Wagenziek: heeft er iemand ervaring/tips?

Ons zoontje van 21 maanden is sinds een aantal maanden heel vaak wagenziek. Tijdstip maakt niet uit, route maakt niet uit, auto maakt ook niks uit. De apotheek kan me niks geven omdat hij nog te jong is voor de medicijnen die er voor zijn maar dit vind ik echt zo zielig! Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een goede tip? Ik hoor het heel graag, alvast bedankt!

Groetjes,
Josephine

Mijn zus was/is ook altijd wagenziek
Zij had vroeger polsbandjes van badstof met een soort kraal erin.
Deze moest dan twee vingersdikte van de pols af om de arm en dat hielp tegen wagenziekte.

Het hielp haar wel, eind van de rit was de auto nog schoon, mn zus nog fris alleen haar polsen waren beurs. Die kraal drukt gewoon in je pols zodat je blijkbaar de rest in je lichaam niet voelt ofzo

Bij het cb al gevraagd naar tips?

ik ben zelf jaren wagenziek geweest bij mij hirelp het als ik voorin kon zitten
dan heb je meer overzicht over de weg dan de bomen die snel aan je neus voor bij glijden via het zijraampje

dat maakt ook dat je wagen ziek wordt je hersenen kunnen zich niet meer orienteren als alles voorbij flits

dus ik zou zeggen zet hem voorin in de auto

groetjes saskia

hihi saskia ik moet meteen ff denken aan die film, dacht dokter doe little

Die hond zit achter in tree tree tree tree tree

hahaha sorry voor de vervuiling

Hey!

ikzelf had en heb het nog steeds als ik geen zonnebril op heb en de zon in mijn ogen heb... Barstende koppijn en spuugmisselijk.... Met zon heb ik dus altijd mijn lenzen in en zonnebril op mijn neus, en ik rijd zelf, scheelt ook inderdaad!
Thomas kotste ook geregeld de maxi onder, maar nu de communicatie iets beter gaat, ( lang leve het leren praten!!) heeft ie ons errug duidelijk gemaakt dat ie pissig word als ie de zon in zijn oogjes heeft! Geluukig draagt ie vaak een pet, maar in de auto heeft ie 'em bijna altijd op, en een baby-banz op zijn koppie! Scheelt hier héél veel gepoets.

Kus, Marieke

Je hebt ook zo'n (rubber) ding om onder de auto te hangen. Die maakt dan contact met de grond en haalt zo de statische electriciteit weg waardoor je minder vlug wagenziek wordt. Ik weet niet precies wat het kost. Tussen de 5 en 10 euro en kun je gewoon bij een garage of auto handelaar kopen.

Succes ermee!!!

Marissa had hier ook last van. Maar sinds we het autostoeltje in het midden van de achterbank hebben gezet, heeft ze er nog geen last van gehad. Ze kan nu lekker door de voorruit naar buiten kijken. En zorgen dat het niet te warm is in de auto. Succes.

Terug
Bovenaan