Wakker maken avondvoeding 23u?

Mijn zoontje is 3 maanden en sliep sinds 2 weken van 20:00-06:00 uur. Nu wordt hij elke keer weer wakker tussen 04:00-05:30 uur. We doen zijn speentje erin maar spuugt hem vervolgens elke keer uit. Ook heeft hij geen poepluiers of te warm/te koud. Daarna leggen we hem bij ons in bed en is hij zo weer in slaap (wel onrustig) hij krijgt overdag 4x 180 (6 schepjes) flesvoeding en weegt 5 kilo (hij is 4,5 week te vroeg geboren) hij krijgt overdag dus genoeg voeding.

Mijn vraag is: moet ik hem weer wakker maken om 23:00 uur voor een flesje, zodat hij weer 5x 150 (5 schepjes) flesvoeding krijgt? Ik wil eigenlijk niet meer terug naar 5 voedingen. 4 voedingen ging 2 weken zo goed.

















 
Je kunt ook overwegen om vanaf morgen 5x 150 te geven maar dan wat korter tussen de voedingen in te laten. Dus 5 voesingen tussen 06.00 en 20.00
 
Nou dat niet zo zeer maar door het te verdelen over de dag is hij misschien beter verzadigd.

Ik ga mijn 2 jongens heel lang 6 voedingen per dag. Met 4 maanden ben ik langzaam 1 gaan vervangen voor fruit. Daarna met 5 maanden 1 vervangen voor groenten (wel langzaam opgebouwd) en met 6 maanden 1 vervangen voor brood.

Mijn jongste is nu 10 maanden en krijgt nog 3 flessen (s morgens en savonds pap, en smiddags gewoon) en daarbij dan dus fruit, brood en groente.
 
Terug
Bovenaan