wachten, wachten, wachten

Hoi meiden,

Ik ben Anne, 34 jaar, en heb vorige week een miskraam gehad. In een heel vroeg stadium (bijna 5 weken). Ik wist net dat ik zwanger was, maar ik had een vaag positieve test (2x), dus ik kon het eigenlijk helemaal nog niet geloven. Dus ik heb er helemaal niet van kunnen genieten, die paar dagen. Het is allemaal heel snel gegaan, en het vloeien is afgelopen zaterdag gestopt, precies na een week.

Ik hoop nu natuurlijk net als jullie dat ik weer snel zwanger ben. Het is alleen zo moeilijk om weer af te wachten totdat alles weer een beetje normaal verloopt!! Ik zit nu aan de ovulatie testen en tempen (lekker dubbelop) om maar een beetje inzicht te krijgen hoe of wat. Hebben jullie ervaring met ovulatie testen?? Ik vind het net een soort zwangerschapstest; zit je ook maar te wachten op een positief blauw streepje.

En nu maar wachten, wachten en wachten, en dat duurt zo lang!!!

Iedereen heel veel succes met alle perikelen rondom het zwanger worden!

Groetjes,
Anne

Hoi Anne,

Ik gebruik ook een ovulatietest, ideaal vind ik. Mijn menstruatie verloopt niet helemaal voorspelbaar, van 27 net na de curettage tot 33/34 dagen nu. De laatste keer voelde ik mijn eisprong zelf aankomen, een menstruatieachtige pijn linksonder in mijn buik. En ja hoor, de test bevestigde de eisprong 2 dagen voordat ik hem verwachtte! Dan zit je er dus zomaar naast en moet je weer een maand wachten... Voor mij werkt het echt perfect. Temperaturen doe ik nog niet, werkt dat ook goed?
Ik vind het allemaal veel te lang duren, mag nu wel weer een keer "raak" zijn.
Groetjes en sterkte,
Sonja

Hoi Sonja,

Dit is de eerste keer dat ik aan het temperaturen ben. Ik heb gehoord dat het inzicht geeft in je vruchtbare dagen maar eigenlijk alleen als je een regelmatige cyclus hebt. Je temp gaat namelijk omhoog als je eisprong heeft plaatsgevonden. Het is dus niet, net als de ovualtietest, een middel om te gebruiken diezelfde maand.

Ik hoop nu snel positief bericht te krijgen van de test!! Bijna net zo spannend als een echte zwangerschapstest dat wachten.

Hoe lang is het voor jou geleden dat je een miskraam hebt gehad? Ik hoor vaak dat je in de eerste maand na je mk geen eisprong hebt, dan zou ik dus voor niets met die dure test in de weer zijn. Weet jij dit??

Nou succes en ik hoop dat het voor ons beide snel raak is.

Groetjes,
Anne

Hoi Anne,

Ik las jullie stukje even en wil wel even reageren op het stukje dat je na je miskraam geen ei hebt de eerste maand.
Toevallig had ik dit aan mijn gyn gevraagd.
Hij zei dat je meestal geen ei hebt de eerste maand.
Maar.....Soof schreef vorige week dat ze zwanger is direkt na haar miskraam!!
Ik doe mijn best dus wel even, je weet maar nooit!

Succes meiden!

Groetjes, Monique2

Hoi Anne,

Ik heb ook pas geleden zo'n ovulatietest gekocht, Persona en ik vind het erg duidelijk om te zien wanneer je nou precies je eisprong hebt. Dus ik hoop dat het hiermee gaat lukken. Ik ben inmiddels al 1,5 jaar bezig om zwanger te worden, vorig jaar september was het raak, met 8 weken mocht ik een echo laten maken, maar helaas was er geen hartactie te zien en heb kort daarna een curettage gehad. Sindsdien is het helaas niet meer gelukt. Nou heb ik op advies van de gyneacoloog Persona aangeschaft omdat mijn vriend en ik ook nog veel in het buitenland zitten, dus als we samenzijn is het wel handig dat we het echt op het goede moment klussen!
Succes ermee!
Groetjes van Rosa

Voor meiden die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens, zoals oa jij Rosa, is er ook het forum "als zwanger worden langer duurt", net iets boven dit forum in de onderwerpenlijst.
Erg gezellig daar, kom 'ns kijken zou ik zeggen!

Allemaal veel suc6.
Groetjes,
Suus

Terug
Bovenaan