wakker maken bij voeding op verzoek (bv) ?

Ik geef bv op verzoek. Nu is het zo dat Ilse om ongeveer 19.00 een voeding krijgt en dan meldt ze zich pas weer zo rond een uurtje of 3. Het is natuurlijk fantastisch dat ze al bijna 8 uur doorslaapt (na 2 maand), maar liever zie ik het dat ze zo rond een uurtje of 23.00 nog een voeding krijgt en dan doorslaapt tot een uur of 6. Ik moet haar dan dus wakker maken voor een voeding.
Wie van de moeders die bv geeft, herkent dit? Maken jullie hem of haar wel wakker tegen die tijd of houden jullie je helemaal aan het voeden op verzoek en laten hem of haar doorslapen totdat hij of zij zichzelf weer meldt?

Groetjes, Marije (mama van Ilse, 29-12-2006)

Hoi Marijke,

Ik heb met mijn zoontje ook dat hij soms denkt dat om 19.00 uur de nacht begint. Maar ik maak hem altijd wakker rond half 11, zodat hij om 23.00 nog wel drinkt. Soms is het heel weinig wat hij drinkt maar dan slaapt hij wel door tot 7 uur en anders zitten we midden in de nacht te hannesen (dan denkt hij dat het ochtend is 'ik ben wakker en ik wil spelen!')
Ik voed ook op verzoek; maar soms draai ik het wel een beetje naar mijn hand. Meestal is het dus zijn verzoek maar soms is het mijn verzoek!

Groetjes Wendy

Ik geef ook borstvoeding, maar niet op verzoek. Dit werkte voor ons helemaal niet en er kwam totaal geen regelmaat in.
Nu geef ik haar 5 voedingen op een dag en 1 keer kwark met fruit. Vaak maak ik haar om 22:00 wakker voor de laatste voeding van de dag maar dan slaapt ze daarna wel tot 08:30 door.
Het is maar net wat voor jullie het beste werkt.
En een goede nachtrust is ook wel heel heerlijk hoor!!

hoi,

Bij bv op verzoek dacht ik al binnen een paar weken: ja zeg ik ben gekke henkie niet!
Een beetje regelmaat is wel zo fijn. Ik heb Jasmijn toen ook steeds om 22.00 uur uit bed gehaald voor een voeding. Dat ging perfect.
groeten ELke

Ik geef ook borstvoeding op verzoek. Maar dat is inderdaad soms ook op mijn verzoek.
's Morgens maak ik m'n dochter wakker voor de eerste voeding rond 7 uur (op m'n vrije dagen en rond 6 uur op m'n werkdagen). De rest van de dag gaat het op haar verzoek (hoewel ik er niet te veel tijd tussen laat zitten, heb er wel eens 5 uur tussen gehad, maar ze is nog niet zo zwaar, dus geef haar nu maximaal na 4 uur de volgende voeding). 's Avonds maak ik haar voor de laatste voeding ook wakker. Soms drinkt ze dan maar heel kort, maar is inderdaad beter dan dat ze ineens midden in de nacht komt voor een voeding. Daarna slaapt ze de nacht goed door.

Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

mijn dochtertje raakte erg van streek als ik haar wakker maakte... na twee keer een uur huilen lieten we haar maar slapen. ooit komt de nachrust wel weer terug...

mijn dochtertje raakte erg van streek als ik haar wakker maakte... na twee keer een uur huilen lieten we haar maar slapen. ooit komt de nachrust wel weer terug...

Ik maakte mijn dochter in begin ook wakker met bv maar vond het dan toch zielig en liet haar doorslapen.
Als ze genoeg drinkt komt ze vanzelf wat later of probier ipv 19 uur rond 20 of 21 de laatste voeding te geven.
Wij zijn overigens nu op fles overgestapt (melk liep terug) en nu krijgt ze de laatste voeding slapend, gaat ook goed.

Terug
Bovenaan