Wakker maken savond voor fles 10 maanden

<p>Hallo. </p><p>Mijn dochter is bijna 10 maanden. </p><p>Voedingschema : </p><p>0700 : fles 150cc</p><p>1030 : fruit + paar stukjes brood (ze eet altijd maar een paar stukjes meer hoeft ze niet ) </p><p>1300: fles 150cc of pap 150cc</p><p>Tussendoor koekje of maisfinger. </p><p>1600 : groente + yoghurt </p><p>1800/1830 : fles 150cc</p><p>Nu maak ik haar altijd tegen 10uur weer wakker voor nog een fles van 150cc of pap 150cc en die drinkt ze dan altijd leeg.</p><p>Ik maak haar altijd wakker omdat ze maar 150cc drinkt per fles niet meer. Dus ben ik bang dat ze dan snachts wakker word. </p><p> Ik bang altijd bang dat ze niet genoeg van de fles krijgt omdat ik meestal lees dat kinderen van 10 maanden al 210 drinken. </p><p>En wil graag wel van de fles af die van 10uur in de avond. </p><p> </p><p>Wat is jullie schema en hoe kan ik die fles afbouwen van 10uur. </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi,
Onze zoon van bijna 1, krijgt sinds hij 9 a 10 maanden is geen avondfles meer. Sinds hij 10 maanden is is zijn schema:
08.00u fles melk 200 cc
10.00u fruit + water aanbieden
12.30u 2 boterhammen + flesje diksap
15.30u cracker + water of diksap
17.30u maaltijd (hij eet meestal met de pot mee) + kommetje halfvolle yoghurt na
19.00u nog een flesje water of diksap en dan naar bed
Hij slaapt hiermee de hele nacht door. Toen hij begonnen is met yoghurt na het avondeten zijn we gestopt met de avondfles. En dit ging gelijk goed, nooit gezeurd om de fles en sliep door. Hij krijgt 1 fles melk op een dag en dit was prima volgens het CB omdat hij verder goed eet. 
Misschien zou je de tijden wat kunnen veranderen zodat je dochter wat later de warme maaltijd eet en yoghurt? En dan kun je evt net voor het slapen nog wat melk geven, dan hoef je haar hierna niet meer wakker te maken. Succes!
 
 
Wij maakten onze dochter ook altijd wakker rond 22.30 en ze dronk m ook altijd leeg. Op een gegeven moment gewoon een x niet gedaan en ze sliep ook zonder die fles gewoon door! het kan natuurlijk zijn dat je dochter er even aan moet wennen maar probeer het eens een paar nachten. Grote kans dat ze dan overdag ook meer gaat drinken. 
Oh, en ik zou die van 18.30 dan met pap doen. En gewoon 180 aanbieden, misschien drinkt ze m wel leeg ? en misschien bij de groente een aardappeltje er doorheen. Vult ook wat meer. 
 
Ik had destijds het volgende schemam
6u flesje 150cc
9u flesje 150cc + evt brood/ cracker
12u warme maaltijd plus water
15u fruit&granen-hapje + 120cc fles
18u pap
19.30 flesje 150cc voor het slapen, maar deze ging niet altijd op.
 
Flessen van 210cc heb ik nooit gedaan bij onze kinderen, vind dat ook best veel! Meneer is nu 13maand en drinkt sochtends 180cc flesje en savonds 150cc, overdag gewoon water en eet goed mee van tafel!
Als je dochter goed op gewicht is, kan je gewoon eens proberen of je dochter doorslaapt als je de fles weg laat. Ik heb mijn kinderen nooit wakker gemaakt voor een voeding, ze waren netjes op gewicht dus ik liet ze lekker slapen. Ze melden zich echt wel als ze wat willen drinken :)
 
In principe is het allang niet meer nodig om je kindje wakker te maken voor een fles. Meestal stop je hiermee tussen de 4 en 6 maanden. Gewoon niet meer geven, het makkelijkst is het om dit uit te proberen als je 1 of 2 dagen vrij bent. Mocht je kindje niet doorslapen kan je het altijd weer terug draaien of wat anders verzinnen toch.
 
3x150 is meer dan genoeg hoor. Dat drinkt mijn dochter ook vanaf 8 maanden (Ze is nu 10 maanden). Ik maak haar nooit wakker. Ze slaapt altijd door en heeft vetjes genoeg. Je hoeft je kindje allang niet meer wakker te maken met 10 maanden. Gewoon eens proberen en dan zie je het snel genoeg toch? Flessen van 210cc hoeft écht niet,  dat hebben mijn kinderen nooit gedronken en nooit nodig gehad (180cc max) 
Ik werk op een kinderdagverblijf en er is maar een  enkeling die 210cc drinkt. 150-180 is heel normaal hoor!
 
Mijn kindjes zijn snachts nooit wakker geworden voor een fles het is dat ze nog zo klein waren maar ieder kindje is natuurlijk anders maar met 10 maanden kan je best proberen om daarmee te stoppen desnoods een beetje meer in de laatste avond fles 
 
Terug
Bovenaan