Wagenziekte

<p>Wij zijn erachter gekomen dat onze zoontje (bijna 3) wagenziekte heeft. Heeft er iemand een goede tip voor een homeopathisch middel om te gebruiken? We moeten naar mijn familie vaak 1,5uur rijden en moeten nu heel vaK stoppen. Een middeltje hiervoor zou dus fijn zijn ☺️</p>
 
Tijdens m'n zwangerschap droeg ik een tijdje van die seaband armbandjes. Die schijnen te helpen tegen misselijkheid. Ook gember tabletten (smaakloos) van Holland and Barrett hielpen. Ik was uiteindelijk alleen zo enorm misselijk dat alleen medicatie wat deed.
Onze peuter heeft het alleen als hij melk drinkt voor of tijdens het rijden, dan gaat hij spugen zijn we achter gekomen. Misschien nog kijken wat hij eet of drinkt voor/na de rit?
 
Onze dochter heeft ook heel veel last van wagenziekte, al vanaf dat ze ongeveer een jaar was. Omdat je dan officieel nog niet de bekende tabletten hiervoor mag nemen (is pas getest vanaf 2 jaar) hebben we toen echt van alles geprobeerd. Helaas geen goede resultaten, bij haar werken alleen de primatour tabletten (andere tabletten nog nooit geprobeerd). Als je deze tabletten gaat gebruiken let er dan op dat ze niet over de datum zijn. Merkte bij mijn dochter dat de tabletten niet werkte ook al waren ze maar net over de datum. En we zijn in overleg met de arts eerder naar een hogere dosis gegaan (rond 5,5 jaar), omdat een kwart tabletje niet meer werkte.  Helaas dus verder geen tips voor homeopathische middelen, bij ons werkte die gewoon niet. Maar naar mijn mening beter een tabletje nemen dan iedere keer spugen. 
Wel nog een tip voor als hij toch niet spugen: wij hebben de bovenkant van een liter emmer yoghurt gesneden en dan van de deksel de binnenkant eruit gesneden. Hierdoor krijg je een ring waar je een zak tussen kan klemmen. De ring kan ze makkelijk pakken en dan die de ring spugen. Scheelt een boel rommel en vieze kleren. 
 
Mijn nichtje (destijds 3 jaar) presteerde het om binnen een kilometer van huis te spugen omdat ze misselijk was. Ze hadden op advies van de homeopaat een seaband geprobeerd en daarna nooit meer hoeven spugen in de auto. 
 
 
Terug
Bovenaan