Wakker maken voor ochtendfles

<p>Omdat mijn zoon van 4 maanden de laatste tijd erg veel wilde drinken snachts en dus vaak wakker was, en overdag weinig dronk, heb ik op het advies van het cb een strak eetritme ingevoerd.</p><p>7:00-11:00-15:00-19:00 en dan nog een nachtvoeding wanneer hij wakker wordt (avondvoeding geen optie want dan drinkt hij amper en is huilerig).</p><p>Nu komt het wel eens voor dat hij om 7 uur nog slaapt. Aan de ene kant wil ik hem laten liggen, maar aan de andere kant is mijn ritme dan compleet in de war. Ik heb het dan over dagen dat ik niet werk. En ik vind het wel prettig dat hij elke dag rond bepaalde tijd gaat slapen. </p><p>Maken jullie de kleine wakker voor ochtendvoeding? Hij is trouwens in de ochtend geen grote drinker. Drinkt meestal ongeveer 80 ml.</p>
 
Wij maken onze kleine meid (bijna 5 maanden) ook wakker om 7.00uur. Dit doen we al ruim een maand. Ze slaapt namelijk de hele nacht en zo weten we zeker dat ze in de nacht niet wakker wordt. Wij maken dr wel om 23 uur wakker voor de laatste fles.
 
Wij geven onze 5 maanden oude dochter om 19.00 of 19.30 uur de laatste fles. Ze gaat dan rond 19.45-20.15 uur naar bed voor de nacht. Ze wordt meestal rond 5.00-6.00 uur wakker maar dan geven we haar speentje en is het goed. Rond 07.00-07.30 uur krijgt ze haar eerste fles weer. 
 
Ik zou je kindje uiterlijk 07.30 uur wakker maken en dan een fles geven. Na een hele nacht niet gedronken te hebben maar 70 cc, dat is wel weinig. En fruit en groente daar al mee gestart? Misschien vind hij dat lekkerder? 
 
Hij krijgt een nachtfles en drinkt dan rond de 200, ik denk dat hij daarom in de ochtend minder drinkt. Rest van de dag drinkt hij goed. 
 
Terug
Bovenaan