wagenbak of buggy?

Hoi, ik heb een vraagje over de kinderwagen. Ik  leg mijn dochtertje van drie maanden al een tijdje niet meer in de bak van de kinderwagen maar in de buggy.
Dus dat ze naar voren kijkt en iets  rechterop zit. (we hebben een quinny)
Ik heb zelf geen idee vanaf hoeveel maanden dit  pas mag. Ze vind het zelf geweldig want ze kan nu alles zien.
Zijn er meer moeders die hun kindje al in de buggy hebben met drie maanden? Of ben ik toch er vroeg mee????

Liefs Suus
 
Hi,

Ik heb een buggy waarin Tom helemaal kan liggen. (tom is nu 10,5 maand en kan sindskort zelfstandig zitten)
Zitten is geloof ik niet erg, maar zo jong? Ik weet het niet.
Want ze zitten dan nog niet zelfstandig, en niet stevig.

Sowiezo moet je het afwisselen, want je bent zo een uur of 1   á   2 aan aan het wandelen, en je kindje zit dan bijna 2 uur in dezelfde houding. Het ruggetje is nog niet volgroeit, en al helemaal niet stevig genoeg.

Tom vind het ook geweldig en wil eigelijk helemaal niet liggen, maar ik wandel bijv naar het centrum, de heen wandeling en de terug wandeling ligt hij en in het centrum zelf laat ik hem zitten.

Ruggetje hebben ze toch hun hele leven lang nodig, en het liefst een rechte :)

Nens
 
officieel vanaf 6 maanden
ik deed het een paar keer toen ze 5 maanden waren maar vond toen de bandjes nog niet goed zitten

eigenlijk is 3 maanden wel te vroeg maar als de rugluning bijna plat ligt en vrij stevig is kan het geen kwaad volgens mij

dus niet rechtop want dat is niet goed voor het ruggetje
 
Hoi,

Ik heb ook altijd gehoord dat je kindje met 6 maanden in de buggy mag, eerder is slecht voor de ontwikkeling van het ruggetje.
Zelf zou ik dus nog niet mijn kind met 3 maanden in de buggy leggen.

Maar aan de andere kant: mijn kleine is nu 2 maanden en die ligt ook vaak geruime tijd in haar wipstoeltje overdags en dan ligt ze ook niet plat.
En hoe zit het dan met de moeders die hun kleine de hele dag in een sling met zich meedragen? Dan ligt het kind ook niet met een rechte rug....

Dus eh....wat is wijsheid?

Groetjes van Renata.
 
Hoi

Onze zoon van 4 maanden zit al in de kinderstoel (paar weken) wel met opvulling en ook in de buggy gaat hij mee, hij vind het geweldig! Hij zit niet helemaal rechtop, dat probeert hij wel dan zie je hem met zijn lichaam naar voren hangen maar beetje schuinliggen.

Met zijn grote ogen kijkt hij dan rond en als hij het zat is valt hij in slaap.

Als jouw kind het leuk vind en je voelt je zelf er prettig bij prima toch!
De wagen bak hebben wij maar een maand gebruikt!

Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007
 
Hoi,

Ons zoontje Tim is nu 4 1/2 maand (28-08-07) en ligt nog steeds in de bak. Hij probeert op schoot wel te zitten, maar vind het niet erg om in de bak van de wagen te liggen. Hij slaapt er altijd nog heerlijk in.

Ik denk dat ik probeer nog een maand vol te houden. Kijken hoe hij het zelf vind. Ik denk dat je inderdaad wat vroeg bent met 3 maanden? Zoals hier al iemand zei als je kindje ook plat kan liggen, dan is het niet zo heel erg. Heb er zelf geen ervaring mee.

groetjes
Nicole
 
Onze zoon heeft tot en met zeven maanden in de kinderwagenbak gelegen, sinds een maandje rijden we hem nu eigenlijk alleen nog in de buggy rond. Dat vindt hij heerlijk. Maar liggen vond hij ook heerlijk. Ik denk dat het een beetje aan de grootte van de bak (en uiteraard de lengte van je kindje) ligt hoelang hij in de wagenbak kan. Wij hebben een bugaboo en ik hoor van iedereen dat de kinderwagenbak van de bugaboo groter is dan die van de meeste andere wagens. Ik vond het fijn dat hij zolang kon liggen, we hadden er ook een extra matrasje in gedaan, want het matrasje dat er standaard bij hoort is wel erg dun. Zo wisten we dat hij ook echt goed er in kon slapen. Naar familie, vrienden, restaurants  en feestjes was het zo heel prettig met de wagen. Met een hydrofiel ervoor lag hij dan altijd gewoon lekker te slapen.
 
hallo,

toevallig dat ik dit laastst gevraagd heb bij prenatal omdat oma een buggy wou hebben voor de kleine. officieel is het vanaf een maand of 6 maar dan gaat het om een gewone buggy. tegen de tijd dat oma de buggy nodig heeft is de kleine 4 maand en past oma 1x per week op en als de kleine dan af en toe in de buggy zou gaan op de ligstand dan was dit niet zo'n probleem. Wel met een dikke deken ofzo slaapzak eronder zodat het niet zo 'hard" ligt. Het ging namelijk vooral om de vering dus als je een onderstel van de wagenbak hebt dan is het volgens mij niet zo heel erg maar ik zou het nog zekers niet te vaak en te lang doen....

groetjes kim
 
Terug
Bovenaan