uitstellen en erover blijven praten. </p><p>Positief dus dat het er naar uit ziet dat we in ieder geval in 2018 gaan proberen. Anderzijds duurt dat nog zo lang voor mij haha. <br />Misschien moet ik iets minder op fora gaan kijken, en minster instagram pagina's volgen. Even een paar maanden de focus op iets anders weer. Maar als ik dan die drie lege slaapkamers in ons huis zie dan denk ik: ' het is zó welkom!'</p><p>Zo, dit was weer puur even van me afschrijven. Voelt soms even lekker. Mocht iemand nog tips hebben of in dezelfde situatie verkeren, dan hoor ik het graag </p><p> </p>