Wachttijd voor intake IVF met PESA?

<p>Hoi,</p><p>Door het uitblijven van menstruatie door PCOS ben ik in maart doorgestuurd door de huisarts naar de vruchtbaarheidsafdeling van het streekziekenhuis. Daar ben ik begonnen met letrozol en in de 2e ronde (met 5 mg) had ik een eisprong. Mijn vriend moest in deze periode ook een semenonderzoek doen en hieruit bleek tweemaal dat er weinig tot geen beweeglijke spermacellen zijn. De behandeling met letrozol is daarom gestopt en we zijn zonder verder onderzoek bij mijn vriend doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis, omdat er een kans is dat het traject met PESA moet gaan, wat niet mogelijk is in het andere ziekenhuis. Nu hadden we vandaag telefonisch contact met het academisch ziekenhuis en daar werd ons verteld dat onze doorverwijzing is doorgestuurd naar de afdeling urologie en de wachttijd voor een gesprek daar circa 2,5 maanden is.</p><p>Is dit normaal? En wat kunnen we verwachten voor het traject?</p><p>Ik hoor graag jullie tips en ervaringen. Alvast bedankt!</p>

Hallo hallo, 

Wij hebben ook een PESA, ICSI en al met al zijn wij een halfjaar verder en hebben deze week de punctie. Het is wel zo dat bij ons heel wat onderzoeken vooraf zijn gegaan. Mijn partner had helemaal geen zaadcellen en blijkt dat hij een gen mutatie heeft. Door deze gen mutatie heeft hij geen zaadleiders. 
Het verschilt heel erg per ziekenhuis hoelang het duurt en dan is het ook nog eens dat corona nu ook een rol speelt dat alles langer kan duren. 
Heel veel succes en hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. 
Groetjes 

Hoi! 
Mijn vriend heeft een TESE operatie ondergaan en gaan binnenkort starten met ICSI, omdat er 4 rietjes zijn gevonden die voor de behandeling gebruikt kunnen worden. 
Ik ben op 23 juli 2020 voor het eerst naar het ziekenhuis geweest en daar werd inderdaad ook PCOS geconstateerd. Toen op 17 augustus kregen we naar aanleiding van de onderzoeken te horen dan er geen zaadcellen aanwezig waren. Op 30 september hadden wij de intake in het academische ziekenhuis (Erasmus MC). Hij heeft toen op 18 november een varicocèle operatie gehad en na heeeeel veel maanden wachten (om het herstel goed de tijd te geven) op 28 juni de TESE operatie. Wij gaan nu in september starten met ICSI. 
Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten!
Het blijft een moeilijke en verdrietige tijd, maar hopelijk met een mooi wondertje als resultaat. Knuffel voor jou! 

Terug
Bovenaan