wakker maken voor voeding

Mijn dochtertje is nu twaalf dagen oud en een echte slaapkop.Ik heb een week geprobeerd borstvoeding te geven maar ze kreeg toen niet genoeg binnen.Ik geef nu dus flesvoeding(6x100 ml)  maar tijdens het geven van de fles valt ze steeds in slaap en is dan moeilijk wakker te krijgen.Hierdoor ben ik soms wel een uur bezig met het geven van een fles.Als ik haar hierna in bed leg wordt ze weer wakker en begint te huilen.Herkend iemand dit probleem?
 
Hoi!

Ik weet niet of je een schema aanhoudt met voedingen op precieze tijden?
Misschien kun je proberen dat  wat los te laten en  haar de fles te geven als ze uit zichzelf wakker wordt. Zo kom je meer in haar ritme in plaats van dat zij op de klok moet drinken.

Met dit warme weer wel in de gaten houden dat er niet teveel tijd tussen de voedingen zit! Misschien is ze door het warme weer ook wat slomer en doet ze daarom langer over de  voeding.

Als je echt twijfelt, bel morgen het consultatiebureau gewoon.
Daar zijn ze voor, vinden ze echt niet raar.

Groetjes,
Renske  
 
Hoi hoi,

De eerste dagen viel Tim ook steeds in slaap tijdens het eten geven. Inmiddels heeft hij daar geen moeite meer mee en tuttert hij zo een hele fles leeg.

Maar wij gaven hem het eerste gedeelte van de fles en op het moment dat wat kriebelen en vervelend in het nekje wrijven niet meer hielp gingen wij zijn pampertje verschonen. Daar werd hij dan weer wakker van en dronk daarna de rest van de fles leeg.

Misschien helpt het, succes in ieder geval.
 
Die tip over de luier verwisselen helpt echt. Mijn dochter sliep in het begin ook telkens halverwege de fles. Maar als ik dan de luier ging verschonen was ze weer wakker en dronk de rest van de fles leeg. Probeer het uit zou ik zeggen.
 
Hoi,

Kevin is nu 2 weken oud en krijgt volledig FV. Ik heb vanaf het begin altijd op verzoek gevoed met de oog op het klokje. Hij komt meestal om de 2 á 3 uur. Voor dat ik hem ga voeden ga ik altijd eerst zijn pamper verschonen, zodat hij lekker wakker is. Soms te wakker want dan wil hij eten en krijst de hele boel bij elkaar. Maar door dit warme weer lijkt net dat hij een beetje suf is. Hij slaapt nu langer en doet ook langer over zijn flesje (100 cc). Ik probeer ook elke keer te stoppen en hem laten boeren zodat hij een beetje wakker blijft.

Succes ermee.

Liefs, Loekie & Kevin 29/05/2006
 
Terug
Bovenaan