Wachten?

Hallo ik ben Angelique 23 jaar.
Ik was 3 weken geleden nog zwanger, helaas in de 7e week een miskraam, erg verdrietig geweest, zoals zoveel van jullie op dit forum.
Ik heb "gelukkig" geen curretage gehad, alles is er vanzelf uitgekomen. Nou raadde de gyn ons aan om te wachten om het weer te proberen na me eerste menstruatie.....
Nou, moet ik bekennen dat wij toch tussendoor nog een paar keer hebben geklust....weet iemand of dit toch veel kwaad kan of niet, ik voel me namelijk helemaal goed en van binnen was ook alles in orde volgens de gyn, waarom dan nog wachten vraag ik me nu af???!

Groetjes Angelique

Hoi Angelique,

Je hoeft niet te wachten. Gynaecologen zeggen dat alleen maar omdat je (als je een cyclus afwacht) je weet hoe lang je cyclus nu is en dus wanneer je je eisprong hebt. Zelf vind ik dat geen reden om een maand te wachten en ik ben gewoon door blijven klussen. (Iedereen hier volgens mij). ALs je lichaam er niet aan toe is word je toch niet zwanger dus ik zou zeggen, als je je goed voelt, gewoon gaan klussen. Het kan echt geen kwaad!

Groetjes F.

Hoi Angelique,

Wat jammer om te lezen dat het bij jou ook mis is gegaan. Hier ben je wel aan het goede adres met al je vragen!

Mijn gynacoloog heeft ons dat ook aangeraden maar dat is meer psychisch dan lichamelijk. Je lichaam geeft zelf weer aan wanneer het aan een nieuwe zwangerschap toe is. Sommigen worden niet meer ongesteld na de miskraam en zijn gelijk weer zwanger. Bij anderen duurt het wat langer. Als je je eerste ongesteldheid afwacht, dan weet je zeker dat alles weer op gang is gekomen, dat is eigenlijk de enige reden om te wachten. Het kan ook weleens 6 weken duren voordat je weer ongesteld wordt na de mk. Ik had dat zelf ook en dan ga je vanaf 4 weken al denken dat je misschien wel zwanger bent, dan is de teleurstelling des te groter dat het na 6 weken toch nog komt. Maar je moet gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt.

Ik hoop voor je dat het snel weer raak zal zijn!!

Veel sterkte ook nog toegewenst met het verwerken!

Groetjes Cath

Hoi Angelique,
Ik moest er van de gyn meteen alles aan doen om te zorgen dat ik zo snel mogelijk weer zwanger ben! Dat zei hij bij de controle na de curettage, toen was het bloeden dus al gestopt.
Ik zou me dus geen zorgen maken hoor, die doktoren zeggen ook allemaal wat anders.
Veel sterkte en veel geluk!

Liefs, el.

Terug
Bovenaan