wakker maken voor de laatste voeding met als gevolg haast niet drinken

Hallo,

Mijn zoontje is 7 wk en krijgt flesvoeding.

Hij krijgt het volgende

7.00 170cc
11.00 170cc
15.00 170cc
19.00 170cc
23.00 170cc (gaat maar 90cc op)
04.00 120cc

Echter, bij de voeding van 23.00 uur moeten wij hem altijd wakker maken waardoor hij haast niks drinkt. Kunnen we hem niet beter laten slapen of mag dat nog niet?

Gr. Jeannette

Hoi,

Volgens mij mag je hem best laten slapen, hoor. Hij slaapt waarschijnlijk toch niet meteen door tot de volgende ochtend. Sommige mensen raden het om die reden ook af: hij maakt dan de langste ruk slaap in de avond in plaats van in de nacht, terwijl je natuurlijk liever de nachtvoeding zou laten vervallen...
Wij laten Esther nu 's avonds gewoon slapen en zien wel wanneer ze komt. Ze dronk 's avonds ook niets en het was dus frustrerend om haar wakker te maken voor haar én ons. Bovendien hebben we ontdekt dat het toch niets uitmaakt. Als ze om 22.00 uur dronk, kwam ze om 2.30 en 6.45 uur weer (ongeveer). Als we haar laten slapen, komt ze op andere tijden, maar altijd rond 7.00 uur 's ochtends. Zodat we dan gewoon weer verder gaan met ons schema... Kijk gewoon hoe je kindje reageert en wat voor jullie het handigst is!

Groetjes,

Eveline

Hoi,
onze Quinn is ook 7 weken. Hij zit nu op 5 voedingen van 160 cc omdat hij al sinds 2 weken doorslaapt. Hij zal nu ongeveer 5 kilo wegen. Dus als ik dan naar jou schema en kindje kijk dan denk ik dat je best 1 voeding eraf mag halen. Het is alleen jammer dat het dan die van 23 uur is en niet die in de nacht. Gewoon proberen, je ziet vanzelf hoe je kindje reageert.
Groetjes Veerle

Hoi,
Wij hadden dat ook,ik maakte mijn meisje(is nu 7 mnd) ook altijd wakker.Op gegevens moment zij een vriendin laat haar toch slapen en kijk hoe laat ze komt.....Ze was ook rond de 7/8 wkn.Laten slapen en kwam ze rond 1.30 geloof ik...dan fles gemaakt enzo kwam ze steeds later.....en ik steeds minder fles geven.Op gegeven moment kwam ze rond 4/5 kreeg ze nog maar 60 cc en op gegeven moment sliep ze tot 6....dan pakte ik haar heel langzaam uit bed,en langzaam alles doen voor tijd te rekken en rond 7 uur fles.En nu slaapt ze van 19.30 tot 8 u.Dat doet ze al heel lang dus,ze wordt wel wakker rond 6.30/7,30 ergens,ze vertelt een kwartier en slaapt nog wat.Ik zou je kindje gewoon laten slapen en kijk maar hoe laat wakker wordt.......ben benieuwd....
gr gaby

Terug
Bovenaan