Wakker maken of niet

<p>Hey</p><p>Heb een vraag.</p><p>Ik heb een zoontje van 2maanden en geef zijn laatste flesje rond 20u -20u30 (als ik het wat kan rekke  soms wel soms niet ).</p><p>Hij gaat naar bedje om 20u30 of als hij om 20u30 drinkt om 21u </p><p>En slaapt dan meestal door tt 2u -2u30 heel soms 3u dan flesje van 150 ml met 5 schepjes </p><p>Daar na meestal tt 6u30 of 7u soms eens klagen tgn 5u ma geef dan gwn tutje terug en valt dan trg in slaap tr 6u30 -7u  </p><p>Dus vraag me nu af ik hem beter wakker maak tegn 23u-24u om ng eens te drinkn zodat hij da  kan slapen tt 6u30 of niet ? </p><p>Ben bang dat hij door dit te doen niet meer in slaap kan vallen nadien  of niet wil drinken of er toch na 4u weer zal zijn.</p><p>Wat doenik beste ?</p><p>Groetjes </p><p>Lindsay </p>
 
Hi Lindsay!
Hoe ziet het voedingsschema er verder uit? Ik zou namelijk rond 19.00u voeden en dan nog eens om 23.00u, maar weet natuurlijk niet hoe de rest van jullie dag eruit ziet ?
 
Maar was idd ook aant denken mss beter idd tgn 19u -19u30 geven en dan wakker maken om 23u -23u30 
Maar ben wa bang dat hij dan niet meer zal verder slapen of niet ga willen drinken 
 
 
Ik zou dat gewoon gaan proberen. Voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed. Als ik het zo lees gaat het al erg goed, erg knap voor een kindje van 2 maanden zo hoor ? je doet het hartstikke goed. Als je merkt dat je hem steeds wakker moet maken voor de fles van 23.00u zou ik hem ook gewoon zelfs proberen door te laten slapen, wie weet hoe het dan loopt ?
 
Je hoeft de kleine niet eens echt wakker te maken om 23:00. Wij gaven onze dochter altijd een droomvoeding. Die sliep tijdens het leeg drinken van de fles gewoon door en daarna dus ook heerlijk verder. We lieten de ruimte dan wel zo donker mogelijk, we haalde haar wel uit haar bedje hoor maar alles gewoon zo rustig mogelijk. Succes!
 
Er zijn veel tegenstanders van wakker maken. Maar het ligt echt aan het kindje. Hier onze positieve ervaring met een late avondvoeding. 
Ik had de eerste 4 maanden braaf zoals iedereen zegt mijn dochter "in haar diepe slaap gelaten" en haar zelf laten komen. Met als gevolg 2 a 3 nachtvoedingen in onze slaaptijd. Helemaal normaal dat een jonge baby snachts drinkt, dus geen probleem. Maar tegen de 4 maanden kwam een regressie, en ze werd steeds eerder en eerder wakker voor de eerste nachtvoeding. Het werden er ook structureel 2. Ik werd zenuwachtig van het idee dat als ik net sliep, dat ze dan alweer kwam voor de eerste voeding. Dus ik sliep niet. 
We zijn haar 22.30 gaan wekken voor een voeding. De eerste avond was ze heel slaperig en dronk ze bijna niks. En kwam toch voor 2 nachtvoedingen. Dus ik twijfelde enorm. Maar ik had met mijn man afgesproken dat als we het zouden proberen dat we het een week zouden doen en dan evalueren. En de tweede avond dronk ze het wel op. En kwam ze voor 1 nachtvoeding rond 5 uur. Dat was dus 6 uur aaneengesloten slapen voor ons. Wat een verademing! 
Een maand later verdween de tweede nachtvoeding ook. En sliep ze door vanaf savonds laat. Maar met nachtvoeding sliep ze tot een uur of zeven en sinds het doorslapen is ze een vroege vogel die elke ochtend om 5.30 wakker is, nu met 1 jaar nog steeds. Maakt niet uit wat ik doe, het hoort bij haar. 
We hebben rond 8 maanden de late voeding laten vervallen omdat ze 'm toen pas weigerde. 
Het CB zei destijds tegen mij dat het verschuiven van ritmes ongeveer 2 weken in beslag neemt en dat het dus niet direct zal lopen zoals je wilt. Met dat in gedachte kun je het gewoon proberen. Wie weet past het wel bij je kindje. 
Ons voedingsschema was zo jong wel met 6 a 7 kleinere flessen. Rond 4 maanden zaten we op 7-11-15-19-22.30 (ongeveer natuurlijk). Vanaf 8 mnd 7-11-15-19, en vanaf 9 mnd 7-13-19, vanaf 11 mnd 7-16. Je hoeft niet perse 4 flessen al te geven als iets anders beter past bij jullie ritme.
 
[quote quote=10451531]Je hoeft de kleine niet eens echt wakker te maken om 23:00. Wij gaven onze dochter altijd een droomvoeding. Die sliep tijdens het leeg drinken van de fles gewoon door en daarna dus ook heerlijk verder. We lieten de ruimte dan wel zo donker mogelijk, we haalde haar wel uit haar bedje hoor maar alles gewoon zo rustig mogelijk. Succes![/quote]
Dit ja, zo ging het hier ook.
 
Terug
Bovenaan