Wakker houden

Savonds is me geadviseerd mijn baby wakker te houden...

Ivm dat hij snachts nog niet langer dan 2uur achtereen slaapt..

Maar hoe houd ik mijn baby wakker..
Het is nu 6 uur..en hij wil alleen maar slapen..

Hoe houden jullie je baby de hele avond wakker?
Zodat hij snachts beter slaapt...
 
Hoelaat wil je er zelf in?
En hoelang slaapt hij overdag tussen de flessen? Heeft hij een grote zuigbehoefte waardoor hij wakker wordt om te zuigen en eigenlijk niet om te drinken: dat doet ie van ons namelijk, 's nachts om de drie uur (ipv 4) omdat hij wil sabbelen.... Speen erin en meneertje slaapt weer heerlijk verder totdat hij echt dorst heeft

Wij houden hem wakker door met hem te spelen, knuffelen en samen gekke bekken te trekken, dat lukt alleen als hij een beetje uitgeslapen is. Maar langer dan een uur is echt ondoenlijk en ook nog te lang voor zo'n kleintje.
 
Ik geloof niet in de theorie van de hele avond wakker houden, een baby slaapt nu eenmaal nog veel en dan kun je het wakker houden ook niet forceren.
Wat kan helpen is gewoon een strak rite er op na houden. Dus een fles, nog even spelen en daarna weer naar bed (bij ons duurt dit ritueel zo'n 1 à 1,5 uur). Na de middagfles is ze langer wakker en gaat ze meestal ook niet terug naar bed omdat ze dan veel huilt en moppert. Na de fles van 19 uur is het gelijk bedtijd, hier hadden alle 3 de kinderen dit ritme snel door.
 
bij ons heeft dit nooit geholpen.
Ten eerst lukte dat niet en als het een keer wel lukte haalde hij het in de nacht niet in.

Misschien inderdaad zuigbehoefte?? speentje proberen of gewoon dorst ipv honger.
ik weet niet hoe oud je baby is...
 
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kleine is, maar als ze nog heel klein zijn zijn ze 'snachts even lang wakker als overdag, dus als ze overdag weinig slapen zullen ze dat snachts ook doen omdat ze een bepaalde stressstof aan maken waardoor ze wakker blijven!
 
Terug
Bovenaan