Wakker, maar niet uitgeslapen

Mijn zoontje van 14 maanden wordt 's ochtends wakker van de honger. Hij krijst dan de hele boel bij elkaar om eten. Nou vind ik dat geen probleem, het is meestal 07.30 uur, maar hij is dan nog niet uitgeslapen. Na een uurtje is hij dan weer zo moe dat hij weer naar bed gaat en meestal nog zo'n twee uur slaapt. Ik zou het voor hem veel prettiger vinden als hij rustig wakker kon worden als hij uitgeslapen is en dus niet van de honger. Hij eet 's avonds best goed met de pot mee. Zijn er moeders die hetzelfde hebben ervaren en hier misschien een oplossing voor hebben?
 
Hoi Misha,
Mijn dochtertje van 12 maanden heeft hetzelfde. Bij haar heb ik het idee dat ze eraan gewend is dat wanneer ze wakker wordt ze gelijk de fles krijgt. Dus we hebben geprobeerd haar af en toe te laten wachten en nu is ze veel rustiger maar ze slaapt er niet langer door, ook tot 7.30.
Het zo snel naar bed moeten is met haar ook nog moeilijk. Eigenlijk is ze ook na een uurtje weer moe maar ik probeer het nu  te rekken naar ongeveer 9.30. De ene ochtend lukt dat wel de andere niet. Ik hoop zo op een slaapje halverwege de ochtend en halverwege de middag en misschien over een tijdje naar één slaapje.
 
Dag moeders,

is het misschien een idee om vlak voordat jullie kindjes op bed gaan, nog een (pap)fles te geven. Mijn dochertje wordt binnenkort een jaar en ik geef haar rond half 8 's avonds nog een voeding en ze slaap door tot de volgende morgen. Wij maken haar 's morgens om 6 uur weer wakker voor haar eten (zo vroeg i.v.m. ons werk), maar als we haar zouden laten liggen, dan is ze niet eerder wakker dan 8.30 uur.

Veel succes!
 
Mijn baby is nu bijna een jaar en krijgt nog altijd de borst.
Hij gaat na een potje 12+ voeding om ongeveer zeven uur bed na een badje en nog een borstvoeding.
Dan is hij negen, twaalf , twee ,vier en zes uur wakker voor nog een borstvoeding en slaapt slecht weer in omdat hij bij Mams wil zijn.
Vaak eindig ik zo tussen vier en zes uur met hem op de bank in de hoop hem en als ik mazzel heb ik ook nog even in slaap te krijgen tot als ik mazzel heb half zeven zeven uur.
En overdag is slaap echt een ramp hij vecht er echt tegen gillen omhoog gaan zitten slaan krabben.
Soms krijg ik hem in slaap en word hij vreselijk shagerijnig wakker.
Vaak loop ik kilometers in de kinderwagen en dan slaapt hij heel even dat is eigenlijk enige wat wel werkt. Loop ongv. 10 km pd.
Ik heb de volle fles geprobeerd maar meestal wil hij alleen de borst of drinkt hem half leeg om vervolgens de borst te vragen.
We zijn dus allemaal erg vermoeid en ben benieuwt naar goede tips.
Vriendelijke groetjes Marieke een radeloze moeder
 
 
 
Terug
Bovenaan