wachtlijst van 2 jaar voor kinderdagverblijven???

Hoi,

nou je ziet het al aan  het onderwerp, hoe moet ik in vredesnaam mijn kind van straks 7 maanden op kdv brengen? Allemaal hebben ze zo'n lange wachtlijsten. Echt stom, maar mijn vraag is hoe bevalt gastouderopvang?? (voor mensen met ervaring natuurlijk) En wat denken jullie hiervan??

grt suuz mv joshua 8-2-07

hoi..

ik beng mn dochter van 3mnd 1ochtend naar een vrouw vd gastouderburo... de rest is oma oppas... tot nu is ze nog maar 1 x geweest,maar ik had zelf een erg goed gevoel bij haar... ze doet het gewoon thuis,en is dan samen met een aantal andere kindertjes de oppas...   het bevalt mij erg goed ik heb er een beterder gevoel bij als zon kdv.. voor mijn gevoel krijgen ze dan meer aandacht ofoz.. kdv vind ik maar niks.. ma dat is gewoon persoonlijk...je krijgt ook veel meer een band met zon oppas als een kdv.. zij wilt zelfs af en toe je kindje op komen halen of brengen... ik vind het veel relaxter iig!!

moeilijk zon keuze he?

succes

Hoi Suuz,

Lastig zeg!! Ik kan je helaas geen advies geven over gastouder opvang,  bij ons passen de oma's op.
Je moet je volgens mij op de wachtlijst laten zetten als je nog geen kinderen hebt, want als het dan zover is heb je in ieder geval een plaatsje hihihi

groetjes Sonja

Hallo,
Wat belachelijk zeg zulke lange wachtlijsten. Bij ons in de buurt zijn de wachttijden veel korter. Als je opvang nodig hebt hoef je vaak maar een paar maanden te wachten. Ik heb mijn zoontje tijdens mijn zwangerschap opgegeven en wanneer ik na mijn verlof weer ga werken heeft hij gewoon een plekje.
Voor mijn oudste dochter hebben we wel een tijdje gastouderopvang gehad. Het beviel op zich goed, is flexibel en relatief goedkoop. Wat ik lastig vond is dat de manier van opvoeden in de praktijk nog wel eens heel anders is dan in een gesprek naar voren komt en  het feit dat de gastouder de kleine ook mee kan nemen op visite, naar de winkel etc en je daar dus geen zicht op hebt (gebruik autostoeltje etc). Daarnaast hadden we in de vakantie en bij ziekte helaas geen opvang.

groet van Else

hallo,
Wat een lange wachtlijsten bij jullie in de buurt. Onze kleine gaat ook naar een kdv straks. Wij hebben haar pas opgegeven en er was meteen plek gelukkig! Sommige dagen zaten wel vol maar onze dagen gelukkig niet. Dat kun je dus ook nog proberen, of je op een andere dag nog wel terecht kan.
Met gastouders heb ik geen ervaring maar ik heb er niet voor gekozen omdat in die gezinnen de deur dicht gaat. Op het kdv lopen meerdere mensen rond om alles in de gaten te houden. Zo heeft iedereen zijn eigen redenen om voor iets anders te kiezen. Mijn zus heeft wel gekozen voor een gastouder omdat zij het belangrijk vind dat haar kind in een huizelijke situatie opgevangen wordt.
Hele moeilijke keuze, succes ermee.
Liefs, Nathalie

Hoi Suuz,

Ik heb ervaring met zoveel kdv als gastouderopvang. Mijn ervaring:
gastouderopvang was in ons geval veel flexibeler: geen strakke haal en brengtijden. Stijn kon er ontbijten, als ik late dienst had warm eten. Zelfs een keer slapen toen dat nodig was. Je kindje kan er meestal ook naar toe als ze ziek zijn. GO heeft niet zoveel kindjes als op een kdv.
Nadeel: als je GO ziek is moet je op zoek naar iets anders. GO heeft vakanties, als de vaste leisters op het kdv vakantie hebben is je kindje wel in een vertrouwde omgeving/ vaste kindjes. Een GO is over het algemeen geen proffesional, dit hoeft geen probleem te zijn, de oudste vond het er heerlijk maar toen nummer twee het niet zo goed naar zijn zin had, werden tips snel als kritiek ervaren. En miste ik een proffesionele aanpak. Zelf werk ik in de zorg en sta er misschien ook anders in dat andere ouders.

Verder de tip als je op zoek gaat naar een GO om te kijken of er kindjes zijn van dezelfde leeftijd als je eigen kindje want dit is toch wel heel erg leuk.

Succes met je keuze,

Judith

2 jaar?!?waar woon je dan?normaliter schrijf je je in als je een maand of 5/6 zwanger bent en in t ergste geval moet je nog een paar maandjes wachten.als er kindjes 4 worden en naar school gaan komen er weer plekjes vrij.maar goed,je vraag over gastouders:ik ben gastouder geweest,bij mensen in huis en er kwamen nog 3 kinderen uit 2 andere gezinnen uit de straat.ik vond het erg leuk om te doen en de kinderen kregen veel meer aandacht en rust dan op een kinderdagverblijf.het is in verhouding even duur.veel grotere kinderdagverblijven hebben ernaast een gastouderbureau.dwz,dan komt er een leidster bij je thuis,of je kids sluiten aan bij een ander gezin(maximaal 4).gastouderschap bij iemand thuis heb ik geen ervaring mee,maar lijkt me soortgelijk.
groetjes kari

woon in drenthe (meppel) heb informatie opgevraagt van het enigste buro die hier is....
maar bedank voor de reactie's. oh de korste lijst van 1,5 jaar en dat was voor medewerkers van ziekenhuis.

Terug
Bovenaan