Wakker maken of niet

<p>Maken jullie je kind overdag/'s nachts (mijn dochter nu 5 weken) wakker voor een flesvoeding?</p><p>In de nacht doe ik dit sowieso niet, maar ook overdag staat me dit zo tegen. Ze komt zelf om de 2/3/4 uur. Dit wisselt.  Nadeel van niet wakker maken vind ik dat je je dag minder kunt inplannen. Voeding neem ik wel mee op pad, maar soms is er een afspraak waar het heel onpraktisch is om de fles te geven. Oppas is op dat moment geen optie.</p><p>Hoe doen jullie dit qua wel/niet wakker maken, afspraken plannen. </p>
 
In de nacht niet wakker maken snap ik volkomen. Heb ik zelf ook nooit gedaan. Maar je kindje heeft voeding nodig.. of het je nou uitkomt of niet. Wat je kan helpen is om voeding op vaste tijden te geven zodat je daar je afspraken omheen kan plannen.
 
Ik maak mijn zoon niet wakker hij komt wanneer hij komt. En ja soms op tijden dat het niet uitkomt. Ik zorg altijd als ik wegga dat ik een thermosfles water mee heb en flesvoeding. Hij is nu 9 weken. En komt om de 4 uur. En slaapt van 8 tot 4 in de avond/nacht.
Ikh door mijn eerste zoontje geleerd omgewoon te gaan wanneer je wilt en hem te voeden wanneer hij wilt. Dus soms op een bankje in een park of op een terrasje. Ook weleens gevoed in het gemeentehuis ?
 
 
In princiepe niet..
Ligt een beetje aan de afspraak, als ik gewoon heb afgesproken om naar een vriendin te gaan, dan ga ik na zn voeding, of zorg ik dat ik kan voeden zodra ik daar ben.
Als ik echt een afspraak op tijd heb bijv in het ziekenhuis dan maak ik hem wel wakker om te voeden zodat het goed uit komt.
Ik hou altijd rekening met 3 uur, duurt het langer dan is dat zo ???
Mensen weten dat het soms wat eerder of later kan worden met een baby.
 
Ik heb mn dochtertje eigenlijk nooit wakker gemaakt, omdat ik slaap belangrijk vind en het niet zo best is om ze uit hun slaap wakker te maken/te storen. 
Ze is nu 18 weken en ik maak er nog steeds niet wakker. Gister toevallig een afspraak bij de tandarts om 1600 en zij moest om 1600 uur de fles, ze werd bij de tandarts wakker en heb daar de fles gegeven, eerst mn man maar in de stoel haha en heb ik haar de fles gegeven toen ik aan de beurt was, was zij klaar met drinken. Dit doe ik eigenlijk ook als ik afspraak zhuis heb, aan het lunchen ben etc. Als ze slaapt dan slaapt ze en als ze honger heeft komt ze wel. Maar in snap dat je het misschien zelf makkelijker vind als je een afspraak heb om haar dan al de fles te hebben gegeven. Ik zelf geef er niet om, waar ik ben ?
 
Terug
Bovenaan