Wagenziekte - Zoontje 18 maanden

<p>Hoi,</p><p>Onze kleine man van 18 mnd heeft al sinds een hele poos last van wagenziekte. (Huilen en Spugen)</p><p>het volgende al geprobeerd:</p><p>seaband (polsbandjes)</p><p>homeopatische druppels</p><p>Huisarts kan/mag niks voorschrijven aan kids onder 2 jaar ivm gevaar wiegendood.</p><p>heeft er iemand tips?</p>
 
Wat vervelend dat hij er ook echt verdrietig van is. Onze dochter heeft er bij vlagen ook veel last van, wij gaven haar bij lange ritten minder te eten van te voren (met name een bord pap/melk kwam er altijd uit), maar verder kunnen we weinig. Cover over autostoel, slap om, extra kleding mee en snacks voor ná de rit. Heel sneu, maar lijkt met 2 jaar al wat beter te gaan.
 
Wij hebben ook altijd gedacht dat onze dochter wagenziek was. Bleek uiteindelijk, nadat ze een oogtest had gehad op CB, die helemaal goed was dat ze toch een cilinderafaijking had in haar oogjes. Achtergekomen door druppelen in zkhs. Nadat ze een bril kreeg nergens meer last van gehad. Doordat de cilinder vervormt was moest deze constant haar beeld scherp trekken. Dat was extra moeilijk bij autoritten: snel, veel te zien enz. Gevolg kotsmisselijk. Cilinder kan erna ook weer goed groeien BTW.
 
Bij mijn neefje, ook rond de 1.5 jaar, hielp het om schoenen uit te doen in de auto. Klinkt heel raar maar bij hem wordt het minder.
 
Evt Itinerol zetpillen? Onze zoon heeft ze gekregen toen hij veel aan het spugen was. Op de verpakking staat dat het ook werkt bij wagenziekte. Op het doosje staat vanaf 3 maanden
 
Onze dochter ook al jong wagenziek. Wat wij nu doen: niet te warm kleden (idd schoenen uit), auto fris houden (18.5), vooruit laten kijken en hoofdsteun van bijrijdersstoel weghalen zodat ze goed de voorruit kan zien. Niet met lege maag of erg moe laten rijden. Wij geven vaak wat droog brood of biscuitje. Ik zit zelf naast haar en help haar met vooruit kijken door telkens auto’s enzo aan te wijzen. Gaat nog steeds niet altijd goed, dus ook wij kijken uit naar het moment dat ze primatour mag.
 
Mijn zoontje van net 2 heeft ook wagenziekte al vanaf dat hij 6 maanden is ongeveer. Ik ben vlak na zijn 1e verjaardag geopereerd en de anesthesist zei mij dat zij haar dochter wel al primatour gaf voordat ze 2 was. Op haar advies zijn we hem vanaf toen een kwart pilletje primatour gaan geven en hij heeft er baat bij. Ik heb zelf ook wagenziekte en ik probeer voor mijn zoontje dus dezelfde dingen als voor mij werken. Dus niet teveel eten voor een autorit, maar zeker ook niet met een lege maag de auto in. Daarnaast idd zoveel mogelijk vooruit kijken als hij wakker is, maar hier helpt het ook goed om te slapen in de auto.
Daarnaast hebben wij bij lange autoritten altijd een emmer mee en zijn we bezig om hem te leren in de emmer te spugen als het misgaat. Ook hebben we een extra hoes om de autostoel en standaard schone kleren en natte wegwerp-washandjes in de auto liggen. 
 
Terug
Bovenaan