Wagenziekte

Hoi,

Ik heb het idee dat Isis de laatste tijd wat wagenziek aan het worden is... Als we langer dan een half uur / dri kwartier rijden zie ik haar soms wat witjes wegtrekken en gisteren zag ik gewoon dat er iets omhoog kwam maar dat ze het wegslikte. Hebben jullie kindjes hier ook last van, en weten jullie of er iets tegen is dat werkt?? Ik ben niet zo'n voorstander van preventief pillen slikken voor zoiets als dit, maar ik zag onlangs een advertentie voor een soort polsband die met drukpunten werkte, heeft iemand hier ervaring mee? Isis' oma woont een uur hiervandaan, dus we maken nogal geregeld lange ritten.

Ik heb zelf als kind jarenlang flinke wagenziekte gehad dus ik hoop dat Isis het niet zo erg krijgt als ik...

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Groetjes,
Myrna mv Isis en Nika

Vervelend hoor, wagenziekte. Heb er zelf soms ook last van. Ik heb gemerkt dat het erger wordt als:

- de zon schijnt (licht en warmte), oplossing: zonneschermpjes
- kleding van polyester is, oplossing: katoenen, ademende  kleding, ritjes/knoopjes open
- de temperatuur in de auto hoger wordt, oplossing: af en toe een raampje open voor frisse lucht.
- niet heb gegeten voor vetrek, oplossing: een broodje of wat fruit eten
- ik kaart of iets anders lees, oplossing: naar buiten kijken, alleen lezen als auto stilstaat.
- ik achterin zit, maar ja dat zal Isis toch moeten.
- de auto veel en snel optrekt en bochtjes rijdt, oplossing: het nieuwe rijden en zoveel mogelijk de snelweg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Het klinkt misschien erg raar, maar bij mij werkt het:
Een watje in je linker oor (wel een flinke prop, het moet wat druk uitoefenen).
In het linkeroor schijnt iets te zitten wat met je evenwicht te maken heeft en door het watje voel je je tijdens autoritten minder beroerd.

Het proberen waard zou ik zeggen...

Verder misschien een snoepje (heeft ze zo op) maar kauwgom is ze nog te klein voor... Of afleiden met een speeltje?

Succes!

ook wij zijn op zoek naar een oplossing en ik las ook over het polsbandje.
Enzo is niet wagenziek thuis en een paar uur in de auto houdt hij wel vol maar steevast bij Munchen begint het.
We denken dat het een combi is van moeheid, berg op berg af, zon die in de auto schijnt.
We hadden toen we terug gingen van vakantie ook een watje in zijn oor gedaan maar meneer trok m steeds eruit (zucht).
We hebben m alleen maar soepstengels en een soort maischippies te eten gegeven met water. Airco op standje erg koud, af en toe raam open en als hij wit wegtrok de eerstvolgende parkeerplaats op en een stukje lopen.
Wonderbaarlijk ging het goed (16 uur in de auto gezeten).

Ik las inderdaad ook de tip, vooral niets laten lezen of kleuren ofzo. Steeds naar buiten laten kijken en als het mogelijk is het autostoeltje in het midden van de achterbank plaatsen zodat ze meer vooruit kunnen kijken.

succes ermee!

liefs
di silva

Even inloggen!!!
Hier werkte het polsbandje heel erg goed, Roos is veel wagenziek geweest toe ze klein was. In het begin had ik er pilletjes voor en die werkte prima, maar ik ben niet zo van de pilletjes en dus zijn we de polsbandjes gaan proberen en met succes.
Ze is er gelukkig overheen gegroeid maar ik zou zeggen probeer het eens met de bandjes, scheelt weer een verdrietig en vies kindje + autostoeltje en laten we het dan nog maar niet hebben over de geur!!!

Succes ermee!!!

groetjes Daniëlle.

Hè wat naar zeg, ik herinner het me nog, die autoritten naar Spanje, brrrrr.
Voor mij zelf geldt dat ik de horizon in beeld moet houden. Dus idd niet naar beneden kijken (lezen). Succes!!!

Sorry dames, nogal late reactie! Ik had jullie tips al wel gelezen, maar nog niet gereageerd...

@ Ellen: de meeste van je tips kende ik al, maar toch bedankt!

@ go1: Die tip van dat watje ga ik zeker eens proberen... baat het niet dan schaadt het niet! Kauwgom is ze inderdaad nog te klein voor, en snoepjes werken bij Isis maar 2 seconden, haha!

@ Di Silva: Ik laat Isis inderdaad nooit kleuren of lezen of iets dergelijks, ze kijkt meestal naar buiten. De autostoel in het midden plaatsen vind ik niet zo handig omdat er twee dametjes op de achterbank zitten die elkaar dan continu gaan klieren... ;-)

@ Daan: Ha, een recensie van het polsbandje! Nou, die ga ik dan maar eens eentje aanschaffen, wie weet helpt het.

@ Toulouse: Voor mij zijn het de ritten naar Groningen (waar een tante woonde)... Hoe vaak we niet op de vluchtstrook gestaan hebben...

Gisteren zijn we weer naar oma geweest, en toen ging het wonderbaarlijk goed! Twee keer een uur in de auto zonder een centje pijn. Ik had haar wel een flesje water gegeven, misschien dat dat heeft geholpen. Zaterdag gingen we naar vrienden (een half uurtje hier vandaan) en toen kwam er wel wat omhoog, maar tot nu toe is alles binnen gebleven...

Dames, bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Myrna

Terug
Bovenaan