Wakker maken avondvoeding 23u?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is 3 maanden en sliep sinds 2 weken van 20:00-06:00 uur. Nu wordt hij elke keer weer wakker tussen 04:00-05:30 uur. We doen zijn speentje erin maar spuugt hem vervolgens elke keer uit. Ook heeft hij geen poepluiers of te warm/te koud. Daarna leggen we hem bij ons in bed en is hij zo weer in slaap (wel onrustig) hij krijgt overdag 4x 180 (6 schepjes) flesvoeding en weegt 5 kilo (hij is 4,5 week te vroeg geboren) hij krijgt overdag dus genoeg voeding.

Mijn vraag is: moet ik hem weer wakker maken om 23:00 uur voor een flesje, zodat hij weer 5x 150 (5 schepjes) flesvoeding krijgt? Ik wil eigenlijk niet meer terug naar 5 voedingen. 4 voedingen ging 2 weken zo goed.

Je kunt ook overwegen om vanaf morgen 5x 150 te geven maar dan wat korter tussen de voedingen in te laten. Dus 5 voesingen tussen 06.00 en 20.00

Zou dat verschil maken? Denk je dat hij teveel ineens binnenkrijgt?

Nou dat niet zo zeer maar door het te verdelen over de dag is hij misschien beter verzadigd.

Ik ga mijn 2 jongens heel lang 6 voedingen per dag. Met 4 maanden ben ik langzaam 1 gaan vervangen voor fruit. Daarna met 5 maanden 1 vervangen voor groenten (wel langzaam opgebouwd) en met 6 maanden 1 vervangen voor brood.

Mijn jongste is nu 10 maanden en krijgt nog 3 flessen (s morgens en savonds pap, en smiddags gewoon) en daarbij dan dus fruit, brood en groente.

Terug
Bovenaan