Wajong-proefplaatsing-kinderopvangtoeslag

<p>Hoi hoi,</p><p> </p><p>Ik heb een vraag/dilemma.</p><p> </p><p>Ik heb momenteel de 'oude' wajong (2008) en ben 70% afgekeurd omdat ik arbeidsvermogen heb.</p><p> </p><p>Nu zit het zo: in januari start ik met een 2-maandelijkse proefplaatsing via het UWV. Mocht dit goed gaan, krijg ik een contract voor 24 uur per week.</p><p> </p><p>Dat is op zich super mooi natuurlijk, maar nu hoor ik via via dat ik in de 2-maand proefplaatsing GEEN recht heb op kinderopvangtoeslag i.v.m. dat ik wajong heb.</p><p> </p><p> </p><p>Weet iemand in hoeverre dit klopt?</p><p> </p><p> </p><p>Alvast bedankt voor het lezen, en ik hoop hier antwoorden te krijgen.</p>

Afhankelijk of je daardoor een traject naar werk volgt zegt de belastingdienst dit:Ik volg een traject naar werK:Bent u (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt of werkloos en volgt u een traject naar werk of een re-integratietraject, bijvoorbeeld via het UWV of uw ex-werkgever? Dan kunt u waarschijnlijk kinderopvangtoeslag krijgen.U moet dan wel een van de volgende uitkeringen hebben:bijstandeen WW-uitkeringeen arbeidsongeschiktheidsuitkering (WAO, WIA, Wajong of WAZ)een IOAW- of IOAZ-uitkeringeen Ziektewetuitkeringeen Anw-uitkeringKrijgt u geen uitkering en staat u als werkzoekende geregistreerd bij UWV? En volgt u een traject naar werk? Dan kunt u waarschijnlijk ook kinderopvangtoeslag krijgen.Normale verplichtingen bij een uitkering, zoals sollicitatieplicht en bijbehorende  coachinggesprekken gelden niet als een traject naar werk. Een re-integratietraject na het einde van detentie ook niet. 

Terug
Bovenaan