wakker en huilen

A

Anoniem

Guest

Hai,

Wat fijn dat het forum het weer doet!!

Ik heb even een vraagje, mijn zoontje van bijna 16 maanden wordt de laatste tijd steeds huilend wakker! hij had dit voorheen eigenlijk bijna nooit! Werd meestal brabbelend wakker en hoefde ik niet gelijk naar zijn kamertje toe, want hij had het prima naar zijn zin! Nu huilt hij zo hard dat ik er maar gelijk naartoe ga! Gaat dit vanzelf over, of kan het ergens aan liggen??

ik hoor graag jullie reacties...

Groetjes, Mijn schatje

hoi,

Noa heeft rond de 14 maanden zo'n periode gehad. De rede was dat er kiesjes doorkomen waarvan ze veel last had.

gr
Marielle

misschien heeft ie wel een nare droom gehad, kindjes beginnen zo rond deze leeftijd ook te dromen schijnt het. Ik zou toch even kijken en troosten.

Het kan ook verlatingsangst zijn. Dan wordt hij wakker en ziet je niet, in zijn beleving is weg ook echt weg.... Die fase zit er nu in ieder geval wel aan te komen. Slaapt hij wel alleen in?

Gaat vast weer over hoor.........

Groetjes
Susan

heb er eigenlijk nog niet van gehoord, alleen andersom (eerst steeds huilend wakker worden en later juist niet meer)

het lijkt mij idd een fase (van verlatingsangst?), misschien kan je elke keer dat je erheen gaat het net iets langer rekken zodat hij weet dat je wel komt, maar niet a la minute

suc6!

groetjes Jenneke mv Ivar

hallo,

Het kan best het dromen zijn hoor.....ze beginnen nu dingen te verwerken enzo
Ook kan het gewenning zijn....steeds rond dezelfde tijd wakker worden.
Vooral als je er een paar keer heen geweest bent.
Bij mij is het nu ook raak. Gisteren ook, zelfde tijd. Ik ben gisteren
na  10    minuten heen gegaan......opgepakt en getroost......en ja hoor,
vandaag bijna zelfde tijd .......huilen.........(ja nu dus.....) maar ze huilt nu ongeveer 5/10 minuten en ik verneem dat ze rustiger wordt......als ze met  5 minuten nog huilt
ga ik ff kijken. Maar zoals het nu lijkt, is het dus niet nodig.

Ik weet niet of je er wat aan hebt? Maar dit is mijn ervaring.
(onze oudste deed het nl ook, huilde nooit, zo ineens wel, 2e avond weer
en de 3e avond ben ik er dus niet meer heen gegaan. Daarna niet weer gehoord)

gr diana

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties!
Hij slaapt inderdaad alleen in savonds, geen probleem. We leggen hem neer en hij slaapt! soms schrikt ie savonds rond 22a23 uur wakker, als ik er dan even naartoe ga en m weer instop is hij weer stil. Geen probleem dus! Het is juist meer sochtends, om 7 uur, als hij normaal ook wakker werd, maar dan nu dus huilend.. Maar goed, het zal wel weer overgaan.. Er zit ook inderdaad een kies aan te komen...
bedankt!
groetjes, mijn schatje

Hier zijn het ook de kiesjes en volgens mij ook weer een fase van verlatingsangst. Op het moment dat ik haar in bed leg moet ze al hartverscheurend huilen, 2 minuten later is het stil. Vorige week 4 keer per nacht gillen, vannacht heeft ze weer heerlijk bijgeslapen (14 uur!) Dus hopelijk is de fase voorbij en zijn de kiesjes bijna door!

Lisenka mv Tessa

Terug
Bovenaan