wakker 'schudden' 23.00

Mijn dochter slaapt om 23.00 heel vast, zodat wij haar echt wakker moeten 'schudden' voor haar fles.





Die drinkt ze dan goed op, en tegen 03.00/ 04.00 meld ze zich weer. Geen doorslapertje dus.


Ze ligt dan vaak boven de dekens, dus of het nu de honger of de 'kou' is die haar wakker maakt is mij niet duidelijk.





Vannacht gaat ze voor het eerst in een slaapzakje, dan kan ze wat minder woelen. Ik ben benieuwd.





Ik heb het idee dat zij de nacht verlegt, dan zij vanaf 19.00 al in
haar diepe slaapt komt, tot 03.00. s Nachts is zij nl. heel actief. Ik
denk ook dat als wij haar niet wakker zouden maken om 23.00 ze ook om
03.00 komt. Dan zou ze dus slapen van 19.00 tot 03.00. Maar dan dénkt zij dat dít de nacht is.





Ik heb geen idee hoe we dit nu moeten verleggen. Dat ze dus van de
avond de avond maakt, en van de nacht de nacht. Ik denk nl. dat ze dan
best door zou kunnen slapen.





Herkenbaar?





Sannes


mv Mila 19-2
 
quote: sannes schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-04-2006 16:27:44'));

Mijn dochter slaapt om 23.00 heel vast, zodat wij haar echt wakker moeten 'schudden' voor haar fles.

Die drinkt ze dan goed op, en tegen 03.00/ 04.00 meld ze zich weer. Geen doorslapertje dus.
Ze ligt dan vaak boven de dekens, dus of het nu de honger of de 'kou' is die haar wakker maakt is mij niet duidelijk.

Vannacht gaat ze voor het eerst in een slaapzakje, dan kan ze wat minder woelen. Ik ben benieuwd.

Ik heb het idee dat zij de nacht verlegt, dan zij vanaf 19.00 al in haar diepe slaapt komt, tot 03.00. s Nachts is zij nl. heel actief. Ik denk ook dat als wij haar niet wakker zouden maken om 23.00 ze ook om 03.00 komt. Dan zou ze dus slapen van 19.00 tot 03.00. Maar dan dénkt zij dat dít de nacht is.

Ik heb geen idee hoe we dit nu moeten verleggen. Dat ze dus van de avond de avond maakt, en van de nacht de nacht. Ik denk nl. dat ze dan best door zou kunnen slapen.

Herkenbaar?

Sannes
mv Mila 19-2

Hoi Sannes,

als ik jou was zou ik gewoon proberen wat ze doet als ze om 23.00 uur niet wakker gemaakt wordt voor een flesje. Het ligt er ook een beetje aan wat haar slaap ritme overdag is. Sigrid sliep met 6 weken de nachten door. En met 4 maanden hoefde zij haar 23.00 uur fles ook niet meer. Op dit moment, want ik begrijp dat ze van 19-2-2006 is, zal zij nog echt moeten wennen aan de dag en nacht. Dus wanneer zij om 23.00 uur geen flesje krijgt, zal ze daaruit volgens mij niet gaan opmaken dat dit dan de nacht is. Je zou wel kunnen proberen het flesje voor 23.00 uur wat te kunnen uitstellen naar bijvoorbeeld 21.00 uur en dan kijken hoe zij daar op reageert. Als ze dan doorslaapt tot ca 05.00 uur zou je dit flesje kunnen oprekken naar 06.00 uur en dan moet het volgens mij vanzelf goed komen.

Succes.

Petra
 
mijn zoontje is op 08-02-06 geboren en heeft precies hetzelfde. Ik hoop dat ie vanzelf op een gegeven moment s'nachts niet meer komt maar het is afwachten.

Groetjes melissa
 
Wij hadden met ons mannetje dezelfde problemen, dus 2 tips;

geef 's avonds 2 voedingen (bijv 9 uur en 11 uur) ipv 1 voeding om 11 uur. Enne, wel eens van droomvoedingen gehoord?? Het werkt namelijk zo, je kindje hoeft helemaal niet wakker te zijn om te drinken !!! Dus gewoon voorzichtig de fles geven terwijl hij/zij slaapt en je zult versteld staan. Dat van dat slaapzakje is zowiezo een goed idee.

Ben benieuwd of het werkt!!
 
Hoi

mijn zoon is nu 3 1/2 maand oud, ook hem moesten we om 23:00 uur wakker maken voor de laatste voeding (dachten we) en kwam hij om 5:15 uur weer. Het consultatiebureau adviseerde om hem gewoon te laten liggen en niet wakker te maken om 23:00 uur. de voeding is toen verhoogd naar 210 ml water. en wat blijkt, hij slaapt nu de hele nacht door tot 's ochtends 07:00 uur.
misschien iets om uit te proberen.

groetjes
 
Hoi Sannes,

Als ik het goed begrijp is je kindje dus nog geen 2,5 maand oud? Dan is het nog vrij normaal hoor, dat ze niet de hele nacht doorslapen.
Mijn dochtertje sliep ineens een nacht door toen ik weer bijna aan het werk zou gaan. Ik zag daar al tegenop, omdat ik borstvoeding gaf en ik dus degene was die het bed uitkon voor ale nachtvoedingen.
Maar ja, het is dus helemaal niet gezegd dat een kin al met 2 of 3 maanden doorslaapt 's nachts. Ik heb gelezen over kinderen die na een jaar (soms zelfs nog langer!) niet doorsliepen. Niet dat ik je nu bang wil maken hoor... maar het ene kind is nu eenmaal anders dan het andere, en jouw kind heeft misschien inderdaad moeite met het vinden van het dag-/nachtritme. Dat is helemaal niet erg, komt vanzelf wel goed.

Je kunt natuurlijk altijd bij het cb om raad vragen, maar misschien zeggen zij wel hetzelfde...

In ieder geval sterkte!

Jolet
mv Alyssa
 
Terug
Bovenaan