<p>Ik weet het even niet, maak mezelf gek. Google is nu even niet mijn beste vriend, het tegenovergestelde zelfs. <br /><br /></p><p>Ik heb een zoontje van 2,5 jaar en ik ben klaar voor de volgende, ook gezien mijn leeftijd (37 ?). Ik heb 2 tests afgenomen (3 dagen ertussen), beide waren ze positief, wij in de wolken en klaar ervoor. Volgens de ‘thuisberekeningen’ zou ik 4-5 weken ver zijn, intussen zou het iets meer dan 8 weken moeten zijn. Ik heb contact gehad met de verloskundige en in verband met de huidige situatie zou ik iets langer moeten wachten op de echo. Dat zou dan met 10 weken worden en is gelijk een termijnecho. Vond ik wel jammer maar heb er natuurlijk begrip voor. Maar sinds een week vind ik bruin bloed, wat begon als bruine vegen, in mijn ondergoed en met afvegen. Het waren steeds een paar druppels. Niet veel maar na 3 dagen genoeg om me ongerust te maken icm met wat buikkrampen. Dus contact opgenomen met de VK. Zij vertelde dat bruin bloed ‘oud bloed’ is en dat het niet zorgwekkend is. De krampen en spanning in mijn onderbuik zouden gevolg kunnen zijn van mijn groeiende baarmoeder. Bij helder bloed moest ik gelijk contact opnemen. Dat heeft me toen gerustgesteld maar nu een paar dagen later, totaal een week dus, heb ik nog steeds last van bruin bloed en af en toe krampen. Is dat normaal? Ik moest bellen als ik me toch nog zorgen bleef maken maar ik durf eigenlijk niet. Wat als het een vroege miskraam is? Het voelt nu anders dan bij mijn vorige zwangerschap. Ik wil het niet tegen mijn vriend zeggen omdat het voor mijn gevoel ‘echt’ wordt en ik wil niet dat hij zich zorgen gaat maken. Hij is overigens heel lief, troost en steunt me altijd. Ik ben bang dat er iets mis is. Herkent iemand dit alles?</p>