Wakker maken laatste fles

<p>Tja, ik denk dat ik het vanavond maar een keer probeer zonder.. maar wou graag mening/ervaringen!</p><p>Mijn zoontje van bijna 5 maanden drinkt nu 5 x 180+6 per dag. Zijn nacht begin hoe dan ook om 19:00 dan valt hij knock out haha! Wakker houden is onmogelijk. Rond 22:00/22:30 maak ik hem wakker voor zijn laatste fles. Hij slaapt dan zo diep! Hij is chagerijnig en begint gelijk te brullen natuurlijk. Máár sinds kort komt hij gewoon om 5:00 weer voor de fles. De ene dag kan ik het met speen rekken tot 7 en de andere dag is een speen niet oké.</p><p>Nu vraag ik me af, haal ik hem niet uit een te diepe slaap?</p>
 
Ik heb zelf een dochter van bijna 5 maanden en ben met 8 weken gestopt om haar in de avond nog wakker te maken voor een fles. Ze kreeg dan wel als ze s nachts wakker werd de fles. Het is toen stilletjes aan verschoven naar 7 uur nu. Ik zou zeggen probeer het dit weekend eens uit.
 
 
Dat is een teken inderdaad dat je kindje behoefte heeft aan diepe slaap. Als hij niet meer komt voor de voeding dan is dat toch ook oké? Hij geeft zelf wel aan als ie honger heeft. Onze dochter wilde met ongeveer 2/3 maanden ook niet wakker worden voor de laatste voeding. Heb haar toen ook laten slapen, en kwam ze voor de voeding rond 4 uur. Dat verschoof zich vanzelf naar begin van de ochtend. Straks kan je er ook voor kiezen om in de laatste fles van 19.00 wat rijstebloem te doen zodat je kind beter verzadigd is. Maar goed.
Waarom probeer je het niet gewoon? Je zou de overdag fles ook iets kunnen verhogen, laatste fles verdelen over de overige flessen, als je echt bang bent dat je kindje niet genoeg voeding krijgt. 
 
Terug
Bovenaan