Wakker geklust

<p>Ik snap dat niemand hier iets mee kan, maar ik wil even klagen over hoe wanhopig ik ben. Mijn zoontje wordt iedere dag dat hij niet op de opvang is wakker geklust. Wij wonen in een appartementencomplex en hebben aan alle kanten buren. We zijn op zoek naar een rijtjeshuis en hebben al 8x geboden en nog niet raak. Ondertussen zit ik hier thuis met een hoge hartslag als mijn zoontje gaat slapen, zo bang ben ik voor het geklus. De (verschillende) buren zeggen letterlijk: we kunnen niet rekening houden met je zoontje. En: wij hebben recht om te klussen. Nu lag hij net weer 50 minuten te slapen en nu weer wakker geboord ?.</p>
 
Tja, heel vervelend, maar het is even niet anders. Wij wonen al 1,5 jaar 20 meter bij een bouwput vandaan. Dochter wordt dus al 1,5 jaar (sinds ze 1 is) regelmatig wakker geheid, geboord, gegraafmachient :p Ze gaat 's avonds wat eerder naar bed. Maar aan de andere kant, niet erg sympathiek van de buren. Blijven doorzoeken en je toch niet te druk maken, want je kan hier nu even niets aan doen. 
 
Ja irritant hè! Ik heb nu voor mijn tweede een White noise apparaatje gekocht en denk dat ik dit achteraf ook veel eerder had moeten hebben bij m'n zoontje! Die werd ook altijd wakker van de klussende buurman. Dat White noise dempt omgevingsgeluiden. Wie weet helpt dat je zoontje ook? https://www.bol.com/nl/p/alecto-baby-slaaphulp-slaaptrainer-wi-fi-white-noise-verhalenverteller-muziekdoosje-baarmoedergeluiden-nachtlampje-witte-ruis-met-app-android-ios/9300000026286813?referrer=socialshare_pdp_androidapp deze heb ik, er zijn er verschillende en je kunt geloof ik ook een app downloaden.
 
Ik snap je, das echt vervelend. Kun je de buren ook niet vragen om tussen 12.30-14.00u wat rustiger aan te doen, en de rest van de dag kunnen ze los gaan? Dan heeft je kindje toch 1.5 uur getukt. Hoe oud is je kindje?

En is het klussen niet tijdelijk? Of klussen er 4 buren tegelijkertijd aan hun huis, al maandenlang?

Mijn jongste dochter is nu 20 maanden en slaapt vaak 1.5-2 uur tussen de middag. Eigenlijk nooit langer dan 2 uur. En als ze maar een uurtje slaapt, red ze het ook prima en is ze s avonds tenminste goed moe om 19.30, dus dat heeft ook weer voordelen hihi.

Mijn zusje is ook op zoek naar een andere woning.. Ze hebben al 20x geboden in de laatste 2 maanden. Ze bieden 400.000 voor een huis wat te koop staat voor 350.000, en dan nóg is er iemand die 410.000 biedt en zo heeft mn zusje dus pech. De huizenmarkt is een grote gekte..
 
2 tips:

- ga voor het dutje dan wandelen ergens met de kinderwagen. Dan valt hij daarin in slaap. Dan beslis jij zelf de omgevings geluiden.
- bij het bieden op een huis (nooit de vraagprijs bieden btw, altijd ietsje hoger dus alleen zoeken naar huizen onder jullie max) kan het nog wel eens helpen om niet alleen gewoon een bod te doen. Doe daarbij een positieve motivatie mail: waarom juist dít huis voor jullie zo ideaal is. Zij hebben zelf ook met een liefdevolle reden voor die locatie gekozen toendertijd. Fijn gevoel/kindvriendelijke omgeving/Vroeger in deze straat gewoond/zo’n mooi verzorgde woning enz..je kunt alles gebruiken behalve: waar we nu wonen is vreselijk dus we moeten iets anders...dat spreekt niet speciaal naar de woning van de verkopers. Die herkenning kan ze wel eens naar jullie toe laten trekken (zelfs als jullie bod word overboden)
Dus het officiële mailtje met bod aan de makelaar komt jullie persoonlijke bericht bij. Baat het niet schaad het niet ? bij ons bleek dat de doorslag en hebben we eindelijk na tientallen keren hetzelfde mee te maken als jullie nu een huis gevonden waar we niet absurd hoefden te overbieden en ook niet een kleiner huis hoefden te kiezen om dat hoge extra te kunnen bieden...ze zeiden ook bij het tekenen dat ze daar een prettig gevoel bij hadden omdat het ook om een dorp gaat, dat ze niet zomaar iemand wilden en er was dus iemand die meer had geboden! Toch kozen ze voor ons door deze actie. ?
Succes samen ❤️ en tja, als het langer duurt: het klussen moet toch ooit eens af zijn he?
 
Wat vervelend, er zijn al wat tips gegeven. De white noise is een goeie.

Maar ik wilde eigenlijk even zeggen dat ik in eerste instantie moest lachen (sorry) want iedereen hier op forum gebruikt ‘klussen’ om aan te geven dat ze vrijen/seksen/een poging wagen om zwanger te worden (noem het wat het is ?). Dus was even in de war bij de eerste zinnen.
 
Hahaha ja wij zitten zo vaak in het geklus dat de hele associatie met dat het ook voor seksen staat verdwenen is :) bedankt voor alle tips.  White noise ga ik proberen! Ik associeer het met babys maar wie weet helpt het wel! Mijn zoontjes is 22 maanden en slaapt als hij niet gestoord wordt zo'n 2.5u. We hebben al heel vaak gevraagd of ze niet willen klussen tussen 12 en 14 maar dat gaat dan misschien een of twee dagen goed. En we willen ook niet steeds maar klagen! Het zijn idd allerlei verschillende buren, maar één buur die al maanden haar huis aan het verbouwen is. Je doet er idd niks aan. 
Bedankt voor de tips om het huizen kopen... Helaas bieden we al standaard over inclusief persoonlijk stukje! Maar ooit zal het ons lukken!
 
Poeh! Klagen mag hoor.. Super irritant en zeker als je ook al weg wilt. Ik heb er ook maanden in gezeten met een baby, die al niet goed sliep. Had ik hem met moeite in slaap gekregen, gingen ze weer klussen.. ik ook met een hoge hartslag en… wakker?. Onze buren hielden er soms rekening mee maar helaas vaker niet. Snap het ook vanuit hun, maar mijn kind moest slapen ? ik heb zijn muziek harder gezet of een airco of ventilator aan (het was zomer). Gelukkig nu verhuist maar nu hoor ik gillende kinderen langs rennen en schreeuwen in het paadje aan ons huis. Daar schrikt hij ook van wakker. Haha? ik heb nu trouwens buren die om 21.00 bedenken nog boomstammen door te moeten zagen in de tuin met een elektrische zaag? .. help.. zorgen voor constante geluiden werkt hier wel beter dan dat het helemaal stil was. Ik gebruik nog steeds achtergrond geluiden overdag en savonds tot 20.30, dan gaat alles uit en is het stil voor de nacht.
 
Terug
Bovenaan