Wakker maken late voeding 5 maand

<p style="text-align: left;">Beste allemaal,</p><p>Mijn dochter is nu bijna 5 maand oud en ze doet het heel goed! Overdag ben ik bijna afgebouwd met de bv maar de ochtend en avond wil ik haar nog bv blijven geven zo lang het duurt. Sinds kort kan ze nu slapen vanaf 19.00u a 20.00u en wordt dan weer wakker rond 01.00u en daarna weer wakker vanaf 05.00u. Natuurlijk doe ik het met liefde maar de onderbreking van de nacht wordt nu wat vermoeiend. Ze slaapt wel gewoon weer door dus dat scheelt.</p><p>Wat is wijsheid? Haar wakker maken rond 23.00u voor een voeding? Of even doorbikkelen? </p><p>Alvast bedankt. Groeten, Laura</p>

Hoi! Misschien zou je het gewoon een paar nachten kunnen proberen, om 23 uur wakker maken? En dan kijken wat er gebeurd? Misschien dat ze dan ook wat later komt, en dat zou voor jou heel fijn zijn, en zo niet, naja dan kun je denk ik net zo goed wachten tot ze zelf weer komt om 1 uur. 
Ik gaf toen 50/50 en maakte mijn dochter wel altijd "wakker" om 23 uur voor bv, niet dat ze echt wakker werd (ik hield het licht ook uit of hooguit nachtlampje aan) maar ze dronk altijd lekker door en daarna kon ik haar gewoon weer terugleggen en sliep ze verder. Maar ze is altijd al wel een slaapkop geweest die met een week of 6 al doorsliep, en ik weet dat dat wel uitzonderlijk is. 

Mijn dochter van 3 maand gaat ook altijd tussen 19.00 en 20.00 op bed. Wij hebben haar ook een tijdje zelf laten komen, dus vaak werd ze rond 02.00-03.00 weer wakker voor een fles. Dit vond ik ook vaak erg vermoeiend, dus besloten om haar rond 23.00 weer wakker te maken voor een fles. Deze heeft ze uiteindelijk toch nodig, want ze drinkt dan best veel en na een paar nachten sliep ze uiteindelijk ook door van 23.00 tot 07.00 ongeveer. Soms moeten we er nog even uit voor een speentje, maar dat is sneller gedaan dan een flesje geven ?

Ik zou het gewoon eens proberen! Wij hebben dit gedaan toen mijn zoon bijna 3 maanden was, omdat ik bijna weer moest gaan werken. Hij krijgt fv. We zijn toen overdag wat gaan schuiven met de voedingen, zodat hij om 23 uur de laatste kreeg. Hij kwam toen wel een paar nachten zelf rond 3 uur, maar daarna sliep hij door van 23 uur tot een uurtje of 6. Nu ik dit typ, ligt 'ie nog steeds te slapen. Nieuw record! 

Mijn dochter van 5 maand doet exact hetzelfde. Precies die tijden wordt ze ook wakker. Ik geef dr gewoon om 1u drinken nog. Maar dat sloopt inderdaad wel. maar als ik dr wakker maak komt ze alsnog dusja.. dan heb ik liever dat ik nog van 10 tot 1 kan slapen. :)

[quote quote=10174483]Dank jullie wel! Ik ga het idd maar gewoon eens proberen ? wow! Wat een mooi record joh ?[/quote]
Zeker! Ik vind 6 uur ook een prima tijd om de dag te starten hoor, maar half 8 is stiekem toch wel heel lekker. 

Hoihoi
Mijn zoontje is ook 5 maanden
En gaat om half 8 naar bed en wij maken hem ook nog wakker voor de voeding van 11 uur. Omdat die anders ook inde nacht gaat komen. Deze drinkt hij ook helemaal op en gaat dan weer van half 12 tot 8 slapen ?
Dus zou het zeker proberen.  

Terug
Bovenaan