Wakker maken voor voeding??

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders! Ik heb een vraagje: mijn zoontje van 4 maanden drinkt 5 flessen per dag. 3 overdag en 2 's avonds. Voor de laatste 2 flessen moeten wij hem altijd wakker maken, anders drinkt hij niet genoeg cc's.

Ik vind het niet erg om hem  1 keer wakker te maken voor een flesje, maar met 2 keer wakker maken heb ik moeite. Ik vind het zo zielig. We hebben het volgende schema (gaat niet altijd zo, maar vaak wel): 7.30; 11.30; 15.30; 19.30; 11.30.

Wie herkent dit?

Wij moesten ons zoontje ook altijd wakker maken om 23.00 uur. Met 3 1/2 maand zijn we daarmee gestopt en hij sliep gelijk ook door. Toen kreeg hij 4 flessen van 180cc +6

succes.

Groetjes Tessa

Hoi Laura,

Wellicht kan je de periode tussen twee flessen overdag wat verkleinen.. dus bijvoorbeeld in plaats van vier uurtjes ertussen nu 3 uurtjes ertussen laten... wellicht hoef je je kindje dan alleen één keer wakker te maken savonds voor de fles..

Mijn cb zei altijd dat je minimaal 2 uurtjes tussen de flessen moet laten...

Liefs,

jessica

Hoi Laura,

Onze zoon was ook net 3 mnd toen hebben wij de laatste fles van 23.00 er ook afgehaald. Hij werd echt niet wakker. Koude washandjes, kriebelen niet hielp. Hij dronk 80cc en liet de andere 100cc staan en het gevolg was dat hij de volgende morgen ook nog 40cc liet staan.
Na 3mnd dus gestopt met de late voeding, sliep gelijk door, wel wat de vraag overdag snel meer van 180cc naar 210cc, maar dat drinkt hij nu nog steeds (4mnd)  en alles gaat op! (8.00/12.00/16.00 en 20.00u)

Ik had hierover welcontact gehad met cb omdat ik band was dat hij te vroeg overging op 4 voedingen, was geen probleem, als ik maar gehoor zou geven als hij  wel weer meer wou hebben.

Succes ermee.
Gr Saartje

Wij hebben een kleine ukkie van 3 weken en toen hij 2 weken oud was zijn we op advies van de kraamhulp de laatse voeding om 23 uur gaan geven.

ik vond het in eerste instantie te snel om hem snachts geen voeding meer te geven maar door zijn flesjes overdag op te hogen krijgt hij toch genoeg te eten.

hij staat nu met zijn 5 kilo op 170 cc per voeding, alleen de laatste voeding om 23 uur is 150 cc.
Wij moeten hem ook altijd wakker maken voor zijn voeding maar aangezien we dit niet willen doen we hem heel rustig uit zijn bedje halen en zonder tegen hem te praten krijgt hij zijn voeding...
Hij blijft zowat in een roesje en slaapt direkt verder als we hem terug in bedje leggen..

groetjes magny

Hoi,

Nou zit ik met precies de zelfde vraag. Daphne is nu 6 maanden.
Drinkt 3 flessen van 180 +6 schepjes waarvan 2 flessen met pap.

Ik geef haar nu de groentehap met 1 aardappeltje. En dan gaat ze even spelen en rond 7 uur slapen. Maar ik moet haar voor de laatste fles 21.00 wakker maken. Echt zo zielig wakker maken. Ik heb namenlijk het idee dat ze gewoon door slaapt.
Maar dan drinkt ze veelste weinig flesjes. Wat moet ik nou. toch maar wakker maken he?

Groetjes,
Marieke

08:00 fles 180cc+6schepjes en 4scheppen pap
11.00 fruithapje met liga er door
14.00 fles 210cc+7schepjes
tussendoortje rijsten wafel of niks
17:00 Groenten+aardappeltje
21:00 fles 180cc+6schepjes en 4scheppen pap

quote: mariekedaphne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-11-2008 18:21:04'));

Hoi,

Nou zit ik met precies de zelfde vraag. Daphne is nu 6 maanden.
Drinkt 3 flessen van 180 +6 schepjes waarvan 2 flessen met pap.

Ik geef haar nu de groentehap met 1 aardappeltje. En dan gaat ze even spelen en rond 7 uur slapen. Maar ik moet haar voor de laatste fles 21.00 wakker maken. Echt zo zielig wakker maken. Ik heb namenlijk het idee dat ze gewoon door slaapt.
Maar dan drinkt ze veelste weinig flesjes. Wat moet ik nou. toch maar wakker maken he?

Groetjes,
Marieke

08:00 fles 180cc+6schepjes en 4scheppen pap
11.00 fruithapje met liga er door
14.00 fles 210cc+7schepjes
tussendoortje rijsten wafel of niks
17:00 Groenten+aardappeltje
21:00 fles 180cc+6schepjes en 4scheppen pap

He Marieke,

Kan je de laatste fles niet geven  vlak voor  ze naar bed gaat 's avonds, of heeft ze dan niet genoeg trek? Overdag heb je namelijk 3 uur tussen de voedingen zitten en tussen de 1-na-laatste en laatste 4 uur. Misschien kun je dat ook verkorten tot 3 uur en haar dan om 8 uur op bed doen. Of red ze dat niet?
Het is maar een ideetje hoor ;)

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan