wagenziek?

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik ben nog maar 8 weken zwanger en heb nooit problemen gehad met autorijden maar ik word me nu toch een partij misselijk in de auto nie normaal heeft iemand tips of herkent iemand het en hoe snel gaat het over? is dat met 12 weken ook weg?
groetjes feline

Hoi,

KOm van het zwanger worden forum(kom even neuzen), maar heb al een dochter van 2. Ik was tijdens mijn hele zwangerschap ook wagenziek. Vreselijk was dat. Bij mij ging het dus niet weg met 12 weken. Ik was ook nog eens lucht ziek en we zijn toen ik 16 weken was naar canada geweest. pppfffff vreselijk was dat. 10 uur lang ziek geweest.
Maar goed bij mij hielp zoete limonade drinken nog wel. Verder eigenlijk niks. Dus verdere tips heb ik niet helaas.....

gr Linda

OOK als je zelf auto aan het rijden bent of alleen als je ernaast zit?

Ja volgens mij is er weinig aan te doen, je zou eens kunenn vragen aan je huisarts of die iets heeft wat wel mag tijdens je zwangerschap want of primatour (of dergelijk) mag weet ik niet..

Als je er geen last van hebt als je zelf rijdt zou ik je man even naar de pasagierkant verbannen haha.

Succes ermee is erg lastig had er niet aan moeten denken hier doe je alles met de auto (geen openbaar vervoer hier en winkels minimaal 20 km reizen)

hoi
ik heb het dus ook als ik zelf rijd. wel iets minder maar eigenlijk is dat niet noemenswaardig. ik hoop niet dat ik het ook de hele tijd houd want nou ja niet alles kan op de fiets en momenteel heb ik ook bijna geen puf om lang te fietsen naar een supermarkt.

ik ga de limonade iig proberen
groetjes feyline

Hoi Fey,

Weet je wat ook wel eens kan helpen?
Als je nou in de auto zit en je voelt de misselijkheid opkomen doe dan als je rechtshandig bent in je linker oor een watje en anders om.
Ik zeg niet dat het bij iedereen helpt maar bij mij werkt het super.
Ik hoop dat het bij jou ook werkt.

Gr Angelique

hoi angelique
ik ga het proberen, wie weet helpt het
groetjes feyline

hier bernadette

het komt mij ook erg bekend voor ik kreeg wagenziek met ongeveer 18 weken zwangerschap en nu ik de 30 weken passeer, krijg ik de indruk dat het zo goed als over is.

maar rij ik nou zelf dan had ik er geen last van

ik hoop dat je er wat aan hebt

groet b uit zwolle

Probeer eens je zithouding te veranderen, door bijvoorbeeld een handoek of klein kussentje onder je billen. Daardoor zit je in een wat rechtere hoek met je benen en hebben je organen wat meer ruimte (voor zover dat door het kindje niet ingepikt is). De stoel van de bestuurder is vaak iets anders afgesteld (of de zitting kan versteld worden) dan de bijrijders stoel. Mijn man kwam met die tip na zijn RSI training (hij zit veel in de auto).

Terug
Bovenaan