Wakker maken voor de laatste fles?

Aron slaapt heel de dag onrustig behalve als hij eenmaal in slaap is gevallen na de fles van 18.00/19.00.
Ik moet hem dan echt wakker maken voor de laatste fles. Dit doe ik altijd rond 23.00. Hij is dan lastig wakker te krijgen en ik vind het altijd zo sneu. Slaapt ie eindelijk eens een x rustig, moet ik hem wakker maken.
Wanneer is het tijd die laatste fles weg te laten? Hij is nu 3 maanden.
Ik wil ook niet dat ie weer in de nacht komt. Hij slaapt na de fles van 23.00 nu meestal tot 6.00. Wat wel erg lekker is.
Hij drinkt nu met moeite 5 flesjes van 160. En nooit alle flesjes helemaal op. Grotere flesjes doet ie niet, dus naar 4 flessen kan ook misschien nog helemaal niet.
Ik weet toch echt niet meer hoe dit bij mijn dochter ging.

onze dochter is nu ook bijna 3 maanden en slaapt van 9 tot half 8 ongeveer dus zit ook bijna 11 uur tussen, dus dan zou je misschien moeten proberen die van 19 uur iets later tegeven en dan laten liggen dan komt hij hopelijk nog om 6 uur, maar als je pech hebt gaat hij de nacht verplaatsen naar de avond, ik zou hem denk ik wel wakker maken, mijn dochter is de hele dag heel zoet en 's avonds slaapt ze erg moeilijk dus vandaar dat ik ze om 9 uur lekker voed en klaar maak voor de nacht en dan er in leg.

succes
elk kind is anders en heeft zijn eigen ritme

Misschien is het een kwestie van uitproberen? Zelf ben ik nu weer vroeg op ;(
22 uur laatste fles en dan redt ze het dus helaas maar tot half 5 echt jammer. vanavond maak ik haar om 12 uur nog even wakker voor een fles zodat ik zelf de nacht kan doorslapen! Ik zou gewoon 1x weg laten en dan kijken wat er gebeurd! Ik duim voor je!

Hoi hier het zelfde probleem gehad. Moet ook kyanom 23 uur wakker maken en defles ging er met moeite in. Inoverleg met het cb (ik kan dit soort dingen heel goed overleggen) naar 4x per dag 180ipv160, laat hij staan, prima. Hij komt echt vanzelf. Als jij 1 fles laat staan, kan het zijn dat hij de andere flessen die je ophiogd wel gaat opdrinken. Wij geven nu de laatste fles om 21 uur en slaapt hij door tot 6 uur. dat deed hij ook yoen we de fles om 23 uur gaven. De laatste nachten komt hij wel om 4 uur, maar dan krijgt hij de speen, dit pikt hij prima. Soms moeten we om 5 uur ook de speen erin doen. We willen hem niet leren dat hij snachts weereen fles krijgt, ook omdat ik weet dat hij prima zonder kunt. Je kan het gewoon proberen, hij komt vanzelf wel, als hij dus in de nacht weer komt kan je een kleinefles geven ensteeds minder, dan leer hij dat er in de nacht niks te halen valt. Een speen doet ook wondeen. Succes, ben benieuwd

Wij hebben het ook gehad. Wij hebben Luana een uurtje eerder wakker gemaakt. Om 22.00. Dit ging een poosje prima en sinds vorige week wil ze dat ook niet meer. Nu krijgt ze om 17.00 een fles, dan een poosje wakker zijn en om 19.00 naar bed. Daar slaapt ze dan wel onrustig (elke 15 min de speen er weer in) en dan krijgt ze tegen half 9/9 uur de laatste fles. We gaven eerst om 19.00 even 60 ml tussendoor. Hierdoor ging ze wel slapen maar dronk ze de laatste fles niet goed waardoor ze weer om 5.00 kwam ipv 6.30! Nu dus geen fles tussendoor en dat ging goed! De laatste fles ging er helemaal in en ze kwam weer om 6.30! Ze zit nu op 5x150 ml. Dit maakt ze ook zo goed als op.

's Nahts een kleine fles geven heeft hier nooit gewerkt, maar elke kind is weer anders. Gewoon wat uitproberen, zo kom je er achter wat Aron wil. Het is wel fijn dat hij aangeeft de nacht te willen beginnen tegen 19.00! Dat is het begin van het 'klokje rond slapen!'

Succes!
Liefs ciomama

Demy krijgt hier nog gewoon 5 voedingen van 180/6 en ze maakt ze allemaal op. T is zoiezo een kleine hongerlap hoor haha maar goed ik denk dat als je die laatste laat vallen dat ie dan te kort komt aangezien ie ook niet alle voedingen op maakt en dus meer niet binnenkrijgt. Of hij komt snachts weer. Ik zou m toch nog een poosje wakker maken voor die laatste voeding. Hier is dat geen probleem want hier slaapt ze na 3u smiddags niet meer tot de laatste voeding haha. Dan dommelt ze wat in de box of wipstoel maar in bed slapen doet ze niet.

Aron is natuurlijk ook pas 3 maanden he dus eigenlijk zou hij het nog wel nodig moeten hebben. Meestal zeggen ze dat je het beste kan afbouwen tussen de 4 en 5 maanden, of wanneer je met bijvoeding begint. Ben bang dat ie anders wel te weinig binnenkrijgt.

Succes!!

xx

Hoi is afhankelijk van het gewicht. Wij mochten over op 4x pd. Hij woog 5700. Cb vind het prima om naar 4x daags te gaan. Ze drinken vanzelf meer of vragen er om. Hier drinkti ook niet alle flessen schoon leeg en de andere weer wel. Ik vind het zielig om hem wakker te maken en geen blij kind te hebben.

X

Terug
Bovenaan