Wakker maken voeding?

<p>Hoi allemaal!</p><p>6 april ben ik mama geworden van ons zoontje Nathan. Hij is morgen 7 weken. We hebben best een pittige tijd achter de rug met voeding. Bv lukte niet dus over op fv. Dat ging een week goed en daarna niet meer, veel spugen,, kokhalzen etc. Conclusie: reflux. Daarom ging de bv dus ook niet... Het gaat nu wel heel goed, maar ik zit een beetje met zijn ritme. Hij slaapt snachts goed, hij komt maar 1x en slaapt daarna ook snel weer door.</p><p>Overdag is een drama. Hij is sochtends lang wakker en als hij dan eindelijk slaapt kan het vaak maar een klein uurtje omdat het consultatiebureau had gezegd dat er max. 4 uur overdag tussen zijn flesjes mag zitten. </p><p>Daar twijfel ik nu een beetje aan. Ik moet hem overdag 2x wakker maken en hij is dan daarna ook gelijk weer moe en als het slapen dan niet lukt is hij een lange tijd flink van slag. </p><p>Door de reflux is hij in het begin veel afgevallen en ben ik best onzeker op dat gebied. Echter groeit hij heel goed op dit moment! Is het handig om een dagje aan te kijken wat zijn ritme is en daar op gaan inspelen? Ook als dat betekend dat er meer dan 4 uur tussen zijn flesjes zit? k weet het even niet meer :( </p><p>Zijn er mama's (of papa's) die tips hebben? Een dagje uitproberen wat zijn eigen ritme is, of doorgaan met hem 'pushen' in een ritme wat blijkbaar niet bij hem past?</p><p> </p><p>Help?</p>
 
Hallooo!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
Ik herken het wel, hier ging het net zo toen ik mijn eerste kreeg.
Ik zou zeggen volg je gevoel hierin. Jij weet waar je kleine man uiteindelijk het meest baat bij heeft.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie weer gewicht gaat verliezen.
Probeer het een dagje of desnoods langer als je vind dat het goed gaat.
zolang het je kleine man maar niet schaad. 
Groetjes Siska
 
Hallo,
Ik zat in een hele andere situatie maar kan je misschien  toch "helpen" 
Ik ben nu een paar keer bij het CB geweest..onze dochter is nu 8,5 week..
De vorige keer hadden ze een zalfje voorgeschreven want ze zou een schimmelinfectie hebben, nu zeggen ze allergie voor merk luiers..
Zo ook over voeden.. ik geef BV..ik vroeg advies over bijvoeden want ik was best heel ziek (had ook antibiotica).. maar dat raadde ze af.. had het toch maar in huis gehaald want ik had soms nauwelijks voeding en dan kwam ze elk 1,5 uur.. op een gegeven moment was ze niet meer stil te krijgen en als ik de borst aanbood pakte ze hem gretig maar vervolgens begon ze hysterisch te huilen (beide kanten) dus toen toch bijgevoed en toen had ik weer mijn lief vrolijk meisje terug..
En weet je wat ze zeiden! , ze groeit gewoon goed, goed dat je dat gedaan hebt..
Mijn advies, wat het CB zegt zijn adviezen en richtlijnen maar geen verplichtingen, volg dus je hart.. kijk wat hij doet als je hem nog een (half) uurtje langer laat slapen.. zolang hij gewoon op temp blijft en gewoon alert is hoef je je niet echt zorgen te maken.. als ze echt honger hebben laten ze dat wel weten..als je je daar prettig bij voelt dan kan je dit proberen als je samen bent zodat je samen dit kan uit zoeken.. ik zou het wel 2 a 3 dagen proberen omdat je dan een beter beeld hebt.. misschien is hij die ene dag net wat hangerig en lijkt het daardoor niet te werken.. ritme is iets wat je aan went en dan lukt naar mijn idee niet in 1 dag..
Ze mogen (bij bv) 5 uur achter elkaar slapen, 1x in de nacht, als dat een tweede keer gebeurd in dezelfde nacht kijk ik gewoon, hoe was haar dag, slaapt ze nog rustig (ja: lekker laten liggen, ze doet het goed, dan heeft ze het vast nodig.. nee: ik pak haar op en knuffel haar, als ze bij mij rustig wordt en door slaapt, prima, wordt ze wakker dan krijgt ze een slokje)
Ze groeit nog steeds goed en er is niks gebeurd, ze heeft er niks van gekregen..
Hoop dat dit, ondanks andere voeding en omstandigheden je toch helpt 
Groetjes priscilla 
 
Hoi dames, 
Bedankt voor jullie berichten! Het is zo lastig he dat zoeken en bedenken wat nou werkt. Ik denk dat ik het inderdaad een paar dagen ga proberen. Ik hoop dat hij dan weer wat bijer wordt want hier wordt zowel Nathan als ik niet gelukkiger van ?. 
Dat van die schimmelinfectie herken ik! Ik had teveel sudocrem gesmeerd(first time mom, das best lastig ??) en toen zei de kinderarts. Oh hij heeft een schimmelinfectie! Waardoor ik zei oh nee hoor das sudocrem. Zegt ze echt niet, je moet een zalfje bij de apotheek halen. Na het douchen savonds was de schimmelinfectie 'opeens' weg haha! 
 
Hoi,
Ik zou het zeker uitproberen. Weet je wat hij nu weegt? Of kun je hem wegen? Dan heb je een uitgangspunt. Dan weeg je over een weekje nog eens. Dan weet je of het laten slapen gevolgen had.
En weet je zeker dat je hem niet te laat in bed legt overdag? Die hele kleintjes zijn soms veel sneller moe dan je zou denken. Soms is het alleen maar drinken en half uurtje verschonen/knuffelen/box en dan zijn ze vaak alweer moe. Ben je te laat dan lijken ze niet moe meer maar zijn dat wel. Eenmaal in bed lukt het dan niet.
Sterkte!
 
Ja ik heb dinsdag gewogen en over 1,5 week mn 2 maanden afspraak bij het consultatiebureau, dus dan kan ik ook kijken :)
Ik weet niet zeker of ik hem te laat weg leg. Vanochtend wel, toen heb ik hem uiteindelijk in de draagzak gedaan en was hij zo weg. Smiddags daarintegen was anders. Ik had hem wakker gemaakt voor zijn flesje en hij was daarna nog moe maar kon echt niet slapen, niet in de auto of draagzak. En uiteindelijk na lang jengelen was hij eindelijk in slaap gevallen.
 
Mijn tip, doe vooral waar je jezelf je je kindje zich goed bij voelt. Het consultatiebureau geeft tips en adviezen. Maar geloof me je moedergevoel klopt altijd. Volg je eigen gevoel. Als je denkt dat hij honger heeft voed je hem. Ik ben in het begin best wel onzeker geworden door alle tips/adviezen van het consultatiebureau en de kraamzorg. Nu volg ik mijn eigen ritme en gevoel met een lieve vrolijke dochter die precies gemiddeld is qua lengte en gewicht. 
 
Terug
Bovenaan