Wakker>actie (ontbijt)

Lieve mama experts,

Ik had gezocht in oude topics, maar kan het zo niet vinden..

Wij hebben een zoontje van bijna 13 maanden. Als hij wakker wordt dan is het direct tijd voor actie, het is echt een alarm wat af gaat (altijd al geweest, ook als baby). Hij krijgt smorgens bij wakker worden nog een papfles als ontbijt.
-Wanneer schakel je over naar “echt” ontbijt.
- en is het wakker>actie herkenbaar of hebben jullie rustig de tijd om daarna nog rustig een ontbijtje klaar te maken.

Ik ben zo benieuwd.
 
Herkenbaar mijn meisje ook 13 maand staat ook aan als ze wakker is, eerst even koetelen, dan wassen aankleden en naar beneden, fles gewone melk en een broodje klaar maken.

Melk gaat prima, maar het broodje eet ze na proberen netjes aan tafel, gewoon op terwijl ze speelt, dit gaat dan zonder geklooi. Overigens is ze wel heel schattig want ook de baby( pop) en dikkie dik krijgen een hapje van der en een slokje melk. Althans ze doet alsof.

We hebben de mazzel dat ze steeds meer gebaren kent en woordjes, dus ze als ze wakker is en honger heeft begint ze al broodje te smeren. Als ze niet wil zegt ze nee of gebaart ze klaar.
 
Ook heel herkenbaar ons meisje is 14 maanden, verschilt ook per dag hier. 
De ene keer dan wil je om 05:00 al wat melk. En soms om 07:00 ze krijgt dan gewoon een flesje met gewone melk. Maar heb soms ook dagen er tussen zitten dat ze helemaal niet voor haar flesje komt maar dan krijgt ze gewoon een beker met melk en haar boterham.
Ik zou zeggen volg je kindje.  Ze geven vanzelf wel aan wanneer ze honger/dorst hebben.  Sommige hebben gewoon meer trek in een lekkere fles in bed. Dan gewoon een beker melk bij de boterham. Nou prima toch. Der komt echt wel een dag dat dat gaat veranderen.  Gewoon nog even van genieten, ze worden al zo snel groot ?
 
Wij gaven met 11 maanden al een broodje als ontbijt...
Inmiddels 22 maanden. Hij wordt altijd rustig wakker. Slaapt soms belachelijk lang uit tot 9:00u en dan kan ook rustig gaan spelen zonder om eten of drinken te vragen.. ??‍♀️
 
Onze dochter is 10 maanden en na haar fles ontbijt ze gewoon samen met ons. Ze krijgt dan altijd een sneetje brood. Ik denk dat we dat al vanaf een maand of 8 doen. Onze dochter is 's ochtends wel direct 'aan', maar meer in de zin van kletsen en bewegen.
 
Mijn dochter van 16 maanden heeft ook direct honger als ze wakker wordt. Ik geef meestal een kleine fles (90cc) en dan is dr honger weer even gestild. Dan een half uurtje later gezellig aan tafel een boterham.

Overigens gaat het de laatste week ineens beter en is ze ineens niet meer zo hongerig in de ochtend en dan geef ik dus geen fles, maar gewoon brood en normale melk.

 
Wat fijn! Bedankt.
Dat is inderdaad ook een idee, combineren. Eerst een fles (geen papfles dan meer) en daarna beneden ontbijten met een boterham.

Nu is het een fles en dan beneden even spelen in de box, is hij dat zat dan spelen op de grond en tegen 9.00 stukjes fruit en 9.30 naar bed. Hij heeft nog 2 slaapjes nodig, soms nog 3?

Ik ga dat eens proberen.
Op de dagen van het kdv een papfles en gecombineerd fles/boterham als ik vrij ben. Top! Bedankt
 
Terug
Bovenaan