wakker en huilen

Hallo,

Mijn dochter is nu 7 weken. Ze is  altijd de hele  morgen en avond  wakker.
's Middags en 's nachts  slaapt ze gelukkig wel goed.

Wie herkent dit? Als ze wakker is, dan kan ze zich heel even vermaken, maar daarna is het huilen, soms  heel paniekerig.  Als ik haar oppak dan is ze stil, maar ik kan toch niet de hele tijd met haar rondlopen? Zou er iets aan de hand kunnen zijn? Ik heb wel eens gehoord van de osteopaat, kan die iets betekenen?
Wat kan ik eraan doen om haar wel te laten slapen, want ze is is vaak wel moe.


Groetjes,
Ineke



 
Hallo Ineke,

Toen ons dochtertje net geboren was, was ze met name 's avonds en 's nachts erg onrustig. We zijn met haar naar de osteopaat geweest en daar reageerde ze goed op. Het was geen wondermiddel, maar kwaad kan het zeker niet. Sommige kindjes hebben een blokkade door de bevalling of in haar geval was het een  probleem dat al in de buik was ontstaan (heeeel vroeg vast ingedaald).
Verder hebben we de bakerzak gebruikt en dat is echt heel goed bevallen.
Op een gegeven moment hebben we ons aan een heel vast schema gehouden (o.a. 's avond badderen voor het slapen gaan), zelfs nu ze net 1 jaar is wordt ze kalmer door een vast avond ritueel.
Soms kan het ook wel aan de voeding liggen (krampjes), tja en soms is het niet te verklaren waarom die hele kleintjes huilen en "huidhonger" hebben.
Gelukkig gaat het vaak vanzelf over na de 1e 3 maanden, maar daar heb je nu natuurlijk niet veel aan. Probeer in ieder geval goed naar je eigen gevoel te luisteren!

Suc6 ermee,
groetjes,
Nicole
 
Elora huilde niet veel toen ze zo klein was, maar was ook heel erg wakker. Ze werd er zelfs druk van. 's nachts hebben ook wij weinig problemen gehad, dus in het begin dacht ik er niet zo veel van. Maar ik vond het na een tijdje toch wel verontrustend hoe weinig ze sliep.

Ik heb bij het CB het boekje "rust en regelmaat geleend" en dat hielp echt. Nu moet ik wel zeggen dat ik er even doorheen moest en dat ik Ria Blom (de schrijfster) soms vervloekt heb.

Ik weet niet of het waard is om het te proberen. Het zou ook een ander probleem kunnen zijn. Maar sommige kinderen zijn gewoon zo alert, zo ook onze dochter, dat ze zich moeilijk kunnen overgeven aan de slaap. En als ze moe zijn kunnen kinderen heel goed jengelig worden.

Elora is nog steeds geen lange slaper overdag. Als ze een uurtje om de 2 uur slaapt ben ik al lang gelukkig.

 
Hoi Len!!!
Ik weet heel goed wat je bedoelt.Mijn dochter (bijna 8 weken) vertoond het zelfde gedrag als jou kindje.
Mijn dochter slaapt 's nachts na haar laatste voeding (22.00uur) door en komt rond 6.00 uur weer.Overdag is het dramaWanneer ik haar in bed leg huilt ze alles bij elkaar.Mijn dochter huilt dan ook paniekerig en is moeilijk te troosten als ik na 15 minuten naar haar toe ga.Wanneer ik haar bij mij leg slaapt ze wel.maar wat jij ook zegt het is niet de bedoeling dat ze bij mij slaapt.

Het consultatiebureau zei tegen mij dat ik een strak schema aan moest houden zodat zij weet wat er gaat gebeuren bijvoorbeeld na een voeding.Dat deden we al maar nu is het nog straker en komen we bijna het huis niet meer uit(ook niet echt de bedoeling).
Ook zijn wij toen begonnen met inbakeren.Ik heb niet het gevoel dat het helpt,maar we blijven vol houden.

sterkte en als je tips hebt die helpen laat het me dan even weten.....

groetjes Irene
 
Hoi!
Vraagje: waarom leg je je dochter niet gewoon in bed als ze onrustig wordt 's ochtends? Mijn dochtertje sliep heel veel met 7 weken. Als ze wakker werd, kreeg ze de fles, knuffelden we wat en ging ze de box in om alleen te spelen. Na ongeveel 45 minuten werd ze hangerig/zeurderig en legden we haar (na een schone broek te hebben gekregen) lekker in haar eigen bedje. Na hooguit 5 minuten zeuren, viel ze vanzelf weer in bed.
Zoals je ziet, was ze altijd maar heel kort wakker. Die tijden werden vanzelf langer. Nu is ze 5 maanden en is ze steeds ongeveer 2 uur wakker.
Je bent inderdaad in het begin meer gebonden aan huis, maar ja, het kind is er niet voor ons, maar wij moeten er zijn voor het kind! Als ze een aantal maanden ouder zijn, is er al zoveel meer mogelijk!
Groetjes, Ingrid
 
Ik moest ook al denken aan het boekje rust en regelmaat, daar word dit specifieke gedrag ook beschreven. Leen het anders eens bij de bieb. En ik moet  Eloras mum gelijk geven, je moet even door de schrijfstijl van de schrijfster heenlezen. Ze klinkt nogal oudbollig en truttig, maar er staan nuttige dingen in.
 
Terug
Bovenaan