wakker maken fles

Hallo ladies,

wat vinden jullie van wakker maken voor de fles.

Heb nu al een paar dagen dat we Tijn om 21.00 moeten wakker maken voor zijn laatste fles.
Hij is dan in een diepe slaap.
Vraag me af hoe laat zou hij komen als ik m laat liggen.
Want hij drinkt die fles wel helmaal op en daarna slaapt hij tot ongeveer 6.00.(dat is wel heel fijn en dat wil ik niet verstoren.)
Wat zouden jullie doen of hoe gaat dat bij jullie?
Hij krijgt nu 5 flessen van 150cc + 5 scheppen.

Gr Marsha

hoihoi,,

danisha krijgt delaatste fles om 2300 en slaapt dan tot 8 uur,,, wij wachten gewoon tot ze wakker is,,

dani heeft meestal deze tijden:
rond half 8/8uur
tussen 12 en 1300
tussen 1500/1630
tussen 1900/2000
en dan de laatse rond 2300

danisha krijgt ook 5x 150 +5 en een schepje nutriton(JBPM)

ze zeiden tegen ons op het cb dat ze nog niet 4 flessen mocht ze moet op 5 blijven.. overleg anders ff met het cb

liefss,,

Vanuit het novemer forum (met oktober kindje); ik zou de laatste fles nog lekker blijven geven. Hij drinkt 'm helemaal op dus heeft het blijkbaar nog wel nodig. Over het algemeen zeggen ze dat je naar 4 flessen kunt/mag wanneer kabouterlief 6kg weegt en ouder dan 4 mnd is. Ze hebben tot die tijd nog een glucosestoot nodig om de zoveel tijd voor de hersentjes.

Liefs!

Hoi!

Wij maken Sepp wakker rond 22.30u. Meestal heeft hij dan een uurtje of 4/5 geslapen.
Soms komt hij uit zichzelf, maar meestal niet. Hij slaapt dan door tot een uur of 4 en heeft dan weer zin een hapje.

Misschien kan je proberen om hem een uur of anderhalf uur later wakker te maken of komt hij dan uit zichzelf?? Het lijkt me sowieso goed om hem 's avonds nog te voeden, voordat hij de nacht ingaat.

Groetjes Marina

Hey,

Jesly krijgt 4voedingen van 150cc.
Tussen 9 en 10
Tussen 13 en 14uur
Tussen 17 en 18uur
Tussen 21 en 22uur.

Het cb vind het prima en deze voedingen moet ik aanblijven houden tot hij volledig mee eet. Dit heb ik met alle 3gedaan. Ik heb tevreden kindjes:) jesly vraagt iedere 4uur de fles, behalve 'snachts. Deze geef ik daarom ook niet. Maar er zit dan ook max 12uur tussen de laatste en 1e voeding. Dit ivm bloedsuikerspiegel!

Hey Marscha,

Wij maken Lars soms wakker voor zijn laatste fles.
Meestal wordt hij tussen 22:00 en 23:00 zelf wel wakker, zo niet dan maken we hem tussen 23:00 en 23:30 wakker.
Dit is best laat voor ons omdat ik er straks om half 7 uit moet en voordat je dan in bed ligt zijn we meestal wel een uur verder...
Ik wil altijd eerst aankijken of hij niet zelf wakker wordt. Hou het liefst zijn eigen ritme aan, maar papa en mama moeten natuurlijk ook wel een beetje slaap krijgen :)
Maar het komt heel weinig voor dat we hem wakker moeten maken, meestal 's morgens dus dat is wel fijn :)
Lars krijgt 5 voedingen 180cc met 6 schepjes.

Misschien dat je iets langer kan wachten? Is er een reden voor dat je hem om 21:00 al wakker maakt?

Liefs Kim

Hoi hoi,

Heel erg herkenbaar! De laatste week maak ik Laura ook rond 22.00 uur wakker voor de laatste fles. Alhoewel ze deze maar gedeeltelijk leegdrinkt, vind ik het qua leeftijd te vroeg om de fles over te slaan. Ze is nu 11 weken en net over de 5 kg. Wat Suzanne ook al aangaf: pas vanaf 6 kg mag je volgens mij teruggaan naar 4 flessen. Misschien dat je de fles een uurtje later kunt geven zoals Marina aangeeft.? Wie weet slaapt hij dan ook nog een uurtje langer door.
Wat mij wel opvalt is dat elke cb er weer een ander advies op na houdt!
Liefs J

Terug
Bovenaan