wakker maken en weer in eigen bedje leggen

Het is pas twee keer voorgekomen omdat we het proberen te vermijden maar als we ons zoontje 's avonds ergens anders in bed leggen en later thuis weer terug leggen gaat dat niet goed. Ergens anders in bed leggen dat gaat prima. Als we naar huis gaan en hem wakker maken en in de Maxi Cosi zetten gaat ook alles nog goed. In de auto valt hij meestal weer in slaap maar als we hem er thuis dan weer uithalen en in zijn bedje willen leggen gaat hij helemaal over de rooie. Alleen een fles zorgt er dan voor dat hij weer wil slapen. Op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen want wie vind het nou leuk om midden in zijn slaap wakker gemaakt te worden..... Rust, Regelmaat.....

Op zich vind ik het niet zo erg om hem nog een half flesje te geven maar vroeg me af of jullie dat anders doen/tips hebben om dit (ook al komt het maar sporadisch voor) soepel te laten verlopen..

groetjes Annemiek
mv Thijs bijna 8 maanden
 
rosalie is bijna 9 maanden de enkele keren dat ze egens anders slaapt is meestal bij opa en oma ervaring heeft bij ons geleerd mevrouw wenst niet ergens anders in slaap te vallen en valt ze dan wel in slaapt dan is het voor korte duur   thuis dan weer naar bed en ze slaapt meteen weer
 
hoi annemiek,

een enkele keer komt het ook bij ons voor dat Quinten niet meer verder wil slapen na thuiskomst en ook ik geef hem dan een klein flesje.
zou niet weten wat daar tegen is, gewoon doen dus.
andere tips heb ik niet echt want soms gaat t wel goed en de andere keer is hij overstuur.

liefs marlies
 
hoi annemiek,

een enkele keer komt het ook bij ons voor dat Quinten niet meer verder wil slapen na thuiskomst en ook ik geef hem dan een klein flesje.
zou niet weten wat daar tegen is, gewoon doen dus.
andere tips heb ik niet echt want soms gaat t wel goed en de andere keer is hij overstuur.

liefs marlies
 
Ik maakte me daar een tijdje terug ook wel eens druk over: a;s hij dan alleen maar met een extra fles rustig te krijgen is en weer in zijn eigen bedje wil, dan zou hij immers wel eens te veel voeding kunnen krijgen op een dag.....
Maar aan de andere kant: hoe vaak komt dat nu voor? Eén keertje een extra flesje voor de goede vrede en een lekkere nachtrust kan echt geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan