Wakker maken voor voeding

<p>Mijn zoontje van bijna 7 weken krijgt 6 voedingen op een dag. Overdag maken we hem wakker, snachts maakt hij ons wakker. </p><p>We hebben een schema, voeden, verschonen, wakker/spelen en bij de eerste slaapsignalen slapen. Dit ging eigenlijk heel goed, maar de laatste dagen niet meer. We leggen hem bij de slaapsignalen weg, volgen ons 'slaapritueeltje'en hij slaapt, om vervolgens 5 min later weer wakker te worden en te huilen. We laten hem vaak eventjea huilen ala het een mopperhuiltje is, maar hij gaat niet meer slapen.. zo volgen we nogmaals het slaapritueeltje in het klein, hij slaapt weer, om vervolgens gewoon weer wakker te worden.. </p><p>Uiteindelijk valt hij een uurtje voor zijn volgende voeding eindelijk in slaap, maar dan moeten we hem weer wakker maken voor de voeding. </p><p>Wat zouden jullie doen? Hem laten slapen tot hij zich uit zichzelf meld of toch wakker maken? </p>

Ik zou zelf eens aankijken wat er gebeurd als je hem niet wakker maakt. Hij zal zelf dan aangeven wanneer hij honger heeft. Slaap is ook erg belangrijk voor de groei en ontwikkeling. 
Misschien heeft hij meer baat bij een ander schema. Het proberen waard lijkt mij. Misschien dat het slaapritme daardoor ook beter zal gaan.

@vogeltjee: ik dacht dat dus ook, maar cb adviseert elke x wakker maken zodat hij overdag gevoed blijf en daardoor snachts hopelijk beter slaapt. Dus dat deed ik maar braaf. Ik heb hem nu net na bijna 2 uur slapen/huilen maar een uur eerder de fles gegeven en die is helemaal leeg gegaan! Hij heeft net gepoept en is in slaap gevallen, maar ik wil hem niet wakker maken voor een schone luier aangezien hij eindelijk even slaapt, al is t in mijn arm.. ik zit dus nog maar even braaf op de bank ( met badjas omdat ik net onder de douche wilde stappen haha) 
Ik wacht even af wat hij doet bij zn volgende fles, als hij weer eerder komt geef ik hem nogmaals eerder, of later.. maar als hij elke keer eerder komt gaat hij wel ver over de max voeding heen, dus dat is even afwachten

Ik maak een slapende baby nooit wakker. Ze komen vanzelf wel als ze honger hebben. Als er minder dan 2,5 uur tussen de voedingen zit dan probeer ik het nog te rekken (bij bedje zitten, hand op hoofd/buik leggen 5 min, pink/speen zuigen, eventueel heel even op de arm) tot +- 3 uur, maar als dat niet wil, gewoon eten (drinken) geven. Baby's kunnen nou eenmaal geen klokkijken en een schema zegt ze niks. Dan komt er vanzelf ritme in en steeds wat langer er tussen. 

@niemp: ik neig hier ook steeds meer naar. Ik ben nu al 2 volle dagen een baby wakker aan het maken voor zijn voeding overdag. Voor hem frustrerend maar voor mij ook. 
Het nadeel is.. hij krijgt in principe 6 flessen van nu 150 cc, voor zijn gewicht 4300 redelijk veel, maar cb vond het prima omdat hij elke keer enorm hongerig is.. ala hij nu dus een paar keer om de 3 uur komt op een dag i pv 4 uur dan krijgt hij wel veel te veel binnen. Maar tot nu toe kwam hij eerst netjes om de 3 uur uit zichzelf en daarna netjes om de 4 uur uit zichzelf tot een paar dagen geleden, dus dat komt ook vast goed.. wij gaannlekker even op verzoek voeden!

Ik maak ook geen slapende baby wakker. Ik zou hem lekker laten liggen. Op die leeftijd kunnen ze al best een paar uur zonder voeding. Als hij honger heeft meldt hij zich echt wel. Het zou ook een sprongetje kunnen zijn of zo.. 

@marma: we hebbwn besloten het ook zo aan te pakken, fijn om jullie meningen te lezen :) 

@nicolle b: hij heeft al wel een paar huildagen achter de rug. Echt huilen om niets zeg maar. Dit is echt huilen omdat hij hongerig is, 

Terug
Bovenaan